Raport - co najchętniej do ubrania kupujemy wczesną jesienią

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Udostępnij:
Dziś pierwszy dzień astronomicznej jesieni. Choć to szczególnie ciepły i słoneczny dzień, warto zajrzeć do szafy Polek i Polaków czego im w niej brakuje. Okazuje się, że to nie kurtek i płaszczy, a przede wszystkim sukienek.

Wygoda, komfort, otulenie i kolory ziemi. Tak w skrócie można scharakteryzować rzeczy, które zagoszczą w jesiennej szafie. Serwis Domodi.pl sprawdził, co w tym okresie ubierają się Polacy i czy ich wybory wpisują się w panujące trendy. Wnioski przedstawił na podstawie danych z września i października ubiegłego roku. Czy te trendy sprzed 12 miesięcy nadal będą obowiązywały? Okaże się pewnie za rok.

Jesień kojarzy nam się z płaszczami i kurtkami, ale okazuje się, że to nie one grają pierwsze skrzypce na zakupowej liście Polaków. Co najczęściej kupujemy w sklepach z odzieżą kiedy za oknem pojawiają się pierwsze kolorowe liście.

ZOBACZ TEŻ:

Top 10 jesiennych wyborów

Według danych Domodi.pl to właśnie sukienki są najczęściej wybieranym elementem garderoby na przełomie września i października.

- I Polki bardzo chętnie eksperymentują z kolorami - twierdzi marta Kaleta z Domodi.pl - Lubią kwiatowe wzory i zwierzęce patterny.

Zaraz za nimi znajdują się kurtki na zmianę przeplatane płaszczami. Te ostatnie są wybierane zdecydowanie chętniej przez kobiety. A otulenie znajdujemy najczęściej w swetrach, które o prawie 50 proc. wyprzedzają lansowane przez wybiegi i influencerów bluzy i stanowią 4 proc. wszystkich zakupów.

Polacy stawiają na kolorystyczną klasykę

Choć barwy jesieni są ciepłe i wyraziste, nie znajdują one odbicia w naszych szafach. Tak kobiety i jak mężczyźni najczęściej kupują ubrania w kolorze czarnym - dotyczy to ponad 40 proc. decyzji zakupowych podejmowanych na przełomie września i października! Na drugim miejscu zadomowiła się szarość z wynikiem 13 proc., a zaraz za nią - biel z 10 proc.
- Brązy i beże, choć mocno związane z tą porą roku, zeszły na dalszy plan - stanowiąc niespełna 9 proc. zakupów - twierdzi marta Kaleta. - Najchętniej widzimy je jednak w akcesoriach np. w postaci camelowych botków!

ZOBACZ TEŻ:

Kurtki w natarciu

Zdecydowanie bardziej nie wyobrażamy sobie jesieni bez kurtek. Wybiera je prawie 25 proc. użytkowników. I kobiety (39 proc.) i mężczyźni (45 proc.) w zdecydowanej większości stawiają na modele w kolorze czarnym (odpowiednio 39 proc. i 45 proc.) i szarym (analogicznie: 20 proc. i 19 proc.).
W swoich wyborach Polki chętniej sięgają po odcienie zieleni (15 proc.), a Polacy - czerwieni, w tym bordo (10 proc.). Dużym zainteresowaniem u Panów cieszą się także chłodniejsze barwy niebieskie, w tym granat.

Płaszcze

Zakup płaszczy to nadal domena kobiet. Kupują je one prawie 10 razy częściej, niż mężczyźni. Stylowe trencze, luźniejsze prochowce czy dwurzędowe modele idealnie współgrają z botkami i pasują tak do eleganckich jak i sportowych stylizacji. W tym wypadku także bezsprzecznie króluje czerń, którą płeć piękna przełamuje beżem, brązem oraz zielenią. Panowie natomiast - pozostają w odcieniach klasyki - niebieskiego i szarości.

*Dane z Domodi.pl za okres wrzesień-październik 2018 r.

ZOBACZ TEŻ:

Joanna Krupa

Joanna Krupa i modowy casting w Szczecinie. Tłumy ludzi w Ga...

Premier Morawiecki o sytuacji na granicy

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

U
Ula

Jakakolwiek pora roku by nie była, to takie powżniejsze zakupy robie w Velpie. Płaszcz, kurtka zimowa, buty na lato - znajdę tam wszystko, a każda rzecz ma rewelacyjna jakość i posłuży mi latami

Dodaj ogłoszenie