W lipcu Partner Stocznia zwodowała w Policach specjalistyczną jednostkę dalekomorską, zbudowaną na zlecenie armatora z Holandii. Statek służyć będzie przewozowi łopat do turbin wiatrowych.
Ograniczone perspektywy rozwoju w Policach zmusiły zarząd firmy do poszukiwania nowych możliwości w Szczecinie, gdzie firma działa od 5 lat, ale na terenie dzierżawionym. Zakup nieruchomości w Skolwinie umożliwi jej rozwój i myślenie w perspektywie nie kilku lat, a co najmniej kilkudziesięciu.
Zarząd firmy planuje już realizację pełnowartościowych jednostek, nie tylko samych kadłubów, jak do tej pory. Oznaczać to może zwiększenie zatrudnienia w przyszłości w dziale wyposażenia.
Partner Stocznia może już produkować statki w segmencie wielozadaniowców do ładunków ciężkich oraz frachtowców uniwersalnych, a także pod ładunki kontenerowe o wymiarach Loa do 120 m, B do 20 m i tonażu stali do 2000 t. Dziś jeszcze głównymi odbiorcami są Holendrzy, dla których firma produkuje też kadłuby śródlądowych barek pchanych i motorowych, masowców, tankowców, a także konstrukcje pontonów morskich.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?