Dwukierunkowe tramwaje są nowością w szczecińskim taborze i będą mogły poruszać się na trasach, gdzie nie jest przewidziana pętla tramwajowa. Tramwaje mogą kursować w obu kierunkach, gdyż z obu stron posiadają kabiny dla motorniczych. Składy są niskopodłogowe i nowocześnie wyposażone.
W ramach umowy z firmą Modertrans z Poznania, w pierwszej kolejności zakupiono dwa tego typu tramwaje z opcją zamówienia kolejnych dwóch pojazdów. Spółka Tramwaje Szczecińskie we wrześniu poinformowała wykonawcę o chęci skorzystania z zawartej w umowie opcji. Od tego momentu firma Modertrans miała 120 dni na dostarczenie wszystkich elementów niezbędnych do złożenia pierwszego pojazdu i 180 dni na dostarczenie części do montażu drugiego tramwaju.
Trzeci tramwaj dotarł do zajezdni Pogodno we wtorek, 28.12.21 nad ranem, a więc został wykonany przed czasem. Pierwotnie miał trafić do Szczecina w elementach i zostać złożony na miejscu przez pracowników Tramwajów Szczecińskich. Ostatecznie złożyli go już w Poznaniu i przywieźli w całości.
Koszt dwóch dodatkowych tramwajów to prawie 12 milionów złotych.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?