Czym jeździliśmy 20 lat temu? Tak wyglądały nowe samochody z salonów samochodowych. Niektóre jeszcze spotkamy na ulicach

DN
Rok 2002, salon samochodowy opel w Chorzowie i astra II
Czym jeździliśmy na początku XXI wieku? Zobaczcie nowe auta, jakie wówczas stały w salonach. Limuzyna volvo S80 i malutki peugeot 1007 z przesuwnymi drzwiami. Futurystyczny avantime i nudne klasyki. Zobaczcie na zdjęciach auta, jakie nas kręciły 20 lat temu, w pierwszej dekadzie XX wieku, dokładniej w latach 2000 - 2005.

Na drogach jeszcze królowały hity schyłku XX wieku, jak volkswagen golf II, seicento albo daewoo. W Gliwicach pełną parą szła produkcja opla agili - ostatni egzemplarz zjechał z taśmy w 2007, kiedy to nowym produktem fabryki z Gliwic miała stać się astra III.
Ale już wchodziliśmy w nową erę z przekonaniem, że należy nam się więcej, nowocześniej. Choć rynek należał do aut miejskich, małych i kompaktowych, a średnio za taki samochód płaciło się w roku 2000 35 tys. zł, to w salonach coraz więcej było przestronnych i luksusowych limuzyn. Na naszych zdjęciach zobaczycie więc jako "nówki" z salonu zarówno malutkie peugeoty i toyoty, jak i volvo czy mercedesa klasy E.

Kliknij poniżej i zobacz zdjęcia

W nową erę motoryzacyjnie wjeżdżaliśmy też na pełnym gazie, bo przecież w ostatniej dekadzie XX wieku, w latach 90. w sumie w Polsce przybyło ponad 4 mln aut. Rekordowy był rok 1999, kiedy sprzedaż nowych aut wyniosła ponad 632 sztuk. Nic dziwnego, że na początku lat 2000 w regionie przybywało salonów samochodowych, otwierano je w Katowicach, Gliwicach, Tychach. Ale złote czasy dla dilerów nowych aut trwały zaledwie do roku 2003. Od 2004 - od kiedy weszliśmy do Unii Europejskiej - Polacy mogli już legalnie i łatwo sprowadzać samochody z zagranicy - i tak też się stało. Kraj zalała fala aut uźywanych.

Obejrzyj dokładnie

Co się sprzedawało w Polsce zanim zakochaliśmy się w passatach z Niemiec i volvo ze Szwecji? W Polsce sprzedawano kilkaset tysięcy aut - w roku 2002 było to 308 tys. 200 sztuk i był to najgorszy wynik od 1995 roku. Najlepiej "szły" wówczas fiaty, skody (na początku XXI wieku pożegnaliśmy felicię, powitaliśmy fabię), coraz lepiej sprzedawały się renaulty, wciąż dobrze - ople i volkswageny. Ale auta marki Daewoo już miały swoje złote czasy za sobą - o ile jeszcze w roku 1999 sprzedaż Daewoo wyniosła 180 tysięcy pojazdów, to trzy lata później już tylko 18 tys. W tej dekadzie praktycznie przestały istnieć.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Mandat za brak maseczki w samochodzie

Wideo

Materiał oryginalny: Czym jeździliśmy 20 lat temu? Tak wyglądały nowe samochody z salonów samochodowych. Niektóre jeszcze spotkamy na ulicach - Dziennik Zachodni

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3