Hasłem przewodnim trzeciej edycji programu jest: „Poznajemy bank centralny”.
Ideą programu jest popularyzacja wiedzy z zakresu finansów i ekonomii, a także przygotowanie młodzieży do bezpiecznego i swobodnego poruszania się w świecie finansów. Uczestnictwo w nim umożliwia kształtowanie praktycznych umiejętności takich jak praca w grupie, kreatywność, efektywna komunikacja.
W ramach III edycji programu „Złote Szkoły NBP” – „Poznajemy bank centralny” uczniowie będą mieli trzy zadania edukacyjne do wykonania.
- Lekcja z ekonomią - przeprowadzenie lekcji szkolnej na temat „Poznajemy bank centralny” w ramach dowolnego przedmiotu. Lekcja powinna mieć interdyscyplinarny charakter, tzn. łączyć tematykę ekonomii z innymi dziedzinami wiedzy. Lekcja może być przeprowadzona przez jednego lub kilku nauczycieli.
- Debata szkolna - organizacja debaty szkolnej poświęconej tematowi „Poznajemy bank centralny” z zaangażowaniem jak największej liczby uczestników. Forma debaty jest dowolna, może być przeprowadzona w szkole lub w innym miejscu. W debacie mogą uczestniczyć eksperci wyróżniający się wiedzą z zakresu tematu przewodniego edycji.
- Warsztat uczniowski - przeprowadzenie przez uczniów zajęć edukacyjnych popularyzujących temat „Poznajemy bank centralny”. Przy przygotowaniu warsztatu uczniów powinien wesprzeć opiekun merytoryczny, którym może być nauczyciel.
Tytuł „Złotej Szkoły NBP” otrzymają szkoły, które zdobyły najwięcej punktów za zrealizowane trzy zadania poświęcone tematowi „Poznajemy bank centralny”. Przewidziano nagrody pieniężne w wysokości od 2000 zł do 15 000 zł. Do wygrania jest 126 nagród.
Termin nadsyłania relacji z wykonanych zadań upływa 27 marca 2023 r., wyniki III edycji programu „Złote Szkoły NBP” zostaną ogłoszone w maju 2023 r.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?