Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obowiązkowa karta rowerowa? Zobacz, co o tym myślą szczecinianie

Oskar Masternak
Rząd przymierza się do przywrócenia obowiązku posiadania karty rowerowej. W tej chwili taki obowiązek posiadania karty mają dzieci i młodzież między 10. a 18. rokiem życia. Dorośli nie muszą mieć takiego dokumentu.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa analizuje pakiet kompleksowych rozwiązań, które mają pozwolić na zmniejszenie liczby wypadków z udziałem rowerzystów. Wprowadzenie wymogu posiadania karty rowerowej dla osób nie mających prawa jazdy jest jedną z takich koncepcji, która ma zagwarantować zwiększenie znajomości przepisów ruchu drogowego wśród tej grupy użytkowników dróg, a tym samym przyczynić się do poprawy jej bezpieczeństwa.

- Będę chciał użyć wszelkich dostępnych narzędzi prawnych i edukacyjnych, które zagwarantują, że rowerzyści poruszający się po drogach publicznych będą kompleksowo znali przepisy ruchu drogowego, co potwierdzi np. egzamin na kartę rowerową. Muszą oni mieć przekonanie, że warto je przestrzegać dla zagwarantowania sobie i innym bezpieczeństwa na drodze. Wielu rowerzystów to również kierowcy, którzy ze względu na nabyte wcześniej prawo jazdy posiadają już wiedzę o tym, jakie zachowania uczestników ruchu drogowego są niebezpieczne i jakie przepisy obowiązują na drodze. Warto w taką wiedzę wyposażyć również tych, którzy nigdy takich uprawnień nie mieli, a poruszają się rowerem - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Rada Ministrów rozpatrzy sprawozdanie Przewodniczącego Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pt. "Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2015 r.", które zawiera m.in. rekomendacje możliwych do podjęcia działań mających na celu dalsze podniesienie poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach. Rozpoczęcie zmian w przepisach dotyczących m.in. rowerzystów możliwe będzie po akceptacji dokumentu przez Radę Ministrów.

Jednocześnie MIB chce podkreślić, że żadne z planowanych zmian nie będą wprowadzane przeciwko uczestnikom ruchu drogowego, ale ze względu na ich bezpieczeństwo. Celem MIB będzie także, by nowe przepisy nie stanowiły dla nich dużej niedogodności.

Czy wprowadzenie takiego przepisu poprawi bezpieczeństwo rowerzystów na naszych drogach? W tej chwili policja nie chce wypowiadać się na temat tej propozycji.

Jedynie możemy posłużyć się statystykami, które mówią o liczbie wypadków w naszym województwie:

Wypadki z winy rowerzystów:

2013 r. – 44 wypadki, 4 zabitych, 43 osoby ranne,
2014 r. – 41 wypadków, 2 zabitych, 41 rannych,
2015 r. – 36 wypadków, 3 wypadków, 33 rannych.

Wypadki w których uczestniczyli rowerzyści:

2015- 146 wypadków, 7 osób zginęło, 141 rannych, 367 kolizji, w porównaniu do 2014 – spadek o 7 wypadków.

Najczęściej do tych wypadków dochodziło we wrześniu i w czerwcu.

Czekamy na Wasze komentarze!

Polecamy na gs24.pl:

Osoby, które widziały lub miały kontakt z zaginionym lub posiadają informacje na temat zaginionego proszone są o kontakt z policją.

Zaginęli w 2015 i 2016 roku. Wciąż szuka ich policja [ZDJĘCIA]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński