Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrażenia z jazdy. Peugeot 308 SW 1.6 120 KM

Grzegorz Hilarecki
Kompaktowe kombi, którym można jeździć w siedem osób, albo po łatwym wymontowaniu foteli przekształcić go w furgonetkę. To nie spis marzeń, tylko zalety testowanego przez "Głos" Peugeota 308 SW 1.6 120 KM.

Francuzi lubią mieć w motoryzacji własne zdanie i model 308 ze znaczkiem SW to potwierdza. Peugeot w tym aucie połączył cechy modnych dzisiaj vanów, czyli wnętrze z osobnymi fotelami dla wszystkich jadących. Co ważne, nawet siedmiu, co sytuuje to auto w kategorii wyjątkowo rodzinnych. Każde z siedzeń można łatwo wymontować, choć trochę krzepy się przyda, bo siedzenia ze środkowego rzędu ważą prawie 20 kg.

Kierowca ma sporo przestrzeni, a że kierownica i fotele regulowane, to każdy znajdzie optymalną pozycję za kołkiem. Pasażer z przodu też nie będzie narzekał. Schowków jest bez liku i to dobrze rozmieszczonych. Czyli: świetnie? Nie do końca. Wysocy pasażerowie tylnych rzędów mogą mieć problemy z wygodnym umieszczeniem nóg, a dwa ostatnie siedziska służą raczej tylko dla dzieci.

W testowanym aucie tylne fotele wymontowaliśmy i sprawdziliśmy praktycznie, jak wielki jest bagażnik - 520 l. 308 SW można przekształcić w małego dostawczaka, bo przestrzeń ładunkowa może wynieść aż 2144 litry.

Podstawowy napęd

Wrażenia z jazdy. Peugeot 308 SW 1.6 120 KM
Fot. Kamil Nagórek

(fot. Fot. Kamil Nagórek)

Pod maską był benzyniak 1.6 120 KM, który jest bazowym silnikiem. Nie można więc liczyć na super osiągi. Przyspieszenie do setki zajmuje aż 12 sekund, konkurenci z podobnymi silnikami potrafią zejść poniżej 11. Prędkość maksymalna też dużo niższa, ale 189 km/h w Polsce chyba wystarczy.

Przy normalnych prędkościach kierowca będzie zadowolony, przy odpowiednim wajchowaniu drążkiem zmiany biegów, da się bezpiecznie wyprzedzać TIR-y.

Warto jednak mieć lekką nogę, bo wtedy średnie spalanie w trasie powinno oscylować około 6 litrów na 100 km. Gdy pojeździliśmy tym samochodem w warszawskich korkach, to paliwa błyskawicznie ubywało, grubo ponad 9 l na 100 km. Średnia w teście wyniosła 7,3 l na 100 km. Nieźle, jak na pojazd mogący przewieźć siedem osób.

Płacimy za wygląd

(fot. Fot. Kamil Nagórek)

Pamiętamy jazdę 307 SW, w której pokonywanie nierówności powodowało głośny hałas zawieszenia. W testowanym następcy nierówne ulice nie psują komfortu jazdy, a auto dobrze prowadzi się na zakrętach. Szarżować też można, tylko po co?

Wspomnieliśmy już, że 308 SW ma swój styl. Jest swoistym połączeniem minivana, kombi i hatchbacka. Dodając do tego mocno pochyloną przednią szybę, skośne zachodzące na boki peugeotowskie reflektory i wielki charakterystyczny wlot powietrza, mamy do czynienia z wyglądającym nowocześnie i stylowo samochodem.

Ile kosztuje przyjemność posiadania takiego pojazdu? Obecnie, bo trwa promocja 60,9 tys. złotych. Mniej więcej tyle kosztują konkurencyjne kombi konkurencji z silnikami o podobnej mocy. No tak, ale one nie oferują tyle ile testowany wóz, bo siedmiu osób nie przewiozą, a z tyłu zamiast foteli jest w nich kanapa, której wymontować się nie da. Nie każdy może być wszechstronny.

Dane techniczne i wyposażenie

Dł./szer./wys./rozst. osi: 4500/1815/1555/2708 mm
Silnik: benzynowy, 1598 ccm, R4, 16V
Moc maks.: 120 KM przy 6000 obr./min
Maks. moment obr.: 160 Nm przy 6000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Prędkość maksymalna: 189 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto/trasa/średnio): 9,6/5,4/6,9 l
Wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, centralny zamek z pilotem, klimatyzacja, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3.
Cena: 60600 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński