- Załadunek dwóch zbiorników (50 i 106 ton) odbył się na pokład statku "Rike" - mówi Monika Foryś z BEST Logistics Sp. z o.o. - Przeładunek zbiorników był realizowany bezpośrednio z barki, na której były składowane w Szczecinie od początku kwietnia, po przybyciu z Opola.
Do Szczecina na pokładzie barek dotarły megazbiorniki z Opola. Jeden ze zbiorników ma wysokość ponad 7 metrów i długość ponad 15 metrów, waży 50 ton. Drugi zbiornik ma 100 ton, długość aż 23 metry i wysokości prawie 6 metrów.
- Nietypowym w tym transporcie jest również fakt, że oba zbiorniki wypełnione są na czas transportu i późniejszego składowania azotem, który ma za zadanie zabezpieczenie przed nadmiernym utlenianiem/korozją wewnątrz zbiornika - tłumaczy Magdalena Mojecka z firmy Sices Polska, producent zbiorników. - Poza tym zbiorniki są wyśrutowane i zabezpieczone farbą antykorozyjną na zewnątrz. Zbiorniki są wyposażone w elementy zewnętrzne tj. króćce służące do podłączenia z rurociągami oraz wsporniki zewnętrzne służące do mocowania konstrukcji stalowych typu podesty, drabiny.
Transport "mega zbiorników" jest przeznaczony do rafinerii w Cartagenie, w Kolumbii. Odbiorcą nietypowego ładunku jest firma z USA, dla której zostaną dostarczone 32 zbiorniki ciśnieniowe na tę samą rafinerię.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?