Dworzec PKP w Szczecinie na koniec roku? To (nie)realne

Marek Jaszczyński
Dobiegają końca między innymi prace w nowym budynku dworca PKP w Szczecinie.
Dobiegają końca między innymi prace w nowym budynku dworca PKP w Szczecinie. Jarosław Dworzyński
Coraz bliżej wyznaczonego terminu zakończenia remontu dworca Szczecin Główny. PKP uspokaja: staramy się, żeby ukończyć na czas.

- Niepokoi mnie stan zaawansowania prac na dworcu Szczecin Główny - mówi pani Eleonora, nasza stała czytelniczka. - Nie trzeba być inżynierem, żeby gołym okiem zobaczyć, co się tam dzieje.

Kobieta przypomina, że PKP obiecało zakończyć inwestycję do końca roku, a pracy jest jeszcze dużo.

- Poza tym to co widzimy, to nie wszystko. Przecież prace muszą być odebrane, a obiekty dopuszczone do użytku. To potrwa pewnie kolejne tygodnie. Dlatego jestem pewna, że dworzec nie będzie w pełni działał od 1 stycznia 2016 roku.

Czytaj więcej: Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Mówią, że w grudniu będzie koniec prac. Zdążą?

Przebudowa dworca Szczecin Główny. Jak postępują prace [zdjęcia]

Starają się

Głos zadał pytania dotyczące modernizacji dworca, która rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku: w jakiej części ta inwestycja zostanie zakończona w terminie (czyli do końca roku), kiedy dworzec będzie udostępniony dla podróżnych, jakie obecnie prowadzone są prace?

Odpowiedź PKP zaskakuje. Dowiedzieliśmy się, że kontynuowane są prace przy budowie nowej kładki i modernizacji peronu 1, które weszły w kolejny etap. Dobiegają końca między innymi prace w nowym budynku.

Czytaj również: Dworzec w Szczecinie będzie gotowy na czas? [wideo, zdjęcia]

Dworzec PKP w remoncie. Aktualny stan prac i dzieje Szczecina Głównego


A termin zakończenia prac?

- Dokładamy starań, aby do końca roku dworzec zaczął obsługiwać podróżnych - odpowiada Paulina Jankowska z biura prasowego PKP.

Estetyka dworca

Optymizm kolei jest zadziwiający. Nawet osoba nie związana z budownictwem może zacząć powątpiewać, czy dworzec będzie skończony na czas.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed roku, gdy zaczynał się remont, miał być gotowy jesienią tego roku.

Krytyków modernizacji dworca nie brakuje. Zarzucają tandetny wygląd wiaty na czwartym peronie. Kolejne kontrowersje wzbudził mur oporowy, gdy po czyszczeniu pokazały się różnokolorowe cegły, co psuje efekt wizualny.

- Estetyka wiaty peronu IV czy połączenia nowego peronu z istniejącą kładką zakrawa na kpinę. Obserwując ogólnopolskie realia, to nie pierwszy przypadek, gdy PKP zamiast przemyślanego w każdym detalu dworca na miare berlińskiego dworca głównego, serwuje pasażerom kiczowate, nieestetyczne, tandetne rozwiązania, w dodatku za wielkie pieniądze - uważa Bartosz Lemke, nasz czytelnik. - Przykłady to dworce w Poznaniu, Bydgoszczy, na Dworcu Centralnym w Warszawie. Wszystko wskazuje na to że szczeciński dworzec także dołączy do tej grupy.

Dodajmy, że część prac, stanowiąca około 15 proc. wartości zamówienia i zakresu projektu, została przesunięta na nową perspektywę finansową. To przebudowa peronu 2 i 3, wiat nad peronami 1,2,3 oraz remont starej kładki.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek II

Niestety to jest problem praktycznie ze wszystkimi inwestycjami gdzie w grę wchodzą publiczne pieniądze. Za zły efekt końcowy nikt!!! nie odpowiada. To czy dworzec będzie w terminie czy nie , to szczegół , decydentom i tak włos z głowy nie spadnie, że będzie drożej , no to co przecież oni i tak za to grosza nie zapłacą. To samo dotyczy np. miejskich inwestycji. Generalnie źle przygotowane , po łepkach przez słabo wykształconych urzędników. I co z tego , że roboty wykonane nie w terminie,  zrobi się aneks do umowy zmieniający termin, coś się dorzuci wykonawcy i w świat pójdzie info, że wszystko zrobione zgodnie z umową. Że kasy zabraknie na różne potrzebne przedsięwzięcia, to pikuś, ważne , że właściwe osoby - decydenci będą dalej rozdawać karty. Szczecin naprawdę jest biedny.

x
xx

jednego dnia gładź, drugiego kafle, trzeciego fugi. pędzą z robotami bez zachowania podstawowych zasad sztuki, żeby zdążyć. spadnie to wszystko za miesiąc

c
czytelnik

Jak można to cos co dostajemy wlasnie od PKP w Szczecinie poronac do dworca w Bydgoszczy?! Tam dostali nowoczesny budynek, odnowiony stary dworzec wyspowy i nowe perony! My mamy odnowiony budynek starego dwroca który jest kanciasty który jest nieładny od zawsze i nie rozumiem po co zostal zachowany a do niego zostal doklejony odwłok w postaci nowego budynku z falami i innymi zdobieniami który ma sie nijak do tej starej części. Trzeba bylo zburzyć stary dworzec i postawić nowa wizytówkę miasta!!!

P
Piotr

Te tzw remont to juz nie jest smieszne to poziom wiaty w PGR z lat 70 , pytanie , czy nie mozna było zatrudnić architekta i znawców budowy dworców , inżynierów od techniki kolejowej , gdzie projekt na miarę 21 wieku dworca , jego otocznia / murki z tzw klinkieru itp/ , komunikacji , parkingów , centrów handlowych , kto chciał bez tych podstaw z dworca zrobic PGR ? No i te zapowiedzi remontu kładki , to juz nie jest smieszne , to cos powinno zniknąć , a nie być remontowane Musimy my mieszkańcy naszego Szczecina nie dopuścić do odbioru czegoś takiego , potwora z lat komunistycznych , nie możemy dopuścić żeby podatnicy EU płacili za coś takigo , nie możemy dopuścić do dofinansowania , piszmy do odpowiednich instytucji Unijnych , protestujmy , to marnotrastwo na miarę kradzieży publicznych pieniędzy

S
Szczecinianin

4peron nie jest zły a dlaczego nie jest bardzo dobry chyba u ciebie drzwi podparte kołkiem bruk najtańszy podsówitka żle docięta itp koszmar jaki prezydent SZczecina tak wszystko  robią na odwal się

k
krytyk społeczny

rzeczniczka długo będzie tak bredzić i z uporem maniaka powtarzać słuszną linię PKP-? Pani rzecznik-trochę odwagi i coś tak od siebie proszę podać-My wiemy jak wygląda plac budowy,jaki został zakres prac i ile to wymaga czasu.Nie dla idiotów.Wolę aby prace potrwały do wiosny ale były wykonane rzetelnie a nie jak te na Wyzwolenia czy szybkim tramwaju-fuszerka na fuszerce bo wykonawcę goniły terminy więc odwalał lipę.Tu zapowiada się podobnie-pisz wymaluj tak samo

r
ryba

czwarty peron wcale nie jest zły i dach nad nim również- porównując z tym co było poprzednio. Nie rozumiem tylko dlaczego nie zbudowano zadaszenia do kładki, chyba ze to będzie w 2 etapie.

Natomiast ten mur oporowy nie wygląda jakby był naprawiony- jest gorzej niz przed remontem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3