Ruszyły prace na al. Niepodległości i pl. Żołnierza Polskiego. Ale to dopiero przedsmak tego, co nas czeka

Marek Jaszczyński
Szczecińska Energetyka Cieplna szykuje się do kolejnego etapu "Modernizacji Systemu Ciepłowniczego Szczecina - Lewobrzeże".
Szczecińska Energetyka Cieplna szykuje się do kolejnego etapu "Modernizacji Systemu Ciepłowniczego Szczecina - Lewobrzeże".
Ruszyła przebudowa ciepłociągu w centrum Szczecina. Pierwsze prace prowadzone są na chodniku przy al. Niepodległości przy pl. Żołnierza Polskiego, w kierunku pl. Rodła.

Na al. Niepodległości czeka nas wymiana ciepłociągu, a dopiero później rewolucja drogowa w centrum, czyli przesunięcie jezdni alei. Ale zmiany drogowe dopiero w przyszłym roku.

Na przełomie lipca i sierpnia Szczecińska Energetyka Cieplna przystąpi do realizacji kolejnego etapu "Modernizacji Systemu Ciepłowniczego Szczecina - Lewobrzeże".

Inwestycja rozpoczęła się na chodniku przy al. Niepodległości przy pl. Żołnierza Polskiego (kierunek pl. Rodła). Podczas prowadzonych prac nastąpi zawężenie chodnika, ruch pieszy zostanie utrzymany. Wyłączona z ruchu zostanie ścieżka rowerowa.

Prace na al. Niepodległości powinny się tu zakończyć na przełomie października i listopada. Zmiana układu drogowego nastąpi jednak na początku przyszłego roku i obejmie odcinek alei Niepodległości od Bramy Portowej do Placu Żołnierza Polskiego.

Dotychczasowe miejsca parkingowe przy torowisku zostaną przeniesione pod linie kamienic - tutaj będzie dopuszczone parkowanie ukośne, jednocześnie w ich pobliżu zostanie wybudowana droga dla rowerzystów o szerokości 2 metrów. Natomiast jezdnia alei zostanie przesunięta w kierunku torowiska.

- Zostanie wyznaczonych pięćdziesiąt miejsc postojowych, a na jezdni będą wyznaczone dwa pasy (przypomnijmy, że obecnie na tym odcinku alei są trzy pasy ruchu) - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM.

Miejsc parkingowych będzie mniej, ale musimy pamiętać o tym, że obecny układ miejsc parkingowych nie sprzyja bezpieczeństwu. Kierowcy nieraz ryzykują i przebiegają przez ruchliwą jezdnię, żeby jak najkrótszą trasą dotrzeć do zaparkowanego pojazdu.

Opisane zmiany zostaną wprowadzone wiosną przyszłego roku. Do tego czasu kierowcy będą jeździć po staremu i po tymczasowej nawierzchni.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

W takim układzie trzeba zmienić rządzących bo obecni to jacyś ludzie bez wyobraźni, ambicji i horyzontów z małych wiosek dookoła Szczecina. Jak można zawężać główne arterie miasta?
Debile!!!

..
W dniu 02.07.2014 o 00:58, Robert napisał:

Ludzie , co to za obwodnica, która co 500 metrów przecinana jest światłami, wszystkie skrzyżowania poziome. Do tego kompletny brak synchronizacji Oświetlenia. Wszędzie stoisz a najdłużej przy skrzyżowaniu z Bandurskiego. Obwodnica widmo, z nikąd do nikąd. Wilcza w jednym pasie, gdzie można by śmiało dwa zrobić bez żadnego problemu, bo jest miejsce ale po co? Lepiej Warcisława w 4 pasach budować którą jeździ 10% aut które zjeżdżają wspomnianą Wilczą. Z drugiej strony naszej pseudo obwodnicy lądujemy w ogródkach działkowych, wspaniale, naprawdę.Brak autostrady Poznańskiej z bezpośrednim dostępem do A6, Taczaka niedociągnięta do hali widowiskowej oraz do al. Wojska Pol.Normalne proste tematy, które w innych miastach idą ale nie u nas.To zbyt wiele dla naszych włodarzy, to ich przerasta, to zbyt ambitne.

Jakie 4 pasy? Nie zauważyłeś, że w Szczecinie będą góra po dwa pasy, bo więcej nasi "radni" nie ogarniają?

Krzywoustego zawęzili, teraz Niepodległości, następna Piastów (tu się zdziwicie).

 

Miasto idzie ku samozagładzie dzięki takim planom.

G
Gość

Oczywiście miało być napisane:

Nie ma jak organizacja i synchronizacja prac.

G
Gość

Z artykułu wynika, że będą 2 remonty po sobie. Najpierw SEC rozkopie al. Niepodległości na trzy miesiące i odbuduje drogę, a w przyszłym roku miasto weźmie się znowu za jej kilkumiesięczną przebudowę. Niema jak organizacja i synchronizacja prac.

W
Waldek

A że kiedy ona niby będzie budowana? Za 5 lat jeden z 10 trzystometrowych odcinków otwieranych co dwa lata z. " wielką pompą"?
Życia mi braknie aby jej doczekać.
W nosie mam takie budowanie takiej ala obwodnicy.
Pojedź do Poznania, Gdańska, Łodzi czy nawet Torunia. Zobaczysz i zrozumiesz jak można budować.
Tam się poszerza, powiększa, ulepsza, ułatwia i upłynnia ruch i to kompleksowo z pomysłem i rozmachem. A w Szczecinie wszystko na 20 lat ale do tyłu.

R
Robert

Ludzie , co to za obwodnica, która co 500 metrów przecinana jest światłami, wszystkie skrzyżowania poziome. Do tego kompletny brak synchronizacji Oświetlenia. Wszędzie stoisz a najdłużej przy skrzyżowaniu z Bandurskiego. Obwodnica widmo, z nikąd do nikąd. Wilcza w jednym pasie, gdzie można by śmiało dwa zrobić bez żadnego problemu, bo jest miejsce ale po co? Lepiej Warcisława w 4 pasach budować którą jeździ 10% aut które zjeżdżają wspomnianą Wilczą. Z drugiej strony naszej pseudo obwodnicy lądujemy w ogródkach działkowych, wspaniale, naprawdę.
Brak autostrady Poznańskiej z bezpośrednim dostępem do A6, Taczaka niedociągnięta do hali widowiskowej oraz do al. Wojska Pol.
Normalne proste tematy, które w innych miastach idą ale nie u nas.
To zbyt wiele dla naszych włodarzy, to ich przerasta, to zbyt ambitne.

P
Paweł

Porażka, co za głąb to zaprojektował a jeszcze większy zatwierdził. Dramat.

M
Maniek

To miasto dąży do samozagłady, to więcej niż pewne. Zamiast poszerzać, polepszać, upłynniać i ułatwiać, jak w każdym innym normalnym mieście pomniejszamy i zawężamy swoje możliwości.
Niemcy przed 100 Laty kiedy nie było ruchu kołowego projektowali szersze arterie niż nasi dzisiejsi włodarze. Planista, projektant i rządzący w tym mieście to farsa, jacyś biedni ludzie z małych wiosek z kompleksami. Trza się wyprowadzać, wstyd tu mieszkać a takie fajne miasto kiedyś było, brama do zachodniej Europy. Nasi jednak wszystko potrafią spieprzyć. :-(

k
kris
W dniu 01.07.2014 o 17:07, gość napisał:

KORKI , KORKI , KORKI , zamknięta Potulicka , Piastów , zamkna Wyzwolenia , Most Długi , wjazd do Szczecina z Trasy Zamkowej , rewelacja ! Jest kasa na opery , filharmonie , muzea  i inne g o w n a   , a nie ma na np.kolejny etap obwodnicy śródmiejskiej , co za idioci rządzą tym miastem

a kto ci matole powiedział, że nie ma pieniędzy na obowdnicę? są! będzie dalej budowana. tylko ty jestes zbyt tępy żeby o tym wiedzieć. Najlepiej jęczęć, marudzić i bredzić na forum... ot, kolejna fujara życiowa potrafiąca jedynie sapać na innych, bo sam niczego w życiu nie osiągnął i nie osiągnie. jakie to szczecińskie....

g
gość

KORKI , KORKI , KORKI , zamknięta Potulicka , Piastów , zamkna Wyzwolenia , Most Długi , wjazd do Szczecina z Trasy Zamkowej , rewelacja ! Jest kasa na opery , filharmonie , muzea  i inne g o w n a   , a nie ma na np.kolejny etap obwodnicy śródmiejskiej , co za idioci rządzą tym miastem

132456aa

Mniej miejsc do parkowania, węższa jezdnia - jak to nazwać? Modernizacja? Rozbudowa? W samym centrum wielkiego miasta zwężamy jezdnie, to jest dowcip miesiąca, ba ! Dowcip roku!

g
gość

No i Szczecin zostanie zakorkowany dzięki zasranym rowerzystom