ZDiTM otrzymał dyplom, a system jeszcze w pełni nie działa. Są więc i kpiny

Marek JaszczyńskiZaktualizowano 
Burza w internecie po tym jak się okazało, że Szczecin został uhonorowany za wdrażanie Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską.

Wyjaśnijmy jednak, że nie chodzi o czasami działające biletomaty w pojazdach, czy ciągle niedostępny jednorazowy bilet elektroniczny.

To w takim razie za co? Za zarządzanie flotą pojazdów komunikacji miejskiej i za tablice informacji pasażerskiej, a więc w skrócie - za to co działa.

Czytaj również: Z systemu e-biletu skorzystamy w Szczecinie za kilka miesięcy

- To tylko dyplom i nie wiąże się z żadnymi gratyfikacjami - wyjaśnia Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Przyznano w sumie sześć wyróżnień w postaci dyplomu. Zarządzanie flotą to narzędzie dyspozytorskie: daje możliwość śledzenia pojazdu, jego opóźnień, przyspieszeń. Drugi wyróżniony element to 95 tablic na przystankach. Ich skuteczność działania zależy od tego, czy dany pojazd jest zalogowany do systemu. Wówczas tablica wyświetla informację za ile minut przyjedzie pojazd. Jeżeli pojazd nie ma zamontowanych urządzeń, to tablica pokazuje tylko czas rozkładowy.

Wyróżnienie przyznał zespół doradców gospodarczych „Tor”, czyli ekspertów specjalizujących się w doradztwie i analizach komunikacji miejskiej.

Nagroda i komentarze...

Dyplom, którego zdjęcie opublikował rzecznik ZDiTM na jednym z portali społecznościowych wywołał ciekawą dyskusję.

- Ta nagroda powinna się nazywać szczerze powiedziawszy: nagroda dopiero za lepiej wyświetlaną informację pasażerską na przystankach - komentuje pan Rafał, jeden z internautów.

Były też bardziej zgryźliwe komentarze.

- To jakiś dowcip? Uważam, że wydajemy ogromne pieniądze na gadżety, które za kilka lat będą technologicznymi starociami niekompatybilnymi z otoczeniem. Nie od tej strony buduje się SMART CITY - skomentowała nagrodę Małgorzata Jacyna-Witt, radna niezależna.

Czytaj również: W autobusach i tramwajach kupisz tylko skasowane bilety

A co z e-biletem?

Tymczasem nadal nie wiadomo, kiedy do użytku pasażerów zostanie udostępniony e-bilet. Nie liczymy już kolejnych terminów wdrożenia jednorazowego biletu elektronicznego. Był to listopad ubiegłego roku, pierwszy kwartał 2015 roku, koniec wakacji, październik, a teraz...

- Jak we wszystkich pojazdach nie będą zamontowane kasowniki i dodatkowe urządzenia, bez tego nie ma możliwości - odpowiada Dariusz Wołoszczuk. - Trzeba wyposażyć chociażby niedawno zakupione autobusy ze Szczecińsko- Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Pozostaje mieć nadzieję, że wdrożenie systemu wartego ok. 54 miliony złotych nastąpi do końca roku. Umowę z wykonawcą podpisano w czerwcu 2013 roku, po 14 miesiącach system miał działać.

Zobacz więcej: Centrala ZDiTM od kuchni. Nowy system jeszcze niedoskonały [wideo, zdjęcia]

Centralny System Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Materiał oryginalny: ZDiTM otrzymał dyplom, a system jeszcze w pełni nie działa. Są więc i kpiny - Głos Szczeciński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
b
blacha
W dniu 22.10.2015 o 16:12, blacha napisał:

Zapytajcie lepiej P. Woloszczuka, po co wydawać 54 banki, skoro niedługo i tak nie będzie miał kto jeździć za te psie pieniądze w miejskich spółkach. Wtedy na tablicach każda linia będzie wyświetlana - za godzine albo i więcej. Lepszy system który nie działa za grube miliony, niż dorzucić trochę za wozokilometry, żeby było z czego podnieść pensje kierowca i motorniczym. Już teraz ledwie zipią, kierowcy walą dużo nadgodzin, żeby tylko jakoś związać koniec z końcem.

I nie robić " niewyjazdów "

zgłoś
b
blacha

Zapytajcie lepiej P. Woloszczuka, po co wydawać 54 banki, skoro niedługo i tak nie będzie miał kto jeździć za te psie pieniądze w miejskich spółkach. Wtedy na tablicach każda linia będzie wyświetlana - za godzine albo i więcej. Lepszy system który nie działa za grube miliony, niż dorzucić trochę za wozokilometry, żeby było z czego podnieść pensje kierowca i motorniczym. Już teraz ledwie zipią, kierowcy walą dużo nadgodzin, żeby tylko jakoś związać koniec z końcem.

zgłoś
O
Obserwator

Zawsze z ciekawością słuchałem wypowiedzi specjalistów od "TOR-u" gdy wypowiadali się o systemie transportowym w kraju. Ale niestety po tej informacji niestety jesteście już dla mnie miernotami, a nie specjalistami. Na jakiej podstawie przyznano owy dyplom?? Czy byliście na mieście i sprowokowaliście jakiś wypadek, spóźnienie bądź objazd i wtedy zweryfikowaliscie ten cały system, czy (niestety obawiam się, że tak było) swoje du... zabraliście do centrali i tam ogladaliście wszystko na sucho?? Przykro mi ale od dzisiaj nie jesteście już dla mnie specjalistami...

zgłoś
d
dexter

WOŁOSZCZUK - CAŁY TEN SYSTEM GMV KOSZTOWAŁ OK 54 MLN ZŁOTYCH.  KTO JEST WINNY TEGO,ŻE TO NIEWYPAŁ??? POWIEDZ TO NACZELNA MAŁP.O ZDiTM!!!!!!!!!!

PARODIO CZŁOWIEKA, POWIEDZ SZCZERZE ,ŻE KASA POSZŁA W BŁOTO!!!!!!!!!!!!

zgłoś
G
Gość

Dzisiaj (22-10-2015), tramwaj linii 2 (2/3), numer boczny 828, w kierunku ul. Turkusowej, a na kasownikach:

- linia: 8,

- kierunek: Dworcowa,

- przystanek: Wyszyńskiego,

wyświetlane stale od placu Rodła do Bramy Portowej.

 

zgłoś
G
Gosc

Tablica na wiosennej koło Kauflandu zawsze źle pokazuje odjazdy.

zgłoś
k
kruk77

Pan BIEGUN to wielki znawca od problemów informatycznych. Postawić go w serwerowni to narobi w gacie, a krytykuje uważając siebie za wielkiego eksperta przy tym obrażając ludzi, których nie zna. Więcej pokory człowieku, a wyjdzie ci to tylko na zdrowie

zgłoś
B
Biegun

Banda pseudo fachowców . Tak to jest jak się zatrudnia znajomków bez wiedzy i doświadczenia . Obciążyć kosztami i na mordę z roboty .

zgłoś
m
mmm

Patologia i tyle, a Ciecin jak się zrobił wsią tak zostanie wsią. Z tramwajami oczywiście!

zgłoś
c
czytelnik

Już nic mnie w tym kraju nie zdziwi. Kaczyński dostaje nagrodę Człowiek Roku Forum Ekonomicznego, chociaż nie ma nawet karty bankomatowej, że o koncie w banku nie wspomnę. Szczecin dostaje nagrodę za wdrożenie systemu komunikacji, który jeszcze nie działa. Co tu się kur*a dzieje?

zgłoś
p
piotr

hahahhaha  taki  sam system(NIE) działa KATOWICACH  utopione pieniądze  tam to  nawet skanery powylaczali w  autobusach i tramwajach  ktoś  dobrze zarobil  na tych bajerach 

zgłoś
g
grabasz

Wołoszczuk najbardziej nie kompetentny burak w ZDiTM awansowany przez Radzia i jego doradców zostaje kierownikiem działu ( po wykończeniu śp.J.Sienkiewicza ) i chwali się programami o których nie ma zielonego pojęcia i które nie wiadomo kiedy będą wdrożone              ( trzeba koniecznie rozliczyć unijną dotację, bo się okaże że przepadnie kilka dziesiąt baniek ) taki jest cel cudotwórców zesłanych przez pisiorów do ZDiTM-u

zgłoś
F
Fiks

Nawet nie ma co komentować...Dla pasażera ważny jest planowany rozkład jazdy a nie wyświetlane informacje na tablicy ! Co mi z tego że zostanę poinformowany że autobus przyjedzie za 40 min. z powodu wypadku ; skoro plan przejazdu formuję na podstawie rozkładu jazdy !

Tn elektroniczny system nadzoru ruchu to nic innego jak usprawiedliwienie się przed społczenstwem ze swojego nieudolstwa ! Przykład , Proszę Bardzo -remont ul.Leszczynowej- na wyświetlaczu 70 km/h a obok na wbitym w ziemię znaku drogowym 50/km/h !!!

Telfon do SM i dowiedziałem się że "na wyswietlaczach to tylko sugestia ! " Czyli ZDiTM sugeruje że na drodze na której odbywa się remont nawierzchni, pracuje kilkudziesięciu pracowników i w każdej chwili może wyjechac na mój pas sprzęt używany do remontu; osoby odpowiedzialne sugrują jazdę z prędkością większą o 20 km/h !!! Na całe szczęście (ich lub mnie) po 2 dniach zmieniono oznakowanie na wyświetlaczu. (Szkoda że nie został poddany frezacji prawy pas przeznaczony dla ciężarówek i autobusów) na którym to "tył" ześlizguje się na lewy , uniemozżiwiając bezpieczny przejazd pojazdów max.2,35.

O oznakowaniu ( za wiaduktem) nawet żal się wypowiadać !! Jeżeli ktokolwiek zobaczy tablicę z oznakowaniem szerokości pasa lewego i ostrzeżeniem tam zawartym o wielkości nakretki od słoika to powinien być snajperem a nie kierowcą !

I tak to wygląda !!!

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3