Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto zaktualizuje projekt nowej drogi do Gryfina? Jest czterech chętnych

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Nowa droga ominie szereg miejscowości znajdujących się na obecnej DK31 między Szczecinem a Gryfinem wyprowadzając z nich ruch tranzytowy.
Nowa droga ominie szereg miejscowości znajdujących się na obecnej DK31 między Szczecinem a Gryfinem wyprowadzając z nich ruch tranzytowy. GDDKiA/zdjęcie archiwalne
To odcinek od węzła Klucz na autostradzie A6 aż do Gryfina. W przetargu wpłynęły cztery oferty. Każda nich jest wyższa niż szacunki Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

To odcinek krajowej "31" Radziszewo-Gryfino o długości 9,6 km. Nowa droga ominie szereg miejscowości znajdujących się na obecnej DK31 między Szczecinem a Gryfinem wyprowadzając z nich ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa drogą klasy GP o przekroju 1x2. Odcinek będzie się rozpoczynał od węzła Radziszewo, a kończył na włączeniu w obwodnicę Gryfina. W ramach inwestycji przewidziana jest również przebudowa węzła drogowego Radziszewo, tak aby spełniał współczesne wymagania.

Celem przetargu jest aktualizacja rozwiązania projektowe planowanego węzła zespolonego „Radziszewo-Klucz” na autostradzie A6 wraz z uwzględnieniem zmian w geometrii łącznic istniejącego węzła „Klucz” na połączeniu drogi ekspresowej S3 z autostradą A6. Projektowany węzeł „Radziszewo-Klucz” powinien uwzględniać połączenie z ul. Rymarską (DK31). Węzeł Radziszewo, na którym obecnie "31" łączy się z A6, powstał w latach 30. ubiegłego wieku, brakuje m.in. pasów włączeń i wyłączeń, a parametry łącznic nie odpowiadają obowiązującym przepisom. Na przeprowadzenie wszystkich prac wykonawca będzie mieć 16 miesięcy.

GDDKiA przeznaczyła na aktualizację dokumentacji 2 100 000 złotych. Kryterium wyboru jest nie tylko cena (60 procent), ale również doświadczenie zespołu projektowego (40 procent). W przetargu oferty złożyły cztery pracownie. Najdroższą ofertę złożył Multiconsult Polska sp. z o.o z Warszawy, która opiewa na 5 227 500 złotych. Najtańszą propozycję (2 495 362,50 złotych) złożył katowicki TRAKT.

- Trwa ocena złożonych ofert. Wybierzemy najkorzystniejszą ofertę - zapewnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Przypomnijmy, że trwa budowa pierwszego etapu obwodnicy Gryfina. Inwestycja jest realizowana, zgodnie z podpisaną 27 kwietnia 2021 r. umową na zaprojektowanie i budowę, przez konsorcjum, którego liderem jest firma Roverpol. Wartość umowy to 74,8 mln złotych. Wykonawca opracował projekt budowlany i 28 lutego 2022 złożył wniosek o wydanie decyzji ZRID. Uzyskał ją 19 sierpnia 2022 roku, co umożliwiło jesienią rozpoczęcie pierwszych robót budowlanych. W ramach inwestycji powstanie siedem przepustów dla płazów oraz przejście dla zwierząt średnich i dwa przejścia dla pieszych i rowerzystów pod obwodnicą. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest w IV kwartale 2024 roku.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński