Budują ścieżkę na Prawobrzeże. Za 13 milionów

Anna Folkman, anna.folkman@mediaregionalne.pl
Droga rowerowa będzie przebiegała od ul. Panieńskiej przy Baszcie Siedmiu Płaszczy (w tym rejonie znajdzie się wjazd na Trasę Zamkową), dalej ul. Gdańską do mostu Cłowego i przez Zdroje do jeziora Szmaragdowego. Będzie miała 8 kilometrów długości i będzie wykonana z czerwonego asfaltu. Na zdjęciu prace na Trasie Zamkowej w stronę Prawobrzeża.
Droga rowerowa będzie przebiegała od ul. Panieńskiej przy Baszcie Siedmiu Płaszczy (w tym rejonie znajdzie się wjazd na Trasę Zamkową), dalej ul. Gdańską do mostu Cłowego i przez Zdroje do jeziora Szmaragdowego. Będzie miała 8 kilometrów długości i będzie wykonana z czerwonego asfaltu. Na zdjęciu prace na Trasie Zamkowej w stronę Prawobrzeża. Andrzej Szkocki
Nowa 8-kilometrowa trasa dla cyklistów, to przełom. Do tej pory budowano tylko krótkie odcinki. Jesienią będzie można popedałować od Głębokiego przez centrum Szczecina nad jezioro Szmaragdowe lub do Dąbia.

- Planowany termin zakończenia prac przy budowie nowej drogi rowerowej to 31 października 2011. Inwestycja kosztuje ponad 13 mln zł. Połowę z tej kwoty miasto pozyskało z Unii Europejskiej - informuje Tomasz Klek z magistratu.

Nowa trasa będzie przebiegała od ul. Panieńskiej przy Baszcie Siedmiu Płaszczy (w tym rejonie znajdzie się wjazd na Trasę Zamkową), dalej ul. Gdańską do mostu Cłowego i przez Zdroje do jeziora Szmaragdowego. Będzie miała 8 kilometrów długości i będzie wykonana z czerwonego asfaltu.

- Dziś w Szczecinie mamy 50 km dróg rowerowych i 20 km ciągów rowerowo-pieszych. Osiem kilometrów nowej drogi to dla nas spory krok na przód - mówi Bartosz Skórzewski ze Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

Problemy Miłośnicy jednośladów cieszą się z nowej inwestycji, ale wskazują też mankamenty.

- Jest problem ze zjazdem z Trasy Zamkowej dla jadących od strony Prawobrzeża w stronę Bramy Królewskiej - zauważa Skórzewski. - Na Trasie Zamkowej ścieżka będzie tylko z jednej strony, na jezdni wylotowej z centrum. Jeśli ktoś zjedzie z Trasy i będzie chciał pojechać w stronę Bramy Królewskiej, będzie musiał zejść z roweru i przejść kładką, po schodach na drugą stronę.

Minusem jest też to, że są odcinki, gdzie ta droga rowerowa jest jednokierunkowa. Tak jest wzdłuż ulicy Gdańskiej. Droga będzie tam biegła po dwóch stronach arterii. Jeśli ktoś będzie chciał zmienić kierunek,
będzie musiał przekroczyć skrzyżowanie ze światłami, korzystając z przejścia dla pieszych.

Ścieżka przez Most Długi
- Za ul. Gdańską będzie można już korzystać z istniejącej drogi rowerowej wzdłuż ul. Przestrzennej i dalej ul. Szybowcowej - dodaje Skórzewski.

- Mimo małych wątpliwości jesteśmy zadowoleni z nowej inwestycji. Na pewno będzie to uczęszczana trasa, bo tego nam brakowało. Czekamy też na powstanie drogi rowerowej przez Most Długi. Byłaby idealna dla tych, którzy nie chcą "wspinać się" na Trasę Zamkową i jadą z zamiarem dostania się w rejony ul. Wyszyńskiego.

Na pewno więcej osób korzystałoby z niej. Pierwotnie w planach właśnie tak miało być, ale okazało się, że tutaj wykonanie drogi jest tańsze i łatwiejsze. Dobrze jednak, że doczekamy się jakiegokolwiek połączenia.

Rowerem do Płoni
W tym roku w Szczecinie powstaje także ścieżka rowerowa wzdłuż rzeki Płoni w Dąbiu. Będzie miała 1,6 km długości. Ta trasa będzie częścią planowanej w przyszłości rekreacyjnej ścieżki łączącej plaże nad jeziorem Dąbie z terenami leśnymi po drugiej stronie miasta.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Barth
Nie wiem o co chodzi tym calym rowerzystom , wiecznie placza ze drog nie ma , drogi sa dla samochodow a nie dla rowerow , chce sie jezdzic to na wiec

Człowieku, masz poważny problem z interpretacją tego, co się wokół Ciebie dzieje.
s
shp
prawda jest taka że jakby tej ścieżki nie zrobić, rowerzyści nigdy nie będą zadowoleni... Wpierw płaczą że nie ma ścieżek, a jak się już je wybuduje to płaczą że nie takie. Nawet jakby zbudować ścieżkę zgodnie ze wszystkimi światowymi standardami to im i tak będzie źle.

Po pierwsze ścieżki to są w lesie. Dla rowerów buduje się drogi.
Po drugie: gdyby te drogi były budowane wg światowych standardów, w oparciu o best practise z krajów, gdzie rowery stanowią ważny element komunikacyjny, narzekaczy byłoby nieporównywalnie mniej.

Osobiście bardzo mnie cieszy budowa tej drogi rowerowej. Szkoda tylko że będę mógł nią pojeździć dopiero w przyszłym roku... ale skorzystam na pewno i nie będę narzekał że kolor asfaltu jest nie ten co trzeba

Widzisz - dla Ciebie szkoda, bo będziesz nią jeździł dopiero w przyszłym roku. Ja najprawdopodobniej będę z niej korzystał jeszcze w tym, na jesieni. Niemal codziennie jeżdżę tą trasą rowerem. I problemy, które napotykam na co dzień, Ciebie nie dotyczą. Może gdybyś jeździł częściej, to zacząłbyś zauważać pewne rzeczy.

W tym całym krytykowaniu chodzi tylko o to, by rowerzyści mieli jak najlepsze warunki do jazdy. Jeszcze zanim wyda się grubą kasę. Problemu nie będzie widział ktoś, kto rower wyciąga raz na rok czasu.
l
lesio

zaraz zaraz unia daje a skąd to unia bierze ja za moje pieniądze wolę budować przedszkola

G
Gość

prawda jest taka że jakby tej ścieżki nie zrobić, rowerzyści nigdy nie będą zadowoleni... Wpierw płaczą że nie ma ścieżek, a jak się już je wybuduje to płaczą że nie takie. Nawet jakby zbudować ścieżkę zgodnie ze wszystkimi światowymi standardami to im i tak będzie źle.

Osobiście bardzo mnie cieszy budowa tej drogi rowerowej. Szkoda tylko że będę mógł nią pojeździć dopiero w przyszłym roku... ale skorzystam na pewno i nie będę narzekał że kolor asfaltu jest nie ten co trzeba

j
janek

Nie wiem o co chodzi tym calym rowerzystom , wiecznie placza ze drog nie ma , drogi sa dla samochodow a nie dla rowerow , chce sie jezdzic to na wiec

s
shp
No nie - przecież był projekt i zawierał drogę rowerową po obu stronach trasy zamkowej. Czyżby Rowerowy Szczecin odpuścił sprawy rowerzystów i zgodził się na okrojona wersję? Szkoda.

Hmm.. RS opuścił demolek, więc rąk brakuje do pracy
DDR ma być po obu stronach Trasy Zamkowej.

Miasto nie dorosło jeszcze do tego typu spraw. Wszystko przed nami. Dlatego wolę samochód. Mimo iż muszę czasami postać w korku.

Spoko.. Po otwarciu Kaskady będziesz miał nowych "współstaczy". W szachy sobie pogracie.
d
demolek

No nie - przecież był projekt i zawierał drogę rowerową po obu stronach trasy zamkowej. Czyżby Rowerowy Szczecin odpuścił sprawy rowerzystów i zgodził się na okrojona wersję? Szkoda.
Z drugiej strony czy piesi wiedza że teoretycznie nie będą mogli chodzić po tej części gdzie będzie droga dla rowerów? Bo nie spełni ona warunków technicznych dla dwukierunkowej drogi dla rowerów wraz z chodnikiem czyli ciągu pieszo-rowerowego?

Miasto nie dorosło jeszcze do tego typu spraw. Wszystko przed nami. Dlatego wolę samochód. Mimo iż muszę czasami postać w korku.

s
shp
Rowerzyści to taka specyficzna grupa której nie sposób dogodzić. Zrobi się elegancką ścieżkę jak ta na Przestrzennej, to już niezadowoleni, bo asfalt ma czarny kolor a powinien być czerwony. Powstaje nowy odcinek ścieżki i już narzekania, bo to, bo tamto. Gorzej niż z kobietą...

Ech, człowieku.. Wejdź na stronkę rowerowy.szczecin.pl i zobacz o co chodzi rowerzystom. Albo jeszcze lepiej - zacznij sam częściej jeździć rowerem, to zrozumiesz.. Nie doszukujemy się dziur - chcemy, by inwestycje, na które wykłada się całkiem sporą kasę, były projektowane z głową od samego początku. Uczestniczymy w opiniowaniu projektów i koncepcji, przedstawiamy praktyczny punkt widzenia - coś, czego nieraz brakuje projektantom. Jeśli mimo tych opinii, projekt ma wady, to go krytykujemy.. I mamy do tego prawo, bo to my jesteśmy właśnie jednymi z potencjalnych użytkowników tych dróg.. Każda inwestycja jest inna i w każdej trzeba zwracać na różne rzeczy.. Rowerzyści są różni, ale koła toczą się tak samo, jak w samochodzie, tylko przy nieco mniejszych prędkościach, a napędem jest z reguły człowiek, a nie silnik. Wystarczy to uwzględnić, robiąc projekty, a nie konstruować czerwonych chodników z łukami od ekierki i będzie git.
s
sam
Rowerzyści to taka specyficzna grupa której nie sposób dogodzić. Zrobi się elegancką ścieżkę jak ta na Przestrzennej, to już niezadowoleni, bo asfalt ma czarny kolor a powinien być czerwony. Powstaje nowy odcinek ścieżki i już narzekania, bo to, bo tamto. Gorzej niż z kobietą...

Bardzo dobrze, że takie mankamenty są wyłapywane. Wszystko od razu powinno być przemyślane, bez zbędnych kosztownych poprawek. I tak daleko nam jeszcze do standardów niemieckich - berlin lub duńskich. A parkujących na ścieżkach powinni jak to się robi w berlinie nie karać mandatami a od razu odholowywać jak i tych którzy zajmują za dużo chodnika.

Nie jestem rowerzystą, jeździłem codziennie samochodem, dopóki nie zmieniłem pracy. Mieszkam raczej w centrum i dotarcie autem zajmuje mi tyle samo czasu jak tramwajem ( dojście do i z przystanku) albo nawet więcej wliczając szukanie miejsca na zaparkowanie. Zatem wole iść na piechotę szybkim krokiem dojdę w 25 min. Rowerem zajęło by mi to 10-15 min, po części na skróty i z powrotem można zrobić zakupy większe i wsadzić do "kosza". A wiosna się zbliża to dwa kółka świetna sprawa. Spokojnie i nie spocony nawet by był człowiek "dojechawszy" do pracy. ALE tu zaczyna się właśnie obecny problem:
BRAK dróg/ścieżek rowerowych w centrum miasta zmusza do rezygnacji z rowera. Nie chce lawirować między samochodami a pieszymi.
Może tego kiedyś się doczekamy...

Wracając do jakości dróg rowerowych powinny być budowane z odpowiednią gładką nawierzchnią, asfaltową - poronionym pomysłem jest obecne budowanie ich z kostki, która po jakimś czasie się wypacza itp. albo zaczyna rosnąc trawa, nie wspominając dziur, wgłębieniach pozostawionych po parkujących autach...

PS.
przydała by się ścieżka na Jagielońskiej na całej jej długości a auta powinny być parkowane wzdłużnie. Bo nawet autem się tam źle jeździ. Na Wojska polskiego też by się przydało .. jak w całym mieście
G
Gość

Rowerzyści to taka specyficzna grupa której nie sposób dogodzić. Zrobi się elegancką ścieżkę jak ta na Przestrzennej, to już niezadowoleni, bo asfalt ma czarny kolor a powinien być czerwony. Powstaje nowy odcinek ścieżki i już narzekania, bo to, bo tamto. Gorzej niż z kobietą...

N
Nomis

Nie ma co aż tak narzekać !!!
Jeszcze gdyby tylko Policja i Straż Miejska interweniowała w należyty sposób na parkowanie pojazdów na ścieżkach rowerowych byłby pełen LUKSUS.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3