Przewożąc rower na dachu, pamiętajmy o dobrym mocowaniu. Podstawą są belki poprzeczne, najlepiej aluminiowe lub stalowo-kompozytowe oraz mocowana na nich szyna, w którą wstawia się rower.
Przewożąc kilka rowerów, największy mocujemy od zewnątrz lub naprzemiennie z małymi. Nie ustawiamy ciężaru nieproporcjonalnie po którejś stronie, by nie zaburzać sterowności auta.
Bagażnik z tyłu auta
Bagażnik mocowany na tylnej klapie auta też jest popularny. Można tak przewozić do 3 rowerów, o masie nieprzekraczającej 45 kg. Rowery w tym przypadku ograniczają widoczności przez tylną szybę. Auto jest jednak stabilniejsze niż przy mocowaniu na dachu, poza tym bagażnik szybko i łatwo się demontuje.
Stojak
Jeśli samochód jest wyposażony w hak holowniczy, można na nim zamontować stojak rowerowy przytwierdzany dodatkowo specjalnymi pasami do tylnej klapy samochodu. Zaletą jest niewielki opór powietrza podczas jazdy, łatwy i szybki demontaż bagażnika oraz brak konieczności podnoszenia rowerów na dużą wysokość.
Stojak może zasłaniać tylne światła i czasem także tablicę rejestracyjną, które trzeba dodatkowo zainstalować na bagażniku. Bagażnik na haku pasuje przede wszystkim do dużych terenowych samochodów, gdyż bardzo obciąża tył auta.
Zarówno w przypadku bagażnika na klapie, jak i na haku, należy także mieć na uwadze fakt, że znacznie wydłuży on tył auta. Pamiętajmy o tym przy parkowaniu by nie uszkodzić rowerów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?