- Na budowie mostu kolejowego na Regalicy wykonano najbardziej widowiskową część robót, tj. nasunięto konstrukcję stalową mostu dla toru nr 1 oraz 2. Obecnie trwają prace związane z wykonaniem nawierzchni torowej na moście wraz z dojazdami oraz budowa sieci trakcyjnej. Na ukończeniu jest rozbiórka istniejących podpór starego obiektu - informuje Diana Zyglewska z firmy Budimex S.A. - Zakończono zasadnicze roboty żelbetowe związane z budową murów oporowych nasypu kolejowego oraz wiaduktu drogowego, który umożliwi bezkolizyjny przejazd ul. Szklaną pod linią kolejową 273 relacji Szczecin-Wrocław.
Jak podaje wykonawca, w toku są prace związane z wykonaniem infrastruktury drogowej, między innymi budowa kanalizacji
deszczowej i wykonanie konstrukcji nawierzchni. Oddano do użytkowania budynek nastawni, w którym uruchomiono nowy system sterowania ruchem kolejowym na stacji. Stary budynek nastawni zostanie wyburzony, co pozwoli na wybudowanie brakującego odcinka toru nr 3 wraz z rozjazdami.
W tym miesiącu czeka nas jedna z najbardziej widowiskowych operacji.
- W październiku planowane jest wykonanie próbnych obciążeń mostu kolejowego oraz wiaduktu, które po uzyskaniu pozytywnych wyników pozwolą na wystąpienie o pozwolenie na użytkowanie, co umożliwi ruch technologiczny pociągów. Wraz z odbiorem wiaduktu również w październiku planowane jest przekazanie do użytkowania ul. Szklanej dla obsługi lokalnej społeczności - mówi Diana Zyglewska.
Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?