Dziś zaprezentowana zastała dawna zajezdnia tramwajowa, którą z wielka pieczołowitością wyremontowano i dostosowano do potrzeb muzealnych.
Od momentu, kiedy muzeum zostało jej gospodarzem minęło już pięć lat. Muzeum ma szansę stać się najchętniej odwiedzanym spośród wszystkich.
- Ale sukces nie jest przesądzony - zastrzega Stanisław Horoszko, dyrektor MTiK, którego muzeum jest oczkiem w głowie. - Pomysły mamy fajne, jak się nie stanie nic nieprzewidzianego, to powinno być dobrze z tym sukcesem.
Z tej okazji otwarcia będzie wielka feta: przejazd historycznego tramwaju i parada starych aut i motocykli.
______________________________________________________________________________
Zobacz zdjęcia na portalu Moje Miasto Szczecin.
______________________________________________________________________________
Ci, którzy odwiedzą muzeum będą mogli obcować z wieloma nietuzinkowymi egzemplarzami aut, motocykli, rowerów. Wystarczy wymienić produkowane niegdyś w Szczecinie Stoewer Sedina z 1936 roku i Stoewer Greif Junior z 1936 roku, do których dołączy być może jeszcze Stoewer V5 z 1932 roku, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód z przednim napędem.
W tej sprawie trwają rozmowy z niemieckim muzeum Stoewera. Jest też Wszędołaz, czyli unikatowy w Polsce model pojazdu gąsienicowego zbudowany na bazie małego fiata oraz Alba - najstarszy i pochodzący z 1919 roku lekki motocykl z fabryki Alberta Barucha, która działała w Mierzynie w latach 1918-1926.
Ale zbiory muzeum to nie tylko auta i motocykle (część z nich będzie wisiała w halach). Będą tramwaje, autobusy, samochody specjalne, dawne sprzęty domowe i urządzenia elektryczne czy elektroniczne. Będzie też m. in. Eureka Ruchu - wystawa interaktywnych doświadczeń prof. Jerzego Stelmacha, stworzona z zupełnie nowych atrakcji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?