Plan zakładał w 2016 roku sprzedaż na poziomie 90 milionów złotych, wykonanie jest o 4 mln zł mniejsze. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego tłumaczy, dlaczego nie udało się tego osiągnąć.
- Głównym powodem jest rosnąca liczba grup uprawnionych w naszym mieście do zniżek. Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Szczecin na zakup biletów zbiorowej komunikacji miejskiej z ulgą i do przejazdów bezpłatnych uprawnionych jest szereg grup społecznych - wyjaśnia Hanna Pieczyńska z ZDiTM. - Wśród grup uprawnionych do bezpłatnych przejazdów pojazdami lokalnego transportu zbiorowego na wszystkich liniach komunikacyjnych (oprócz linii turystycznych) są 23 grupy społeczne, a do korzystania z ulgowych przejazdów jest 12 grup.
Według ZDiTM największa utrata wpływów występuje z tytułu wprowadzenia dodatkowych ulg dla pasażerów programu Szczecin Przyjazny Rodzinie. Nie bez znaczenia jest także rosnąca liczba samochodów w mieście i poprawiający się stan szczecińskich ulic.
- Warto wspomnieć także o rowerze miejskim. Coraz więcej osób korzysta z tej formy, dzięki zwiększającej się liczbie miejsc, w których można wypożyczyć jednoślad - dodaje Pieczyńska.
Zobacz także:
Rozmowa tygodnia Gs24.pl: Grzegorz Schetyna
Polecamy na gs24.pl:
- Sprawdź, czy zdałbyś na prawo jazdy
- Szczecin: W niedzielę 25. finał WOŚP na Łasztowni [program]
- Alarm smogowy w Polsce. A jak jest w Szczecinie i regionie?
- Policjanci przebrani za anioły na Orszaku Trzech Króli w Szczecinie. Jest pierwsza ofiara awantury
- Zobacz zdjęcia lotnicze odcinka drogi S6 Goleniów – Kiełpino
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?