Panda zadebiutowała w 1980 roku na salonie samochodowym w Genewie. Niebawem samochód ten wyróżnił się w swoim segmencie dzięki ustanowieniu kilku rekordów.
Na przykład było to pierwsze, seryjne auto o długości poniżej 4 metrów, w którym zastosowano napęd 4x4 (1983). Trzy lata później Panda była pierwszym małym samochodem wyposażonym w silnik Diesla. W roku 1990 rozpoczęto sprzedaż Pandy Elettra, jednego z pierwszych samochodów z napędem elektrycznym.
Panda drugiej generacji zadebiutowała we wrześniu 2003 roku. Już rok później auto zdobyło prestiżowy tytuł "Car of The Year 2004". Po raz pierwszy ta nagroda została przyznana samochodowi z tego segmentu.
Fiat Panda II.
(fot. Fot. Fiat)
W tym samym roku dwie Pandy 4x4 dotarły na wysokość 5200 metrów położoną u stóp Mount Everest.
W ciągu minionych 6 lat Panda II stała się liderem segmentu: od rozpoczęcia sprzedaży do dzisiaj zostało wyprodukowanych ponad 1,5 miliona sztuk, a rok 2009 zamknął się rekordową sprzedażą w ilości 300000 sztuk. Ogółem wyprodukowano już ponad 6 mln aut o nazwie Panda.
Niedawno Fiat Panda został odnowiony. Nowa gama dysponuje silnikami na benzynę i olej napędowy, o mocy od 54 do 100 KM lub zasilane paliwami alternatywnymi (metan i GPL), które mogą współpracować z mechanicznymi lub sekwencyjnymi zrobotyzowanymi (Dualogic) skrzyniami biegów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?