Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła inwestycja na S3. Początek budowy kolejnych odcinków drogi

Marek Rudnicki
Marek Rudnicki
Wbicie przysłowiowej łopaty z udziałem ministrów Andrzeja Adamczyka, Małgorzaty Zielińskiej i Joachima Brudzińskiego
Wbicie przysłowiowej łopaty z udziałem ministrów Andrzeja Adamczyka, Małgorzaty Zielińskiej i Joachima Brudzińskiego Piotr Pieleszek UW
Ruszyła realizacja fragmentów drogi S3 od Szczecina w kierunku Świnoujścia. Wykonawca 11 kwietnia otrzymał decyzję ZRID dla odcinka od Rzęśnicy do Miękowa, a 26 kwietnia od Miękowa do Brzozowa.

W środę wbito pierwszą łopatę w towarzystwie trzech członków rządu (Ministra Infrastruktury - Andrzeja Adamczyka, wiceministra Inwestycji i Rozwoju Małgorzaty Zielińskiej i MSWiA Joachima Brudzińskiego).

Oba odcinki, to łącznie ponad 40 km . Jak zapewnia minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk, odcinki będą gotowe i przejezdne już w 2021 roku.

ZOBACZ TEŻ:

W ramach inwestycji zostanie dostosowany do współczesnych parametrów dwujezdniowy odcinek Rzęśnica - Miękowo (wybudowany w latach 70. ubiegłego wieku) oraz powstanie odcinek Miękowo -Rzęśnica (obecnie jest tam jednojezdniowa Droga Krajowa nr 3).

Obecnie droga rozpoczyna się od obejścia Brzozowa. Przyszła trasa ekspresowa ominie tą miejscowość od strony wschodniej. Za Brzozowem droga ekspresowa wróci na istniejący przebieg (zlokalizowany jest tu węzeł drogowy Brzozowo). Pomiędzy Brzozowem a Przybiernowem droga zaprojektowana została z wykorzystaniem istniejącej jezdni, zaadaptowanej jako jedna z jezdni drogi ekspresowej, do której zostanie dobudowana druga jezdnia.

W piątek, 30 listopada, odbyło się oficjalne otwarcie drugiej jezdni trasy S3, która łączy węzeł Zielona Góra Północ i węzeł Niedoradz. To trzynastokilometrowy fragment, który ułatwi m.in. wjazd do Zielonej Góry od os. Pomorskiego. Kiedy do użytku kierowców oddane będą kolejne fragmenty drogi ekspresowej?  - Nie wyobrażam sobie już funkcjonowania, rozwoju, również gospodarczego, naszego województwa bez trasy S3 - mówił wojewoda lubuski, Władysław Dajczak, podczas piątkowego otwarcia drugiej jezdni trasy S3 na odcinku pomiędzy węzłem Zielona Góra Północ a Niedoradzem. -  - Ten fragment trasy to ważny element Środkowoeuropejskiego korytarza transportowego - mówi wiceminister infrastruktury i budownictwa, Marek Chodkiewicz. - To trasa ważna nie tylko dla regionu, Zielonej Góry, ale i całej Europy Środkowej. Zobacz film z otwarca odcinka S3 Zielona Góra - Niedoradz:W ramach inwestycji powstała wschodnia, czyli lewa jezdnia drogi, przejścia dla zwierząt, zmodernizowano funkcjonującą nitkę trasy. Nieco ponad 13 kilometrów ekspresówki to nie tylko łatwiejszy przejazd dla kierowców z całego województwa i kraju, ale i udogodnienie dla mieszkańców Zielonej Góry. Ważnym elementem jest łącznik z drogą wojewódzką nr 282, którą łatwiej dostać się na os. Pomorskie czy do Zielonej Góry Nowego Kisielina. Koszt tego elementu  budowy pokryły po połowie miasto Zielona Góra i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto.- Ten oddany fragment trasy  jest także kluczowy dla Obwodnicy Południowej Zielonej Góry, z którą będzie się krzyżować droga już za jakiś czas - mówi wiceprezydent Zielonej Góry, Krzysztof Kaliszuk.  - Do końca tego roku planujemy jeszcze oddanie odcinka pomiędzy węzłem Niedoradz a węzłem Nowa Sól Południe - wyjaśnia dyrektor GDDKiA w Zielonej Górze, Marek Langer. Inwestycja, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, kosztowała 211 mln zł. Ponad 13-kilometrowy fragment krajówki zbudowała firma Budimex, a prace zakończono 20 listopada. Przypomnijmy, że pierwotnie zakładano, iż fragment drogi S3 z Zielonej Góry do Niedoradza będzie gotowy w maju. Jak się okazało, konieczne było zwiększenie zakresu robót, stąd sześciomiesięczne opóźnienie.  POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Kradzież wielkiej gotówki! Złodzieje ukradli utarg

Kolejny fragment trasy S3 otwarty! Droga między węzłem Zielo...

Obwodnica Przybiernowa na przeważającej długości będzie wykorzystywać istniejącą jezdnię, też zaadaptowaną jako jedna z jezdni drogi ekspresowej. Do niej zostanie dobudowana druga jezdnia. Na fragmencie obwodnicy istniejąca jezdnia będzie stanowić drogę zbiorcza, natomiast droga ekspresowa przebiegać będzie nowym śladem.

Powstaną nowe węzły drogowe, a węzeł Rzęśnica, na którym dotychczas często tworzyły się zatory, zostanie przebudowany.
Dla ostatniego odcinka S3 Świnoujście - Troszyn przetarg na realizację zostanie ogłoszony na przełomie 2019/2020 roku. Obecnie trwają tam badania geologiczne. Jego zrealizowanie na przełomie lat 2023/2024 będzie oznaczała ukończenie S3 w województwie zachodniopomorskim.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński