Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klient wygrał proces z Media Markt o niedziałający aparat

Piotr Jasina
Sklep najczęściej w przypadku złożenia przez klienta reklamacji z góry stwierdza, że to nie jego wina, że towar się popsuł.
Sklep najczęściej w przypadku złożenia przez klienta reklamacji z góry stwierdza, że to nie jego wina, że towar się popsuł.
Media Markt Polska Spółka przegrała proces z klientem. Musi teraz wymienić aparat fotograficzny. Ale sklep długo twierdził, że to nie jego wina, że aparat fotograficzny nie robi zdjęć.

Ustawa

Ustawa

Art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmiana kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176). Zgodnie z tymi przepisami, jeśli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Wada musi ujawnić się w okresie 2 lat od momentu zakupu.

Pan Andrzej kupił w sklepie Media Markt w Szczecinie aparat fotograficzny, który po niespełna 2 latach przestał robić zdjęcia. Ale w sklepie nie uznano reklamacji. Klient, za pośrednictwem rzecznika konsumentów, skierował sprawę do sądu i wygrał. Otrzyma nowy aparat. Wyrok Sądu Rejonowego w Szczecinie jest prawomocny.

- Aparat Fuji Finepix S20 Pro kupiłem w październiku 2005 roku w sieci Media Markt w Szczecinie - opowiada pan Andrzej, mieszkaniec Polic. - Sprzęt był drogi, kosztował bowiem 1899 zł. Po niespełna dwóch latach aparat nagle przestał robić zdjęcia. Był eksploatowany zgodnie z instrukcją, nie miał żadnych uszkodzeń. Dlatego złożyłem reklamację domagając się naprawy bądź wymiany.

Pan Andrzej był przekonany, że wada aparatu jest ukryta, a to stanowi o niezgodności towaru z umową. Powołał się na odpowiednią ustawę o sprzedaży konsumenckiej (patrz ramka).

Złożył reklamację 18 października 2007 roku. Jednak już 22 października sklep odrzucił reklamację informując zainteresowanego, iż w momencie zakupu aparat był sprawny. Zlecił jednak warunkowo autoryzowanemu serwisowi sprawdzenie aparatu. Pan Andrzej otrzymał kosztorys ewentualnej naprawy matrycy, układu przetwarzającego obraz. W kwietniu ubiegłego roku zwrócił się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów w Policach.

O dalszym ciągu sprawy czytaj na Strefie Biznesu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński