reklama

Port w Szczecinie. Grożą nam szuwary i bagna [zobacz film]

Piotr JasinaZaktualizowano 
Tylko firmy przeładunkowe portu osiągnęły w minionym roku 240 mln zł przychodów dając pracę blisko 4 tysiącom ludzi.
Tylko firmy przeładunkowe portu osiągnęły w minionym roku 240 mln zł przychodów dając pracę blisko 4 tysiącom ludzi.
Dla naszych portów pogłębienie toru do 12,5 metra to "być albo nie być". Zagrożeniem jest też fiskus, który chce obłożyć spółki portowe 22-procentowym VATem. Kolejnym - opłaty za użytkowanie wieczyste.

- Do 20014 roku inwestycje infrastrukturalne pochłoną około 600 mln zł - mówił podczas wczorajszego spotkania spółek portowych z dziennikarzami Paweł Adamarek z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - Do tej kwoty trzeba dodać około 200 mln zł, które zainwestują ze swoich środków spółki portowe.

Więcej czytaj tutaj

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ojciec Tadeusz

To dlaczego Stocznie budowały statki za pół darmo Niemcom a nie pogłebiatki tak potrzebne w całym kraju.
Tylu wybitnych działaczy partyjnych mamy z Szczecina i co nic wrosli w stołki .

C
Chris
W dniu 15.06.2010 o 21:01, le..... napisał:

Z tym, że te porty nie są oddalone 100 km od morza i nie ma bliżej położonych portów. Za to tu jest port w Świnoujściu, którego rozwój niestety jest zahamowany bo żeruje na nim Szczecin. W momencie gdyby Świnoujski port zaczął się rozwijać to stanowiłby bardzo duże zagrożenie dla Szczecina.



W lini wodnej , bedzie 65 km... tak czy siak cud ze mamy dostep. Z tego co slyszalem to nawet Berlin chce byc miastem portowym... Lacznikiem bylby Szczecin... a to kolejny +... Nasze miasto ma wspaniale polozenie, mnostwo przestrzeni, mnostwo rąk do pracy... taka kura mogaca znosic zlote jajka, tylko lekko zakurzona... i niczyja... nikomu sie nie chce zchylic, umyc, moze nawet lekko sie pobrudzic... by dostrzec ten skarb ktory sie pod ta warstwa kurzu, i brudu ktory sami nanieslismy sie kryje...
r
r0nin
W dniu 15.06.2010 o 21:01, le..... napisał:

Z tym, że te porty nie są oddalone 100 km od morza i nie ma bliżej położonych portów. Za to tu jest port w Świnoujściu, którego rozwój niestety jest zahamowany bo żeruje na nim Szczecin. W momencie gdyby Świnoujski port zaczął się rozwijać to stanowiłby bardzo duże zagrożenie dla Szczecina.


i znów się mylisz le wystarczy popatrzeć na Rostock, Lubekę, Hamburg, Bremen... dookoła nich są większe porty niż w Świnoujściu a jednak te się cały czas rozwijają
l
le.....
W dniu 15.06.2010 o 20:31, TJ napisał:

leNie masz pojęcia o czym mówisz, więc się nie udzielaj. Takie porty jak Szczecin istnieją na całym świecie i wszędzie na rzekach pracują pogłębiarki 24 h/dobę. Porty i przeładunki przynoszą korzyści o wiele większe, niż koszty utrzymania torów. Do tego dochodzą tysiące miejsc pracy. Ale, by port taki jak Szczecin przynosił zyski, musi być konkurencyjny w stosunku do portów sąsiadów, w naszym przypadku zwłaszcza Niemców. Dla tego potrzeba dobrego managera i chęci władz lokalnych oraz wsparcia od rządu.



Z tym, że te porty nie są oddalone 100 km od morza i nie ma bliżej położonych portów. Za to tu jest port w Świnoujściu, którego rozwój niestety jest zahamowany bo żeruje na nim Szczecin. W momencie gdyby Świnoujski port zaczął się rozwijać to stanowiłby bardzo duże zagrożenie dla Szczecina.
T
TJ

le

Nie masz pojęcia o czym mówisz, więc się nie udzielaj. Takie porty jak Szczecin istnieją na całym świecie i wszędzie na rzekach pracują pogłębiarki 24 h/dobę. Porty i przeładunki przynoszą korzyści o wiele większe, niż koszty utrzymania torów. Do tego dochodzą tysiące miejsc pracy. Ale, by port taki jak Szczecin przynosił zyski, musi być konkurencyjny w stosunku do portów sąsiadów, w naszym przypadku zwłaszcza Niemców. Dla tego potrzeba dobrego managera i chęci władz lokalnych oraz wsparcia od rządu.

l
le.....

I bardzo dobrze! Niech zarasta wszystko w p***! Cały port przenieść do Świnoujścia i nie trzeba będzie nic pogłębiać. Przez chore rządze niektórych ludzi próbujących na siłe zrobić szczecin miastem morskim (którym nigdy nie było i nie będzie) tracone są na pogłębianie toru wodnego miliony! Zamiast wyrzucać pieniądze w błoto na pogłębianie dofinansować port w Świnoujściu.

K
Kry

Ja pierdacze!
- Do 20014 roku inwestycje infrastrukturalne pochłoną około 600 mln zł

KUPA CZASU! ale cieszę się z jednego miesięczna rata za taką sumę będzie śmieszna, coś na pograniczu 3 zł! ))

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3