MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dziś na mapie wyprzedażowych kolekcji letnich pojawiła się kolejna znana i lubiana przez szczecinianki marka

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Wyprzedaże na stałe wpisały się już do konsumenckich kalendarzy, a Polacy je uwielbiają
Wyprzedaże na stałe wpisały się już do konsumenckich kalendarzy, a Polacy je uwielbiają Andrzej Szkocki
Choć w szczecińskich sklepach już na początku czerwca pojawiły się pierwsze letnie wyprzedaże, sporo klientek jednak czekało na obniżki cen w sklepach sieci hiszpańskiej, szczególnie w sklepie w Galerii Kaskada. Od dziś przecenione ubrania na lato można kupować w sklepie stacjonarnym, ale ZARA dla swoich internetowych klientek, wyprzedaż wprowadziła już w środę.

Oprócz ZARY dziś ruszyły także wyprzedaże w Bershka, Pull & Bear, Oysho i Stradivariuse. Wcześniej pojawiły się w KappAhl, H&M, Bath&BodyWorks, The Body Shop, Tatuum, Triumph, Etam, CCC, C&A, Mango, Reserved, Sinsay, House, Cropp czy Mohito.

Wyprzedaże na stałe wpisały się już do konsumenckich kalendarzy, a Polacy je uwielbiają. Przed nami pierwsza sobota, którą można poświęcić na szał zakupów.

- W Polsce wyprzedaże mają swoje trzy główne etapy - tłumaczy Marta Kaleta-Domaradzka, starszy specjalista ds. PR i marketingu Grupy Domodi. - W pierwszym, który trwa około 14 dni, większość cen zostaje obniżona o 30 procent. To okazja dla wszystkich, którzy znaleźli swoje „must have” i niecierpliwie czekają na obniżki.

Po mniej więcej 14 dniach, w drugim tygodniu lipca, pojawi się druga tura wyprzedaży. Wówczas ceny spadną o kolejne 20 procent - dając w sumie 50-procentową obniżkę.

- Na tym etapie rzeczy będą już częściowo przebrane - tłumaczy Marta Kaleta-Domaradzka. - Dopiero w trzeciej turze, która przypada na początek sierpnia, możemy się spodziewać obniżek 70-80 proc.

Z tego ostatniego etapu obniżek cen skorzystają przede wszystkim osoby, które mogą sobie pozwolić na wybór skrajnej rozmiarówki, gdyż najpopularniejsze rozmiary, czyli 36, 38 i 40, rozejdą się pewnie już w pierwszej turze. To też okres na zakup np. oversize’owych i nadal modnych sukienek czy swetrów lub T-shirtów.

Co najchętniej kupowali Polacy na wyprzedażach w ubiegłym roku?

Okazuje się, że przede wszystkim sukienki, które kupuje zazwyczaj około 40 proc. Polek. Na drugim miejscu są sandały z wynikiem około 20 proc. Panowie z kolei kupują głównie kurtki, spodnie oraz bluzy sportowe.

A na co można liczyć w tym roku po obniżonych cenach? Wśród wyprzedawanych kolekcji znajdą się najmodniejsze sukienki, okrycia wierzchnie, stroje kąpielowe czy dodatki.

- I wszystko to co zalega w magazynach i zajmuje miejsce, które trzeba przygotować na nową kolekcję - mówi przedstawicielka sieci jednej z marek modowych. - To przecież główny powód letnich obniżek - tłumaczy.

Na razie w sklepach możemy się spodziewać obniżek cen do minus 50 proc.

- To ważne, aby w miarę wcześnie wystartować z obniżkami - twierdzi przedstawicielka jednej z marek modowych. - Pula pieniędzy przeznaczona na zakupy jest w wielu rodzinach określona, więc sklepy konkurują między sobą, aby uszczknąć z niej jak najwięcej - tłumaczy i dodaje, że dla rynku zachodniopomorskiego konkurencją jest też wyprzedażowy rynek niemiecki, gdzie obniżki kolekcji startują zazwyczaj parę dni wcześniej niż w Polsce.

A obniżone ceny to głównie to, co przyciąga ich jak magnes do sklepów. Okazuje się, że aż 80 proc. Polaków wstrzymuje się z zakupami czekając na duże promocje.

Na okresie szaleństwa wyprzedażowych obniżek ubrań chcą też skorzystać inne branże. Swoje promocje ogłosiły więc już sklepy ze sprzętem RTV i AGD (gdzie obniżki już dziś sięgają 40 proc.), ale także sklepy z kosmetykami (tam na niektóre artykuły obowiązuje obniżka nawet do 60 proc. - np. Douglas) czy też sklepy z artykułami wyposażenie wnętrz czy meblami. W sieciach hotelowych w tej chwili obniżki za pobyt sięgają nawet 70 proc. I tak za dobę w hotelu nad morzem można zapłacić teraz nie 849 zł za pokój, a 228 zł. W górach ceny tez poszły w dół i za pokój w Sudetach można zapłacić teraz 237 zł za dobę zamiast 671 zł za dwie osoby.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński