Ekipy remontowe zajęły prawy pas jezdni w kierunku centrum Szczecina - około 100 m. Samochody przejeżdżają obecnie przez tzw. Most Akademicki tylko jednym, skrajnym pasem ruchu, po torach tramwajowych. Zlikwidowany jest też trotuar - w kierunku al. Bohaterów Warszawy można się poruszać wyłącznie chodnikiem po drugiej stronie ulicy. Nie można też zejść schodkami do parku Noakowskiego.
W czwartek (2 listopada) demontowane było metalowe ogrodzenie oddzielające chodnik od ulicy.
- To część prac związana z projektem Szczecińska Kolej Metropolitalna - tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
- Fragment wykonywanej przez miasto części SKM Pogodno.
Jak się dowiedzieliśmy, na Moście Akademickim zostanie poszerzony chodnik - m.in. z niego dostaniemy się w przyszłości na przystanek Pogodno. Powstanie tu też parking dla rowerów.
Szczecińska Kolej Metropolitarna to tzw. szybka kolej miejska, łącząca szczecińskie osiedla na prawobrzeżu z centrum Szczecina oraz Policami, Goleniowem, Stargardem i Gryfinem. Projekt zakłada, że SKM wykorzystywać będzie istniejący układ torów kolejowych i stacji.
Szczecińska Kolej Metropolitalna razem ze skomunikowanymi węzłami przesiadkowymi będzie wkrótce główną osią transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym. Tworząc zintegrowany z innymi gałęziami transportu publicznego (tramwaje autobusy) oraz indywidualnego (parkingi P&R, B&R) system kolejowych połączeń, zapewni szybkie, wygodne i bezpieczne przemieszczanie się w obrębie SOM. Projekt jest współfinasowany z środków Unii Europejskiej.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?