MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pęknięte tory na prawobrzeżu. Co jest przyczyną usterki?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Krótki atak zimy nie przeszkodził ekipom w sprawdzaniu i naprawie spawów. Jednak spawanie odbywa się przy pomocy łuku elektrycznego, a nie termitem, który wymaga temperatury 5 stopni  C
Krótki atak zimy nie przeszkodził ekipom w sprawdzaniu i naprawie spawów. Jednak spawanie odbywa się przy pomocy łuku elektrycznego, a nie termitem, który wymaga temperatury 5 stopni C Andrzej Szkocki
Jedną z hipotez powstania usterki jest to, że nie dotrzymano właściwej technologii spawania. Problemy z pękaniem spawów dotyczą nie tylko odcinka Energopolu, ale również Strabagu.

Do 16 stycznia pracownicy firmy Taumer, a więc podwykonawcy prac dla Energopolu Szczecin mają uporać się z naprawą torowiska.

Przyczyny pękania torowiska nie są znane. Kiepskiej jakości szyny czy błędy przy spawaniu termitem? Im dłużej czekamy na wyjaśnienia przyczyny usterek na trasie tramwaju, tym częściej pojawiają się plotki. Do naszej redakcji dotarła informacja o tym, że przy inwestycji użyto wadliwych szyn.

Dodajmy, że naprawa spoin trwa także na odcinku SST (od Basenu Górniczego do pętli „Turkusowa”) , który budował Strabag. Ta inwestycja zakończyła się w kwietniu ubiegłego roku. A więc różne firmy, różni wykonawcy - a problem ten sam. Fragment szyny z tego odcinka trafił już do ekspertyzy w gliwickim instytucie spawalnictwa.

Czytaj więcej w poniedziałkowym, papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego

Polecamy na gs24.pl:

Orszak Trzech Króli w Szczecinie.

Trzej Królowie przybyli do Szczecina. Orszak przeszedł ulicami

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński