Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy szczeciński most przejdzie próby obciążeniowe. Budowa przeprawy nad Regalicą ma zakończyć się do grudnia

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową
Prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową Budimex S.A.
To nowa przeprawa kolejowa nad Regalicą, która ma być gotowa do 20 grudnia tego roku.

- Na budowie mostu kolejowego na Regalicy wykonano najbardziej widowiskową część robót, tj. nasunięto konstrukcję stalową mostu dla toru nr 1 oraz 2. Obecnie trwają prace związane z wykonaniem nawierzchni torowej na moście wraz z dojazdami oraz budowa sieci trakcyjnej. Na ukończeniu jest rozbiórka istniejących podpór starego obiektu - informuje Diana Zyglewska z firmy Budimex S.A. - Zakończono zasadnicze roboty żelbetowe związane z budową murów oporowych nasypu kolejowego oraz wiaduktu drogowego, który umożliwi bezkolizyjny przejazd ul. Szklaną pod linią kolejową 273 relacji Szczecin-Wrocław.

Jak podaje wykonawca, w toku są prace związane z wykonaniem infrastruktury drogowej, między innymi budowa kanalizacji
deszczowej i wykonanie konstrukcji nawierzchni. Oddano do użytkowania budynek nastawni, w którym uruchomiono nowy system sterowania ruchem kolejowym na stacji. Stary budynek nastawni zostanie wyburzony, co pozwoli na wybudowanie brakującego odcinka toru nr 3 wraz z rozjazdami.

W tym miesiącu czeka nas jedna z najbardziej widowiskowych operacji.

- W październiku planowane jest wykonanie próbnych obciążeń mostu kolejowego oraz wiaduktu, które po uzyskaniu pozytywnych wyników pozwolą na wystąpienie o pozwolenie na użytkowanie, co umożliwi ruch technologiczny pociągów. Wraz z odbiorem wiaduktu również w październiku planowane jest przekazanie do użytkowania ul. Szklanej dla obsługi lokalnej społeczności - mówi Diana Zyglewska.

Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński