Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Mówią, że w grudniu będzie koniec prac. Zdążą?

Marek Jaszczyński [email protected]
Konstrukcja nowej kładki już stoi, z nowego budynku dworca poprowadzi do ulicy Owocowej, będzie można z niej zjechać ruchomymi schodami  na 2. i 3. pero
Konstrukcja nowej kładki już stoi, z nowego budynku dworca poprowadzi do ulicy Owocowej, będzie można z niej zjechać ruchomymi schodami na 2. i 3. pero Sebastian Wołosz
Inwestor mówi o tym, że dworzec będzie przyjmował pasażerów do końca roku. Niektórzy w to wątpią, biorąc pod uwagę postęp prac

Optymizm kolei jest zadziwiający, nawet osoba nie związana z budownictwem może zacząć powątpiewać, czy dworzec będzie skończony na czas. Zgodnie z zapowiedziami sprzed roku, gdy zaczynał się remont, ma to być jesień tego roku.

Tradycyjnie „Głos” zadał pytanie dotyczące zakończenia budowy i tradycyjnie biuro prasowe odpowiada, że wszystkie strony zaangażowane w projekt dokładają starań, by do końca roku dworzec zaczął obsługiwać pasażerów. Ale czy to realne?

Użytkownicy forum www.skyscrapercity.com piszą, że zakończenie inwestycji może nastąpić nawet w marcu przyszłego roku. Drażni ich też zakres inwestycji.

- Dla takiego miasta jak Szczecin powinien być konkurs na dworzec, a nie robienie na szybcika, bo znalazła się kasa i trzeba ją szybko wydać. Można było rozdzielić ponad 100 milionów na mniejsze dworce w regionie, a jest co robić. Mieszkańcy Szczecina na pewno woleliby poczekać jeszcze kilka lat i mieć porządny dworzec - pisze użytkownik Piotr-Stettin.

Zobacz również:

Trwa remont dworca PKP w Szczecinie.

Zobacz, jak wygląda przebudowa dworca PKP w Szczecinie [wide...

Na jakim etapie są prace przy dworcu? Obecnie na placu budowy widać już konstrukcję nowej kładki, która sięgnie ulicy Owocowej, a pasażerowie będą mogli skorzystać z ruchomych schodów.

- Do zakończenia budowy pozostały m.in. roboty instalacyjne i wykończeniowe w budynku głównym, prace przy budowie nowej kładki i modernizacji peronu 1 - wyjaśnia Aleksandra Dąbek z biura prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A.

Przypomnijmy, że część prac, stanowiąca około 15 procent wartości zamówienia i zakresu projektu, została przesunięta na nową perspektywę finansową. To przebudowa peronu 2 i 3, wiaty nad peronami 1, 2, 3 oraz remont starej kładki.

Czytaj także:

Zostanie przeprowadzony remont dwóch peronów - pierwszego i czwartego, rewitalizacja muru oporowego oraz generalny remont tunelu. Musi być wzmocniony ze względu na budowę nowej kładki, na którą wejście będzie prowadziło po schodach ruchomych, bezpośrednio z budynku dworca. Połączy ona nie tylko budynek dworca z peronami, ale także z ulicą Owocową. Jest szansa, że to tylko pierwszy etap inwestycji, ale o szczegółach drugiego etapu Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP na razie nie mówi. Stwierdza tylko: - Przebudowa szczecińskiego dworca to jedna z naszych priorytetowych inwestycji. Jest to szeroko zakrojony projekt, który będzie kontynuowany także w przyszłej perspektywie finansowej. W pierwszym etapie, czyli w latach 2014-15, zrealizujemy te prace, które są najważniejsze z punktu widzenia podróżnych i mieszkańców miasta. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w drugim etapie planowany jest remont starej kładki i części peronów oraz rewitalizacja wiat.

Wielki remont dworców w Szczecinie. PKP i PKS połączy kładka [zdjęcia]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński