Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe autobusy kupią do końca roku

mj
Szczecińsko– policki przewoźnik chce kupić dwa nowe autobusy. Czeka na oferty do 19 sierpnia
Szczecińsko– policki przewoźnik chce kupić dwa nowe autobusy. Czeka na oferty do 19 sierpnia Sebastian Wołosz
Szczecińsko - Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chce kupić dwa nowe autobusy. Przewoźnik szuka producenta, najchętniej, żeby był to pojazd pojazd ujednolicony z dotychczasowym taborem.

- Z własnych środków chcemy kupić dwa autobusy: jeden przegubowy i jeden solowy z tradycyjnym napędem - mówi Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów w SPPK. - Będą to pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane.

Oba pojazdy mają być wyprodukowane przez jednego producenta w 2013 roku. Autobus pojedynczy ma mieć maksymalnie 12 metrów długości, a przegubowiec 18 metrów. Pierwszy z nich ma pomieścić minimum 90 osób, w tym 30 na miejscach siedzących. W "jamniku" ma się zmieścić 140 osób, przy co najmniej 42 miejscach siedzących dla pasażerów.

- Zależy nam, żeby kupić autobusy jak najszybciej, bo od przyszłego roku zacznie obowiązywać nowa, bardziej rygorystyczna norma emisji spalin - tłumaczy Grzegorz Ufniarz. - Tym samym ceny autobusów pójdą w górę.

Kryterium wyboru oferty będzie cena (w 80 procentach) i warunki techniczno - eksploatacyjne (20 procent). W ramach tego ostatniego punktu będzie brane ujednolicenie oferowanych autobusów z posiadanym taborem, silnik tego samego producenta, co pojazd. Komisja przetargowa weźmie także pod uwagę dopuszczalne wartości emisji spalin.

- Na oferty czekamy do sierpnia, a nowe autobusy mają pojawić się do końca roku - dodaje przedstawiciel SPPK.

Przewoźnik nie przewiduje zakupu pojazdów z ekologicznym napędem, chociaż testował hybrydowy autobus man lion' s city hybrid, który obsługiwał linie na terenie Polic oraz linie pomiędzy Policami i Szczecinem.

- Autobus jest oszczędny, ale optymalna dla niego jest jazda w po mieście, gdzie co 100 - 200 metrów jest przystanek - ocenia testy przedstawiciel SPPK. - Tymczasem nasze trasy są głównie przelotowe między miastami.

Napęd hybrydowy jest szczególnie korzystny w pojazdach które często zatrzymują się i ruszają, np. śmieciarkach, autobusach miejskich. W pojazdach takich z klasycznym napędem znaczna ilość energii jest tracona podczas hamowania. Po zastosowaniu napędu hybrydowego można część tej energii zgromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński