TYP OŻAGLOWANIA Trójmasztowy bark
ROK BUDOWY 1906
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA 62,6 m
ZANURZENIE 4,9 m
SZEROKOŚĆ 8,0 m
KOLOR KADŁUBA Zielony stalowy
POWIERZCHNIA ŻAGLI 1010 m kw
LICZBA ZALOGI 60
STRONA WWW www.dsstalex.de
KONTAKT [email protected]
Od 1945 zajął stałą pozycję u wejścia do Kanału Kilońskiego, otrzymując nazwę "Kiel" po zbombardowanym latarniowcu.
W 1957 został staranowany przez szwedzki statek i zatonął, lecz w 1959 został wydobyty i wyremontowany. W 1967 jego zadania przejęła latarnia morska. Był on następnie dalej używany jako rezerwowy latarniowiec, głównie na Morzu Północnym.
Po zastąpieniu go przez nowy automatyczny latarniowiec, wycofany ze służby statek (nazwany przejściowo "Confidentia") został w 1986 zakupiony przez niemieckie stowarzyszenie Sail Training Association Germany, propagujące wychowanie morskie młodzieży. Jego portem macierzystym jest Bremerhaven.
W latach 1986-1988 statek został przebudowany na żaglowiec - trzymasztowy bark i 30 maja 1988 został przemianowany na Alexander von Humboldt, na cześć niemieckiego naukowca. Od tej pory jest intensywnie używanym żaglowcem, spotykanym na licznych zlotach żaglowców, regatach i Operacjach Żagiel.
W 1992 po raz pierwszy przepłynął Atlantyk. Oprócz ładnej, nietypowej dla żaglowca linii kadłuba, jednostka ta wyróżnia się zielonymi żaglami i kadłubem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?