W Amazonie pod Szczecinem kolejny pracownik z koronawirusem - 08.04.2020

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Przypadek potwierdza kierownictwo firmy i zapewnia, że ściśle przestrzega wytycznych władz sanitarnych i ekspertów medycznych oraz podejmuje wiele działań, aby zapewnić bezpieczeństwo osobom zatrudnionym w Amazon. Magazyn pod Szczecinem działa nadal.

AKTUALIZACJA, godz. 13.56

Są już 3 potwierdzone przypadki zakażeń u osób, pracujących w centrum Amazona pod Szczecinem - poinformowała Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Szczecinie.

ZOBACZ TEŻ:


GODZ. 10.40

Informacja o pierwszym zarażonym pracowniku wyszła na jaw 6 kwietnia. Teraz doszedł kolejny zarażony. To pracownik ochrony.

- Wspieramy naszego pracownika, który został poddany leczeniu. Pracownik od końca marca nie był obecny w pracy - informuje Magdalena Węglewska z firmy Amazon.

ZOBACZ TEŻ:

W czterech centrach logistycznych Amazon w Polsce odbyły się kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które miały na celu weryfikację poziomu ochrony pracowników przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem w miejscu pracy.

- Na chwilę obecną Państwowa Inspekcja Sanitarna zaaprobowała środki bezpieczeństwa wdrożone przez Amazon i nie znalazła żadnych uchybień w naszych procesach. Co więcej, kontrole wykazały, że w celu ochrony pracowników, firma zastosowała szereg zabezpieczeń wykraczających ponad wytyczne rządowe oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego - tłumaczy Magdalena Węglewska.

Jakie działanie podjęto w amerykańskim gigancie:

  • zwiększono częstotliwość i intensywność sprzątania - wszystkie klamki drzwiowe, poręcze schodów, przyciski w windach, schowki i ekrany dotykowe są regularnie dezynfekowane,
  • poproszono wszystkich pracowników o częste mycie rąk wodą z mydłem przez co najmniej 30 sekund, zwłaszcza po wyjściu do łazienki, przed jedzeniem oraz po kaszlu, kichaniu lub wydmuchaniu nosa. Jeżeli mydło i woda nie byłyby łatwo dostępne, należy użyć środka do higieny rąk na bazie alkoholu o stężeniu powyżej 60%,
  • na terenie centrów logistycznych umieszczono dużą liczbę dozowników z płynem dezynfekującym,
  • zobowiązano wszystkich pracowników do pozostania w domu i zwracania się o pomoc medyczną, jeśli się źle poczują,
  • zwiększono liczbę autobusów, aby pracownicy mogli zachować bezpieczny dystans od siebie podczas podróży do i z miejsca pracy,
  • przeorganizowano przestrzeń stołówek pracowniczych, tak aby zwiększyć przestrzeń pomiędzy osobami do min. 2 metrów,
  • zrezygnowano ze spotkań organizacyjnych z pracownikami i wydłużono przerwy,
  • rozpoczęcie zmian zostało rozłożone w czasie, zmieniono harmonogram przerw i wydłużono czas ich trwania tak, aby wszyscy zdążyli skorzystać z wydawanych przez pracodawcę bezpłatnych posiłków, pomimo zredukowanej liczby miejsc w stołówkach,
  • przeorganizowano łazienki w taki sposób, aby pracownicy mogli zachować odpowiedni odstęp,
  • tymczasowo ograniczono kontrolę osobistą pracowników przy wyjściu, zapobiegając gromadzeniu się osób blisko siebie,
  • przygotowano proces zgłaszania potencjalnych przypadków COVID-19 w ramach Amazon oraz do zewnętrznych instytucji,
  • rozmowy rekrutacyjne na większość stanowisk są przeprowadzane online, a podróże służbowe są ograniczone do minimum,
  • rozpoczęto proces mierzenia temperatury ciała wszystkich osób wchodzących do budynku.

- Co więcej, chociaż Światowa Organizacja Zdrowia nie zaleca używania masek ochronnych przez osoby, które nie są chore, udostępniamy je obecnie pracownikom, którzy chcą je nosić podczas swojej zmiany - dodaje rzecznik. - W miarę wzrostu zapotrzebowania na nasze usługi pracujemy nad tym, aby utrzymać ciągłość dostaw do klientów najbardziej dotkniętych zaistniałą sytuacją, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo naszym pracownikom. Wielu z naszych klientów nie ma obecnie dostępu do niezbędnych produktów. Chcemy mieć pewność, że będziemy dysponować odpowiednimi zasobami, aby móc zaspokoić ich potrzeby. W chwili obecnej pierwszeństwo dajemy przyjmowaniu i wysyłaniu produktów, które są najbardziej istotne dla naszych klientów. Należą do nich produkty spożywcze, zdrowotne i higieny osobistej, książki, a także rzeczy potrzebne do pracy zdalnej.

ZOBACZ TEŻ:

Szczecin. Widzisz tłum? Jak się zachować? Zobacz, co radzi policja

Poczytaj, pooglądaj, dowiedz się więcej

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:


  • Podejrzewasz, że masz koronawiursa?

  • Ilu jest zakażonych?

  • Zobacz koniecznie:

warto wiedzieć:

zachodniopomorskie
  • Zakażonych73 559
    + 324
  • Zmarło1 333
    + 20

7. miejsce pod względem liczby nowych zakażeń.

polska
  • Zakażonych:+6 055(1 435 582)
  • Zmarło:+142(33 355)
  • Wyzdrowiało:+8 239(181 326)
Więcej o COVID-19
Dane zaktualizowano: 17.01.2021, godz. 10:48, źródło: Ministerstwo Zdrowia

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

U mnie w dużym zakładzie pracy najpierw sprawdzali temperaturę na wejściu ., po tygodniu zaczęli sprawdzać i na wejściu i na wyjściu z pracy a po 2 tygodniach zamontowali 2 kamery termowizyjne i ochroniarze mają spokój i czują się bezpiecznie. Amazon chyba na to też stać ??

G
Gość

Witam, jestem pracownikiem amazona, "Wielu z naszych klientów nie ma obecnie dostępu do niezbędnych produktów. Chcemy mieć pewność, że będziemy dysponować odpowiednimi zasobami, aby móc zaspokoić ich potrzeby. W chwili obecnej pierwszeństwo dajemy przyjmowaniu i wysyłaniu produktów, które są najbardziej istotne dla naszych klientów. Należą do nich produkty spożywcze, zdrowotne i higieny osobistej, książki, a także rzeczy potrzebne do pracy zdalnej."

ZDANIE TO JEST NIE PRAWDZIWE

W Kołbaskowie nie wysyła się żywności, nie wysyłamy produktów pierwszej potrzeby tylko kabelki do telefonów, ładowarki, karty pamięci.

Bezpieczeństwo pracowników wciąż jest narażone, owszem, zostały podjęte kroki ale co z tego jeśli po podjętych krokach, zostały potwierdzone 2 przypadki zarażenia, ile jeszcze nie zostało wykrytych? ile osób z naszego otocznia nawet nie wie o tym że przebywało w otoczeniu osoby zarażonej? My pracownicy mamy ze sobą naprawdę bliski kontakt, nie ze względu na bagatelizowanie sytuacji, a przez brak możliwości do unikania tego kontaktu, np. w szatniach, jest tam duże skupisko ludzi, każdy na koniec zmiany szybko idzie się przebrać żeby zdążyć na autobus, bo inaczej powrót na koszt własny.

Dlaczego w innych przypadkach, gdy wykryje się coronavirusa u jednej osoby, obejmuje się kwarantanną cały budynek? Dlaczego amazon jest ponad prawem i nikt nie pokusił się o to żeby objąć kwarantanną jeśli nie cały budynek, to chociaż osoby z tego samego działu, najbliższych współpracowników?

G
Gość

piękna korpomowa ale jak widać to nie działa bo nie może gdy jest za duzo osób z każdej strony na małej powierzchni

Dodaj ogłoszenie