Termin budowy obwodnicy Wałcza na ekspresowej S10 upłynął 31 maja. Tymczasem zaawansowanie robót ocenia się na około 85 procent. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przy odpowiednim tempie robót możliwe jest uzyskanie przejezdności drogi pod koniec III kwartału tego roku.
Co jest problemem?
- Problemem na kontrakcie jest brak mobilizacji wykonawcy, co przekłada się na brak realizowanych robót i brak możliwości wnioskowania o płatności za wykonane prace - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
To nie jedyny kłopot dla Energopolu Szczecin S.A. Ustały prace na węźle Kijewo.
- Tam praktycznie ustały prace! Nie ma ludzi, sprzętu, zaczynają rosnąć chwasty a kierowców, którzy to widzą zalewa krew - napisał do nas Czytelnik.
Co na to GDDKiA?
GDDKiA potwierdza, że obecna sytuacja stanowi zagrożenie dla terminowej realizacji kontraktu. Dodajmy, że zgodnie z umową zakończenie realizacji robót przy przebudowie węzła planowane jest w III kwartale 2020 roku.
- Widzimy znaczne spowolnienie robót przy rozbudowie węzła Szczecin Kijewo. GDDKiA wystosowała do wykonawcy - firmy Energopol Szczecin wezwanie do poprawienia zgodnie z klauzulą 15.1 Warunków Kontraktu. Oczekujemy od Wykonawcy zastosowania się do określonych w wezwaniu terminów wykonania poszczególnych robót - mówi Mateusz Grzeszczuk.
Zgodnie z zatwierdzonym Programem Robót w ubiegłym miesiącu przy rozbudowie węzła miało pracować blisko 40 sztuk sprzętu i 61 pracowników, tymczasem były dni, w których pracowało zaledwie kilku pracowników i 1-2 koparki. Nie są kontynuowane roboty przy budowie wiaduktu nad autostradą A6, nie jest wykonywana górna warstwa nasypu na łącznicach i dalsze roboty, które mogą i powinny być realizowane. Opóźnienia dla niektórych asortymentów w stosunku do zatwierdzonego Programu Robót sięgają ponad 70 dni.
Z informacji, które otrzymaliśmy wynika, że GDDKiA jest w dalszym ciągu zainteresowana zakończeniem inwestycji w ramach zawartych kontraktów z firmą Energopol Szczecin.
- Podejmujemy wszelkie możliwe działania w granicach określonych zapisami kontraktu oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Wspieramy wykonawcę w realizacji wspólnego zadania podejmując niezwłoczne działania uwzględniając przepływy finansowe jak i płynność realizacji kontraktów - mówi Mateusz Grzeszczuk.
- Dotychczas na kontraktach realizowanych przez firmę Energopol Szczecin zapłaciliśmy około 20 mln zł bezpośrednio podwykonawcom i usługodawcom. W wielu wypadkach umożliwiało to dalsze dostarczanie materiału na budowy i wykonanie robót. Energopol Szczecin, w ramach uznanych roszczeń terminowych, otrzymał na obwodnicy Wałcza przedłużenie terminu zakończenia inwestycji o rok. GDDKiA bez zbędnej zwłoki, w ramach przyjętych procedur, rozlicza kwestie wszelkich roszczeń terminowych i finansowych na kontraktach. Zachowujemy przy tym jednak dbałość o finanse publiczne.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?