Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsorcjum szczecińskich firm zamierza walczyć o prestiżowy kontrakt

Andrzej Szkocki
Andrzej Szkocki
Jak podkreślają przedstawiciele TF Silesia, którzy zamierzają stworzyć konsorcjum z PN System, sukces przedsięwzięcia ma zwiększyć szanse polskich firm na prestiżowy kontrakt na dostawę elementów do tunelu mającego połączyć Niemcy z Danią.

PN System

PN System

Konsorcjum PN System powstało z połączenia trzech podmiotów. W jego skład
wchodzi: biuro projektowo-handlowe MARCON należące do Jerzego Piskorza-
Nałęckiego, byłego konstruktora Stoczni Szczecińskiej; biura projektowego
konstrukcji technologicznych CAD Projekt; działające w zakresie budownictwa
inżynieryjnego przedsiębiorstwo INTOP Szczecin.

TF Silesia chce powołać konsorcjum razem z PN System. W wyniku porozumienia TFS ma udostępnić firmom z PN System tereny w byłej Stoczni Szczecińskiej.

- To dla nas ważny projekt, bo angażuje szczecińskie firmy na terenie postoczniowym. Cieszymy się, że pojawia się szansa uczestniczenia w dużym międzynarodowym projekcie - mówi Wojciech Bańkowski, prezes TF Silesia.

Projekt inwestycyjny TF Silesia i PN System zaplanowano na lata 2012-2017. Na terenie stoczni będą pracować szczecińskie firmy, które mają bogate doświadczenie w produkcji przemysłowej.

- To będzie dla nas ogromna szansa na rozwój. Jest to projekt długoterminowy i bardzo prestiżowy - mówi prezes Mirosław Lipski z Intop Szczecin, członek konsorcjum PN System.

Tunel drogowo-kolejowy Femern Sund Baelt, który połączy wyspy: niemiecką Fehmarn i duńską Lelland ma zostać oddany do użytku w 2020 roku. Wartość inwestycji szacuje się na 5,1 mld euro.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński