Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poradnie szpitalne przyjmują tylko w pilnych przypadkach. Pacjenci muszą się uzbroić w cierpliwość

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Poradnie w szpitalach działają, ale w trybie specjalnym. Lekarze spotykają się z pacjentami, którzy wymagają pilnej kontroli, reszta wizyt jest odraczana. Pacjenci czują się zdezorientowani.

- Czy poradnia hepatologiczna w Szczecinie przy ul Broniewskiego jest czynna? Nie mogę się tam dodzwonić albo jest zajęte albo wolne i nikt nie odbiera czyli domyślam się że nikogo tam nie ma. Mam ważne badanie za tydzień i stąd moje pytanie - pyta jeden z naszych czytelników. Podobnych zapytań o wizyty, na które niektórzy czekali nawet dwa lata, czy o zabiegi jest znacznie więcej.

- Ograniczamy w poradniach wizyty, które mogą odbyć się w innym terminie. Nasi pracownicy na bieżąco kontaktują się z pacjentami w celu ustalenia szczegółów. W każdym przypadku o tym, czy wizyta zostanie przełożona, odbędzie się planowo, czy też lekarz będzie mógł skonsultować pacjenta telefonicznie, decyduje specjalista. Takie telefony do pacjentów wykonywane są zazwyczaj dzień przed planowaną wizytą - tłumaczy Natalia Andruczyk, rzecznik szpitala przy ul. Arkońskiej w Szczecinie.

ZOBACZ TEŻ:

Koronawirus w Szczecinie: Zamknięte przychodnie? Sprawdzamy ...

Dodaje też, że pacjenci mogą skontaktować się z daną poradnią telefonicznie. Jednak wiele osób skarży się, że dodzwonienie się graniczy z cudem. - Wiemy, że linie telefoniczne są obciążone. Robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby usprawnić komunikację. Prosimy o wyrozumiałość - wyjaśnia Andruczyk.

Podobnie sprawa ma się na Pomorzanach. Realizowane są tylko przypadki pilne, nagłe, kontrole po zabiegach To samo dotyczy pracy pracowni diagnostycznych szpitala PUM – wykonywane są wyłącznie badania pilne.

- Personel rejestracji poradni i pracowni na bieżąco kontaktuje się telefonicznie z pacjentami, którzy mieli umówione wizyty. Ze względu na bardzo duża liczbę pacjentów, z którymi musimy się skontaktować – prosimy o cierpliwość i zrozumienie, to może potrwać. Na tę chwilę, trudno przewidzieć na kiedy odwołane wizyty i badania będą przekładane - mówi Bogna Bartkiewicz ze szpitala PUM.
Podobne ograniczenia wprowadził szpital w Zdrojach.

Pomorzany zalecają porady w formie konsultacji telefonicznej. Na stronie internetowej placówki można znaleźć kontakty do lekarzy z poszczególnych poradni. Placówka przypomina też, że lekarze mogą wystawiać e-recepty i zdalnie udzielać zwolnień lekarskich. - Zdajemy sobie sprawę, że kontakt może być utrudniony, bo chętnych jest bardzo dużo. Prosimy o cierpliwość, staramy się, aby każdy pacjent został poinformowany i odpowiednio poprowadzony - dodaje Bogna Bartkiewicz.


ZOBACZ TEŻ:

Infolinia dla pacjentów

Masz gorączkę, duszności, kaszel? Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590! Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię co zrobić, by otrzymać pomoc.


🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację GS24.pl i bądź na bieżąco!

Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński