Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont Mostu Cłowego za ponad 18 mln zł. Firma ma rok na przebudowę

red
W postępowaniu za najkorzystniejszą ofertę ZDiTM uznał ofertę konsorcjum firm z Gdyni kwotę 18 679 527 zł. Od dnia podpisania umowy firma będzie miała rok na wykonanie remontu. Przejezdność ma być możliwa od 31 lipca przyszłego roku.

ZDiTM wybrał ofertę konsorcjum firm:
- Lider Konsorcjum VISTAL GDYNIA S.A.
- Partner Konsorcjum VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o.

Z uwagi na stan techniczny mostu przeprowadzony zostanie jego remont polegający na wymianie przęseł i renowacji podpór. Zakres prac obejmie przede wszystkim rozbiórkę istniejących przęseł kablobetonowych, remont przyczółków, wykonanie i montaż nowych przęseł o konstrukcji zespolonej.

W maju awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej, wykonanej pomiędzy belkami. Zniszczeniu uległa część cięgien w przęśle od strony centrum, pasmo po stronie południowej. Dodatkowo stwierdzono zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej. Most został zamknięty dla ruchu kołowego i pieszego.

Most Cłowy zlokalizowany nad rzeką Regalicą został oddany do użytku w 1960 r. Powstał na miejscu starego mostu stalowego, zniszczonego podczas wojny. Konstrukcja mostu jest kablobetonowa, trójprzęsłowa o schemacie belki ciągłej przegubowej. Całkowita długość mostu wynosi 204,85, a szerokość 18.80 m, w tym jezdnia ma szerokość 12,0 m, a chodniki 3,40 m.

Most będzie częściowo zamknięty dopóki nie będzie pełnej gwarancji, że nie stanowi on niebezpieczeństwa dla kierowców

Most Cłowy pod lupą ekspertów. Jak długo będzie zamknięty? [zdjęcia]


Historia awarii

Kłopoty zaczęły się pod koniec maja. Najpierw zamknięto dla ruchu fragment mostu w kierunku Dąbia. 15 czerwca wstrzymano całkowicie ruch. Dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski, prof. Politechniki Gdańskiej z Katedry Transportu Szynowego i Mostów, wraz ze swoim zespołem potwierdził przypuszczenia specjalistów ze Szczecina. Awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej, wykonanej pomiędzy belkami.

Most w przeszłości już sprawiał podobne problemy. 25 marca 2007 roku w godzinach popołudniowych został zamknięty dla ruchu. Wówczas przyczyną było wykruszenie się betonu przy dylatacji.

Ostatni remont mostu rozpoczął się pod koniec listopada 2008 roku. Środkowe, podwieszone przęsło nie było naprawiane od kwietnia 1960 roku, kiedy most został oddany do eksploatacji. Od czasu tego remontu przez przeprawę mogły jeździć 30-tonowe pojazdy.

Zobacz także:

Czytaj więcej:

Polecamy także:

Most Clowy został zamknięty do odwołania z powodu złego stanu technicznego.Czytaj również: W nocy zamkną Most Cłowy. Zmiany w komunikacji miejskiejJedna trzecia przeprawy pójdzie do wymiany, m.in. konstrukcja nośna. Remont potrwa nawet rok.Więcej informacji: Most Cłowy w Szczecinie poważnie uszkodzony. Przeprawa będzie całkowicie zamknięta

Historia Mostu Cłowego w Szczecinie [zdjęcia]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński