Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostatni pociąg przejedzie przez most zwodzony nad Regalicą

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Słynny most ze zwodzonym przęsłem w Podjuchach przechodzi do historii. 24 stycznia przez przeprawę pojedzie ostatni pociąg do Gryfina. To jedyny czynny zwodzonym most kolejowy z napędem mechanicznym w Europie.

25 stycznia stary most zostanie zamknięty. Konstrukcja zostanie rozebrana z wyjątkiem zwodzonego przęsła, które jest wpisane do rejestru zabytków. Przez most prowadzi linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny, nazywana przed laty nadodrzańską magistralą węglową lub krócej - Nadodrzanką. Pasażerowie jadący w kierunku Gryfina, Kostrzyna i Zielonej Góry pojadą do Dąbia.

- Od 25 stycznia ruch pociągów będzie kierowany do stacji Szczecin - Dąbie, taka zmiana jest zaplanowana do końca tego roku - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Na czas trwania prac modernizacyjnych pociągi będą kursować objazdem przez Szczecin Dąbie - wyjaśnia Damian Kurpiel z zachodniopomorskiego oddziału Polregio.

W tym miejscu pociągi będą zmieniać kierunek, co w praktyce oznacza tylko tyle, że maszynista przejdzie do kabiny na końcu dwukierunkowego składu. Ciężar ruchu spocznie na linii kolejowej nr 428, łączącej stację Szczecin Dąbie ze stacją Szczecin Podjuchy, która dotąd obsługiwała głównie ruch towarowy.

- Zakończyły się prace poprawiające bezpieczeństwo ruchu pasażerskiego na linii 428 - zapewnia Bartosz Pietrzykowski.

Nowa przeprawa
Nad Regalicą powstaje nowa przeprawa. To most dwutorowy, który buduje firma Budimex. Nie będzie on już zwodzony, jednostki pływające bez problemu mają pod nim przepływać. Inwestycja jest w całości realizowana przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW Wody Polskie. PKP Polskie Linie Kolejowe SA jako zarządca infrastruktury kolejowej, partycypują w kosztach inwestycji kwotą około 140 mln zł, przeznaczoną m.in. na powstanie drugiego toru na nowym moście oraz budowę nowej infrastruktury kolejowej, w tym przebudowę stacji Szczecin Podjuchy. Koszt zadania to ponad 340 milionów złotych.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński