Przystanek za blisko przejścia dla pieszych. Autobusy blokują pasy

Grzegorz Drążek
Kiedy na przystanku stoi autobus, a piesi chcą przejść po pasach, pojazd ogranicza im widoczność.
Kiedy na przystanku stoi autobus, a piesi chcą przejść po pasach, pojazd ogranicza im widoczność.
Na ulicy Pierwszej Brygady przystanek autobusowy i przejście dla pieszych są niemal w tym samym miejscu. Zatrzymujący się autobus blokuje część pasów. Zdaniem pieszych, to niebezpieczna sytuacja.

W miniony wtorek na ulicy Pierwszej Brygady w Stargardzie auto osobowe potrąciło mężczyznę będącego na przejściu dla pieszych. Zdarzenie miało miejsce na pasach tuż przy byłym biurowcu Zakładów Naprawczych Ta- boru Kolejowego. Przechodnie zatrzymywali się i komentowali. Przy okazji po- ruszyli temat lokalizacji tego przejścia dla pieszych i przystanku autobusowego. Przystanek jest tuż za pasami.

- Dlaczego przystanek i pasy są tak blisko siebie - pytał jeden z przechodniów. - Czasem jak autobus zatrzymuje się na przystanku, to stoi też na przejściu dla pie- szych. Nie jest to dobre rozwiązanie.

Niejeden mieszkaniec uważa, że takie rozwiązanie zmniejsza bezpieczeństwo na drodze.

- Ktoś wysiada z autobusu, chce przejść na drugą stronę jezdni, a przez blokujący przejście autobus nie widzi, czy z prawej strony nadjeżdża jakiś pojazd - ocenia kolejny mieszkaniec. - Czy w Stargardzie nie ma ludzi odpowiedzialnych za takie sprawy, którzy reagowaliby na takie sytuacje? Tam powinno się przesunąć kawałek albo przystanek albo przejście dla pieszych.

Co na to Miejski Zakład Komunikacji w Stargardzie?

- Przystanek istnieje w tym miejscu od "zawsze" - podkreśla Marek Jarmoluk, zastępca dyrektora ds. technicznych MZK. - Nowym elementem oznaczenia na drodze w tym miejscu jest przejście dla pieszych. Przystanek jest zlokalizowany tak, aby mogło z niego korzystać maksymalnie dużo osób pracujących w pobliżu i w tym miejscu jest taka sytuacja.

Inna lokalizacja przystanku, na odcinku tej ulicy od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Ceglaną, jest niemożliwa ze względu na mnogość skrzyżowań dróg lub wjazdów. Dlatego każde inne rozwiązanie niż obecne, byłoby gorsze. Stąd też naszym zdaniem bardziej logicznym wydaje się przesunięcie przejścia dla pieszych w kierunku ul. Ceglanej.

Marek Jarmoluk uważa, że w tej sytuacji sprawą powinien zająć się zarządca drogi i starostwo, które odpowiada za organizację ruchu w tym rejonie Stargardu. Ulica Pierwszej Brygady jest drogą powiatową.

- Sytuacja jest analizowana - informuje Krzysztof Kozłowski z wydziału komu- nikacji stargardzkiego staro- stwa. - Po rozmowach z zarządcą drogi, policją i MZK zostanie wypracowane stanowisko co do zmiany lokalizacji przystanku autobusowego lub przejścia dla pieszych.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
f
W dniu 28.07.2014 o 18:20, pieszy napisał:

trzeba wzmocnić czujność przy tym przejściu, nie ufać kierowcom, skupić się i tyle. A nie demagogia bo nie takie przejście, bo autobus zasłania - MYŚLEĆ DUPKI !!!!, a jak nie to jest następne przejście i w prawo i w lewo. :angry:

bzdura. autobus staje tam łamiąc prawo. powinni tam kamerę zamontować i za 1 dzień wystawić kilkaset mandatów za każde zatrzymanie autobusu na przejściu i w jego okolicy (do 10 m). To że jest tam przystanek, do niczego nie upoważnia. 

f
f

Nie wiem skąd ta dyskusja i zezwolenie na łamanie prawa. Każdorazowo kierowca autobusu zgodnie z taryfikatorem powinien za załamanie art.49 ust.1 pkt 2 otrzymać mandat 100-200 zł. Autobus nie jest pojazdem uprzywilejowanym i podlega przepisom jak każdy inny pojazd. 

Dokładnie to samo jest w Katowicach - i to przy szkole. A władze zlewają to jakby problemu nie było. 

G
Gość

przeciez te miasto sie rozwija ale chyba do przodu marotrawiona kasa na pierdoly typu schroniska przedszkola osir muzea a infrastruktura w tym miescie jak w latach 60tych tylko ze teraz jezdzi tysiace aut a nie 10 jak kiedys i takie same drogi chodniki parkingi brawo kolejaz z pyrzyc.

G
Gość

przeciez te barany z urzedow odpowiedzialni za projektowanie ulic i pasow pojecia nie maja ,robota zalatwiona po znajomosci prosty przyklad dlaczego nie przesuwac pasow ok 5 metrow w glab skrzyzowan zeby auto nie zajezdzalo drogi pieszemu nie stawalo na pasach dla kazdego z kozyscia kierowca nie mysli o pieszym tylko zeby sie wlaczyc do ruchu i pieszy nie dostaje ku***cy ze mu ktos droge zajezdza szok prosta sprawa moje 6 letnie dziecko to zauwazylo a te pajace nie widza co buduja a pozniej analizuja wyjebac na zbity pysk z pracy do lopaty to sie naucza.

J
Jan

Sytuacja jest analizowana – informuje Krzysztof Kozłowski...... to moze analiza praktyczna by sie przydala

 

n
nek

– Ktoś wysiada z autobusu, chce przejść na drugą stronę jezdni, a przez blokujący przejście autobus nie widzi, czy z prawej strony nadjeżdża jakiś pojazd – ocenia kolejny mieszkaniec tyle cytat,Jak nie widać to się nie przechodzi,ponieważ nadjeżdżający kierowca też nie widzi wychodzącego pod koła

 

p
pieszy

trzeba wzmocnić czujność przy tym przejściu, nie ufać kierowcom, skupić się i tyle. A nie demagogia bo nie takie przejście, bo autobus zasłania - MYŚLEĆ DUPKI !!!!, a jak nie to jest następne przejście i w prawo i w lewo. :angry:

G
Gość

karać kierowców autobusów. surowo.

Dodaj ogłoszenie