Jak nie było tak, nie ma. Do Szczecina nie przyjechały pierwsze elektryczne pojazdy. Kary dla niesolidnego producenta elektrobusów

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Ursus CS 12 E
Ursus CS 12 E Karol Szadkowski (AMZ Kutno)/CC BY-SA 4.0
Jak nie było tak, nie ma. Do Szczecina nie przyjechały pierwsze elektryczne pojazdy, które miał wyprodukować Ursus Bus. Szczecin, żeby odstąpić od umowy, musi czekać do końca marca.

- Termin na dostawę autobusów minął z końcem lutego br. Zgodnie z umową Gminie Miasto Szczecin przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku, gdy opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy przekraczać będzie 30 dni - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Przypomnijmy, że polsko-ukraińskie konsorcjum firm, na czele z Ursus Bus ma dla Szczecina zrobić jedenaście elektrobusów. Producentowi już są naliczane kary.

ZOBACZ TEŻ:

- Zgodnie z umową, za niedostarczenie autobusów w terminie, wykonawcy jest naliczana kara umowna w wysokości 18 000 zł za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia, za każdy autobus. Dodatkowo za odstąpienie od umowy przez zamawiającego lub jej rozwiązanie przez zamawiającego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 45 procent wynagrodzenia brutto określonego w umowie - wyjaśnia Piotr Zieliński.

Koszt umowy to 38 289 900,00 zł i wsparty jest dofinansowaniem pochodzącym z dwóch źródeł:
5,7 mln zł pochodzić będzie ze środków w ramach działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, a 6 mln zł Miasto otrzymało w ramach programu GEPARD realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Czy Szczecin straci dofinansowanie?

- W związku z tym, że projekt zakupu autobusów jest dofinansowany, prowadzone są rozmowy z Instytucjami, od których uzyskane zostało dofinansowanie, tak aby w przypadku braku realizacji kontraktu przez konsorcjum, Miastu Szczecin nie groziła utrata środków zewnętrznych uzyskanych na ten cel - zapewnia Piotr Zieliński.

Zobacz także:

Do Szczecina dojechał pierwszy hybrydowy autobus. Czekamy na kolejne [ZDJĘCIA, WIDEO]

Do Szczecina dojechał pierwszy hybrydowy autobus. Czekamy na...

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tak jak z autobusami elektrycznymi będzie z tunelem pod Świną w Świnoujściu gdzie dobrał się Energopol który nie wywiązał się z kilu inwestycji drogowych np obwodnica Wałcza i Chińczycy którzy takze robili autostrady w Polsce. Wszyscy obawiają się że tunel ten w wykonaniu Energopol plus Chiny nigdy może nie powstać w sensie przekopu

R
Redaktor

W tytule artykułu jest błąd zmieniający sens zdania. Prawidłowo powinno byc: " Jak nie było, tak nie ma". Pozdrawiam "redaktora".

G
Gość
9 marca, 10:38, mum:

Miejscy Specjaliści(?) od zakupów autobusów.

Nie. to pisowskie cuda, które miały zrobić z Ursusa potentata na rynku a efekt jest taki, że firma ogłosiła upadłość.

G
Gość

Cena czyni cuuuuda.

m
mum

Miejscy Specjaliści(?) od zakupów autobusów.

Dodaj ogłoszenie