Linia 90 w Szczecinie. Powstrzyma kierowców przed wjazdem do centrum? - 1.10.2020

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Po podwyżce i rozszerzeniu strefy płatnego parkowania pora na "marchewki" dla kierowców. To uruchomienie nowej linii autobusowej oraz obniżka cen biletów komunikacyjnych. Mają zachęcić do zostawiania aut w domach.

Nowa Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie

Oba pomysły mają trafić już na październikowa sesją, choć zaczną obowiązywać w przyszłym roku, gdy ruszy nowa strefa płatnego parkowania (od 1 kwietnia 2021 r.)

- Na sesję październikową przygotujemy projekt uchwały obniżającą ceny biletów okresowych. Jednocześnie w związku z planem uruchomienia linii autobusowej nr 90, która pozwoli swobodnie przemieszczać się po centrum miasta, złożymy projekt regulacji w budżecie Szczecina na rok 2021, który zabezpieczy finansowane tej linii - wyjaśnia Paweł Adamczyk, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu.

ZOBACZ TEŻ:

Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie. Jak parkować za dar...

Linia autobusowa nr 90 w Szczecinie?

  • Autobus w godzinach szczytu ma kursować co 10-15 minut w obrębie strefy płatnego parkowania i znajdującej się w pobliżu urzędów i instytucji.
  • Ma przekonać kierowców, że jazda nim jest tak praktyczna, że nie ma sensu wjeżdżać samochodem do centrum.
  • Linia nr 90 ma wspomagać istniejąca już linię 70., której trasa ma zostać zmodyfikowana, bo obecnie rozciąga się od urzędu miejskiego po Pargowo na obrzeżach Szczecina.

I tańsze ceny biletów okresowych

Drugim elementem zachęcającym kierowców do zmiany nawyków mają być obniżki cen biletów okresowych o ok. 10 zł. Czyli np. obecna sieciówka na wszystkie linie zwykłe kosztowałaby nie 100 zł jak obecnie, a 90 zł. W pierwszych dyskusjach nad tym pomysłem, wielu radnych miało wątpliwości, czy taka obniżka podział na kierowców. Według nich jest za mała.

Trzeci element zachęty kierowców do pozostawiania aut w domach to rower miejski czwartej generacji. Ma się pojawić już w przyszłym roku. Nie będzie już niepraktycznych stacji dokujących. Jednoślad będzie w zasadzie można pozostawić w dowolnym miejscu, co będzie dużym ułatwieniem w porównaniu z obecnym system.

- Do tego dojdą parkingowce, zmodernizowane torowiska, nowe tramwaje, węzły przesiadkowe, Szczecińska Kolej Metropolitalna - to wszystko powinno wpłynąć na to, że odciążymy centru miasta - dodaje dyr. Adamczyk.

ZOBACZ TEŻ:

Najbardziej niebezpieczne miejsca w Szczecinie wg. Internaut...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

U
Urzędnicy do rozliczenia!

Osoby które optują za coraz większymi utrudnieniami dla kierowców i robią tego typu bezsensowne akcje myśląc, że ludzie przestaną jeździć samochodem, nie mają za grosz rozumu i na pewno nie dostaną poparcia w kolejnych wyborach.

Ciekawe czym sami jeżdżą jak na dworzu jest jednostopniowa temperatura i leje deszcz czy grad a trzeba zawieźć dzieci do szkoły, przedszkola i lecieć do pracy na drugim końcu miasta, potem z powrotem a po drodze zrobić zakupy, odwiedzić w szpitalu bliską osobę i załatwić kilka innych spraw w różnych punktach miasta!?

Samochód to nie tylko wygoda i niezależność, ale po prostu konieczność.

Kiedy to, pseudo mądrale, zrozumiecie?

Dodaj ogłoszenie