W Amazonie pod Szczecinem kolejny pracownik z koronawirusem - 08.04.2020

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Przypadek potwierdza kierownictwo firmy i zapewnia, że ściśle przestrzega wytycznych władz sanitarnych i ekspertów medycznych oraz podejmuje wiele działań, aby zapewnić bezpieczeństwo osobom zatrudnionym w Amazon. Magazyn pod Szczecinem działa nadal.

AKTUALIZACJA, godz. 13.56

Są już 3 potwierdzone przypadki zakażeń u osób, pracujących w centrum Amazona pod Szczecinem - poinformowała Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Szczecinie.

ZOBACZ TEŻ:


GODZ. 10.40

Informacja o pierwszym zarażonym pracowniku wyszła na jaw 6 kwietnia. Teraz doszedł kolejny zarażony. To pracownik ochrony.

- Wspieramy naszego pracownika, który został poddany leczeniu. Pracownik od końca marca nie był obecny w pracy - informuje Magdalena Węglewska z firmy Amazon.

ZOBACZ TEŻ:

W czterech centrach logistycznych Amazon w Polsce odbyły się kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które miały na celu weryfikację poziomu ochrony pracowników przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem w miejscu pracy.

- Na chwilę obecną Państwowa Inspekcja Sanitarna zaaprobowała środki bezpieczeństwa wdrożone przez Amazon i nie znalazła żadnych uchybień w naszych procesach. Co więcej, kontrole wykazały, że w celu ochrony pracowników, firma zastosowała szereg zabezpieczeń wykraczających ponad wytyczne rządowe oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego - tłumaczy Magdalena Węglewska.

Jakie działanie podjęto w amerykańskim gigancie:

  • zwiększono częstotliwość i intensywność sprzątania - wszystkie klamki drzwiowe, poręcze schodów, przyciski w windach, schowki i ekrany dotykowe są regularnie dezynfekowane,
  • poproszono wszystkich pracowników o częste mycie rąk wodą z mydłem przez co najmniej 30 sekund, zwłaszcza po wyjściu do łazienki, przed jedzeniem oraz po kaszlu, kichaniu lub wydmuchaniu nosa. Jeżeli mydło i woda nie byłyby łatwo dostępne, należy użyć środka do higieny rąk na bazie alkoholu o stężeniu powyżej 60%,
  • na terenie centrów logistycznych umieszczono dużą liczbę dozowników z płynem dezynfekującym,
  • zobowiązano wszystkich pracowników do pozostania w domu i zwracania się o pomoc medyczną, jeśli się źle poczują,
  • zwiększono liczbę autobusów, aby pracownicy mogli zachować bezpieczny dystans od siebie podczas podróży do i z miejsca pracy,
  • przeorganizowano przestrzeń stołówek pracowniczych, tak aby zwiększyć przestrzeń pomiędzy osobami do min. 2 metrów,
  • zrezygnowano ze spotkań organizacyjnych z pracownikami i wydłużono przerwy,
  • rozpoczęcie zmian zostało rozłożone w czasie, zmieniono harmonogram przerw i wydłużono czas ich trwania tak, aby wszyscy zdążyli skorzystać z wydawanych przez pracodawcę bezpłatnych posiłków, pomimo zredukowanej liczby miejsc w stołówkach,
  • przeorganizowano łazienki w taki sposób, aby pracownicy mogli zachować odpowiedni odstęp,
  • tymczasowo ograniczono kontrolę osobistą pracowników przy wyjściu, zapobiegając gromadzeniu się osób blisko siebie,
  • przygotowano proces zgłaszania potencjalnych przypadków COVID-19 w ramach Amazon oraz do zewnętrznych instytucji,
  • rozmowy rekrutacyjne na większość stanowisk są przeprowadzane online, a podróże służbowe są ograniczone do minimum,
  • rozpoczęto proces mierzenia temperatury ciała wszystkich osób wchodzących do budynku.

- Co więcej, chociaż Światowa Organizacja Zdrowia nie zaleca używania masek ochronnych przez osoby, które nie są chore, udostępniamy je obecnie pracownikom, którzy chcą je nosić podczas swojej zmiany - dodaje rzecznik. - W miarę wzrostu zapotrzebowania na nasze usługi pracujemy nad tym, aby utrzymać ciągłość dostaw do klientów najbardziej dotkniętych zaistniałą sytuacją, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo naszym pracownikom. Wielu z naszych klientów nie ma obecnie dostępu do niezbędnych produktów. Chcemy mieć pewność, że będziemy dysponować odpowiednimi zasobami, aby móc zaspokoić ich potrzeby. W chwili obecnej pierwszeństwo dajemy przyjmowaniu i wysyłaniu produktów, które są najbardziej istotne dla naszych klientów. Należą do nich produkty spożywcze, zdrowotne i higieny osobistej, książki, a także rzeczy potrzebne do pracy zdalnej.

ZOBACZ TEŻ:

Szczecin. Widzisz tłum? Jak się zachować? Zobacz, co radzi policja

Poczytaj, pooglądaj, dowiedz się więcej

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:


  • Podejrzewasz, że masz koronawiursa?

  • Ilu jest zakażonych?

  • Zobacz koniecznie:

warto wiedzieć:

  • Osoby
    zainfekowane
    22 473
  • Ofiary
    śmiertelne
    1 028
  • Osoby
    hospitalizowane
    2 320
  • Osoby w
    kwarantannie
    79 007
  • Osoby
    wyzdrowiałe
    10 330

Zaktualizowano: 27 maja 2020 r., g. 17:33. Dane dla Polski. Źródło: Ministerstwo Zdrowia


Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

U mnie w dużym zakładzie pracy najpierw sprawdzali temperaturę na wejściu ., po tygodniu zaczęli sprawdzać i na wejściu i na wyjściu z pracy a po 2 tygodniach zamontowali 2 kamery termowizyjne i ochroniarze mają spokój i czują się bezpiecznie. Amazon chyba na to też stać ??

G
Gość

Witam, jestem pracownikiem amazona, "Wielu z naszych klientów nie ma obecnie dostępu do niezbędnych produktów. Chcemy mieć pewność, że będziemy dysponować odpowiednimi zasobami, aby móc zaspokoić ich potrzeby. W chwili obecnej pierwszeństwo dajemy przyjmowaniu i wysyłaniu produktów, które są najbardziej istotne dla naszych klientów. Należą do nich produkty spożywcze, zdrowotne i higieny osobistej, książki, a także rzeczy potrzebne do pracy zdalnej."

ZDANIE TO JEST NIE PRAWDZIWE

W Kołbaskowie nie wysyła się żywności, nie wysyłamy produktów pierwszej potrzeby tylko kabelki do telefonów, ładowarki, karty pamięci.

Bezpieczeństwo pracowników wciąż jest narażone, owszem, zostały podjęte kroki ale co z tego jeśli po podjętych krokach, zostały potwierdzone 2 przypadki zarażenia, ile jeszcze nie zostało wykrytych? ile osób z naszego otocznia nawet nie wie o tym że przebywało w otoczeniu osoby zarażonej? My pracownicy mamy ze sobą naprawdę bliski kontakt, nie ze względu na bagatelizowanie sytuacji, a przez brak możliwości do unikania tego kontaktu, np. w szatniach, jest tam duże skupisko ludzi, każdy na koniec zmiany szybko idzie się przebrać żeby zdążyć na autobus, bo inaczej powrót na koszt własny.

Dlaczego w innych przypadkach, gdy wykryje się coronavirusa u jednej osoby, obejmuje się kwarantanną cały budynek? Dlaczego amazon jest ponad prawem i nikt nie pokusił się o to żeby objąć kwarantanną jeśli nie cały budynek, to chociaż osoby z tego samego działu, najbliższych współpracowników?

G
Gość

piękna korpomowa ale jak widać to nie działa bo nie może gdy jest za duzo osób z każdej strony na małej powierzchni

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3