Podglądanie klientów w przymierzalniach nie dość, że jest niezgodne z prawem, to także świadczy również o braku szacunku.
W sklepie Intersport w galerii handlowej Kaskada < byliśmy świadkami niecodziennej sytuacji. Para wybrała się na zakupy. Wybrali spodnie i bluzę dla mężczyzny. Gdy kobieta poprosiła towarzysza o przymiarkę ubrania, ten kategorycznie odmówił.
- Nie wejdę do tej przymierzalni - stwierdził stanowczo i ręką pokazał na wiszące nad przymierzalnią kamery. - Kamera jest ustawiona w taki sposób, jakby personel sklepu podglądał swoich klientów. Nic tu nie kupimy. Natychmiast wychodzimy!
I po chwili, rzeczywiście, opuścili sklep bez zakupów.
Postanowiliśmy to sprawdzić.
Rzeczywiście klosz, pod którym schowane jest oko kamery wygląda tak, jakby spoglądał w lustrzane odbicie przestrzeni w szatni. Co prawda kamera schowana jest pod tym (na zdjęciu zaznaczyliśmy kamery w czerwonych kółkach) kloszem. Jednak klienci wcale nie wiedzą, czy rzeczywiście nikt nie spogląda na to, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami szatni.
Zapytaliśmy zarządców sklepu o zasadę nagrywania. O dziwo, spotkaliśmy się z agresją i posądzono nas o działanie na niekorzyść firmy. Postraszono również skierowaniem sprawy do sądu.
Na szczęście - jednocześnie udzielono oficjalnej odpowiedzi. - System kamer zainstalowany w salonach Intersport ma tylko i wyłącznie służyć do ochrony towaru przed ewentualną kradzieżą. Jest to dodatkowe (oprócz chipów) zabezpieczenie - napisała Iwona Książek, kierownik działu komunikacji i relacji inwestorskich firmy.
- Insynuacją jest, jakoby którykolwiek z pracowników podglądał klientów w przymierzalni. Kamery skierowane są wyłącznie na drzwi. Takie usytuowanie kamer jest konieczne. Nagranie z kamer służy, jako materiał dowodowy, w wypadku kradzieży towaru w salonie. Widok z kamery pokazuje liczbę wnoszonych i wynoszonych rzeczy.
W dalszej, nieoficjalnej już treści zarzucono nam działanie na zlecenie "konkurencji".
Niestety, kolejny raz nie wzięto pod uwagę działania na korzyść klientów. A szkoda, bo to przecież - przede wszystkim - właśnie o klientów w sklepie powinno się dbać.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?