Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dar Szczecina - Polska

Redakcja
Zaprojektowany jest jako jacht regatowo-krążowniczy do udziału w regatach i imprezach żeglarskich na całym świecie.
Hadar - PolskaDlugośc: 13,25 mSzerokośc: 4,16 mZanurzenie: 2,37 mTyp ozaglowania: slupPow. ozaglowania: 82,53 m²Moc silnika: 20,5 kWRejon plywania: BaltykOpiekun: Marian Kula

Parada żaglowców

Dane techniczne:

Dane techniczne:

- Typ pierwotnie otaklowany jako jol (2 maszty)
aktualnie pozbawiony jednego masztu - slup
- Dł. całkowita 18,10 m
- Szer. 4.60
- Wysokość masztu 22,5 m
- Powierzchnia ożaglowania 134 m kw.
- Zanurzenie 2,70
- Załoga 12 osób
- Silnik pomocniczy Yanmar 125 kM - Port macierzysty - Szczecin
- Rok budowy 1969 stocznia im. Leonida Teligi w Szczecinie
- Drugi maszt (bezan) został zdjety dla uzyskania lepszej wartosci przelicznika regatowego.

Startował wielokrotnie w regatach Cutty Sark the Tall Ship's Races znanych w Polsce jako Operacja Żagiel, regatach organizowanych w kraju i za granicą odnosząc wielokrotnie sukcesy.

Przeznaczony głównie do szkolenia młodzieży, rejsów szkoleniowych i turystyki żeglarskiej po całym świecie. Fantastyczne walory nautyczne jachtu sprawiają że nawet krótkie rejsy 12 - 14 dniowe pozwalają planować dlugie trasy i odwiedzać odległe porty. Przy dobrej pogodzie osiąga prędkość 10 - 12 węzłów

W Tall Ship's Races 2004 zajal nastepujace pozycje: - na trasie z Antwerpii (Belgia) do Aalborga (Dania): 16 ogolnie na 80 jednostek i 5 w klasie na 17 jednostek - na trasie ze Stavanger (Norwegia) do Cuxhaven (Niemcy): 23 ogólnie na 80 jednostek i 6 w klasie na 17 jednostek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński