19 lutego na pierwsze kursy po mieście wyjechały pojazdy Modetransu. To Moderusy Beta MF29ACBD. Skład 623 wyjechały na linię nr 7 (Krzekowo - Turkusowa), a skład 624 debiutował na "ósemce" (Gumieńce - Turkusowa).
Moderus Beta jest przegubowy, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowy. Wspomniany tramwaj to trzyczłonowy, dwukierunkowy wagon silnikowy z udziałem niskiej podłogi wynoszącym 25 procent. Nadwozie opiera się na czterech wózkach, na których znajduje się osiem silników prądu przemiennego.
Przypomnijmy, że poznańska spółka dostarczyła dla nas dwa składy. Następnie spółka TS skorzystała z możliwości realizacji prawa opcji polegającej na zamówieniu i dostawie dodatkowych nowych elementów niezbędnych do montażu kolejnych 2 tramwajów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych.
Tramwaje dwukierunkowe mają kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego takie składy nie potrzebują pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.
Jakie są korzyści z tramwaju dwukierunkowego? Można etapować inwestycje, bo tabor umożliwia obsługę pasażerów na skróconej trasie.
ZOBACZ TEŻ:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?