Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budują ścieżkę na Prawobrzeże. Za 13 milionów

Anna Folkman [email protected]
Droga rowerowa będzie przebiegała od ul. Panieńskiej przy Baszcie Siedmiu Płaszczy (w tym rejonie znajdzie się wjazd na Trasę Zamkową), dalej ul. Gdańską do mostu Cłowego i przez Zdroje do jeziora Szmaragdowego. Będzie miała 8 kilometrów długości i będzie wykonana z czerwonego asfaltu. Na zdjęciu prace na Trasie Zamkowej w stronę Prawobrzeża.
Droga rowerowa będzie przebiegała od ul. Panieńskiej przy Baszcie Siedmiu Płaszczy (w tym rejonie znajdzie się wjazd na Trasę Zamkową), dalej ul. Gdańską do mostu Cłowego i przez Zdroje do jeziora Szmaragdowego. Będzie miała 8 kilometrów długości i będzie wykonana z czerwonego asfaltu. Na zdjęciu prace na Trasie Zamkowej w stronę Prawobrzeża. Andrzej Szkocki
Nowa 8-kilometrowa trasa dla cyklistów, to przełom. Do tej pory budowano tylko krótkie odcinki. Jesienią będzie można popedałować od Głębokiego przez centrum Szczecina nad jezioro Szmaragdowe lub do Dąbia.

- Planowany termin zakończenia prac przy budowie nowej drogi rowerowej to 31 października 2011. Inwestycja kosztuje ponad 13 mln zł. Połowę z tej kwoty miasto pozyskało z Unii Europejskiej - informuje Tomasz Klek z magistratu.

Nowa trasa będzie przebiegała od ul. Panieńskiej przy Baszcie Siedmiu Płaszczy (w tym rejonie znajdzie się wjazd na Trasę Zamkową), dalej ul. Gdańską do mostu Cłowego i przez Zdroje do jeziora Szmaragdowego. Będzie miała 8 kilometrów długości i będzie wykonana z czerwonego asfaltu.

- Dziś w Szczecinie mamy 50 km dróg rowerowych i 20 km ciągów rowerowo-pieszych. Osiem kilometrów nowej drogi to dla nas spory krok na przód - mówi Bartosz Skórzewski ze Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

Problemy Miłośnicy jednośladów cieszą się z nowej inwestycji, ale wskazują też mankamenty.

- Jest problem ze zjazdem z Trasy Zamkowej dla jadących od strony Prawobrzeża w stronę Bramy Królewskiej - zauważa Skórzewski. - Na Trasie Zamkowej ścieżka będzie tylko z jednej strony, na jezdni wylotowej z centrum. Jeśli ktoś zjedzie z Trasy i będzie chciał pojechać w stronę Bramy Królewskiej, będzie musiał zejść z roweru i przejść kładką, po schodach na drugą stronę.

Minusem jest też to, że są odcinki, gdzie ta droga rowerowa jest jednokierunkowa. Tak jest wzdłuż ulicy Gdańskiej. Droga będzie tam biegła po dwóch stronach arterii. Jeśli ktoś będzie chciał zmienić kierunek,
będzie musiał przekroczyć skrzyżowanie ze światłami, korzystając z przejścia dla pieszych.

Ścieżka przez Most Długi
- Za ul. Gdańską będzie można już korzystać z istniejącej drogi rowerowej wzdłuż ul. Przestrzennej i dalej ul. Szybowcowej - dodaje Skórzewski.

- Mimo małych wątpliwości jesteśmy zadowoleni z nowej inwestycji. Na pewno będzie to uczęszczana trasa, bo tego nam brakowało. Czekamy też na powstanie drogi rowerowej przez Most Długi. Byłaby idealna dla tych, którzy nie chcą "wspinać się" na Trasę Zamkową i jadą z zamiarem dostania się w rejony ul. Wyszyńskiego.

Na pewno więcej osób korzystałoby z niej. Pierwotnie w planach właśnie tak miało być, ale okazało się, że tutaj wykonanie drogi jest tańsze i łatwiejsze. Dobrze jednak, że doczekamy się jakiegokolwiek połączenia.

Rowerem do Płoni
W tym roku w Szczecinie powstaje także ścieżka rowerowa wzdłuż rzeki Płoni w Dąbiu. Będzie miała 1,6 km długości. Ta trasa będzie częścią planowanej w przyszłości rekreacyjnej ścieżki łączącej plaże nad jeziorem Dąbie z terenami leśnymi po drugiej stronie miasta.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński