Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Ford Focus IV (2018 – obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa.
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa. Ford
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa.

Spis treści

Używany Ford Focus IV. Nadwozie/wnętrze

Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa. Ford

Pierwsza generacja Forda Focusa była prawdziwą rewolucją stylistyczną i wprowadziła trochę świeżości do nieco konserwatywnego segmentu. Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, pierwszy Focus prezentował się odważnie i, jak na ówczesne czasy, niezwykle intrygująco. Jednak wraz z kolejnymi generacjami odważny design i niekonwencjonalny wygląd zanikły. Czwarta odsłona tego modelu praktycznie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem. Choć przednia część nadal emanuje dynamizmem, szczególnie dzięki długim, odważnie narysowanym światłom z atrakcyjną grafiką wewnętrzną, to tylne lampy zostały zdecydowanie stonowane. Mimo to Focus nadal jest atrakcyjnym samochodem, i jeśli ktoś nie jest zagorzałym fanem pierwszej generacji, nie powinien mieć problemu z bardziej uniwersalnym stylem czwartej odsłony tego modelu.

Z przodu dominuje solidna chromowana ramka, kilka poziomych przetłoczeń, wyżej umieszczone skromne logo producenta, a niżej wąski pas, który unosi się na krawędziach i prowadzi do romboidalnych świateł przeciwmgielnych. Tył Focusa również pokazuje, że styliści mieli dużą swobodę przy projektowaniu. Mnóstwo załamań, przetłoczeń i linii nadaje samochodowi naprawdę dynamiczny charakter. Kiedyś charakterystyczne pionowe światła w słupkach C zostały przeniesione na tradycyjne miejsce, co może budzić pewną nostalgię wśród zwolenników protoplasty. Po liftingu zmieniły się przede wszystkim przednie światła, które stały się jeszcze ostrzejsze, a wśród bogato wyposażonych wersji króluje odmiana ST-Line z licznymi dodatkami podkreślającymi sportowy charakter auta. Z tym sportem nie zawsze w parze idzie moc i osiągi, ale o tym za chwilę. Tymczasem przejdźmy do wnętrza.

Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa. Ford

Wnętrze również nie odzwierciedla szaleństwa pierwszej generacji. Na szczycie deski rozdzielczej znajduje się duży ekran, poniżej umieszczono podstawowy panel sterujący, niżej rozległe kratki nawiewów, a w dolnej części kolejny panel kontrolny klimatyzacji i nawiewów. Po liftingu większy ekran przejął funkcje m.in. klimatyzacji, a dolny panel fizyczny został zredukowany do minimum. Zegary są dość tradycyjne, otoczone ramką nawiązującą do przedniego grilla. Jeśli chodzi o przestrzeń, w przypadku standardowego układu bagażnika mamy do dyspozycji 375 litrów, ale po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń wzrasta do imponujących 1354 litrów. W wersji kombi, która również prezentuje się bardzo atrakcyjnie, pojemność bagażnika wynosi ponad 1650 litrów.

Używany Ford Focus IV. Silniki/układ napędowy

Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa. Ford

Klienci zawsze mieli dość duży wybór, jeśli chodzi o silniki, wyposażenie i wersje. W czwartej generacji jest nieco skromniej, ale wciąż nie ma na co narzekać. Bazą jest trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost o mocy 85, 100 lub 125 KM. Nawet ta jednostka w wersji 100- lub 125-konnej zapewnia odpowiednie osiągi, ale dla bardziej wymagających dostępny jest silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub 182 KM. Ten mocniejszy wariant gwarantuje naprawdę dobre przyspieszenie i jest rodzajem pośrednim między standardowym modelem a sportowym ST, który jest wyposażony w silnik 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM. Dostępne są także wersje z silnikiem Diesla - począwszy od 1.5 EcoBlue o mocy 95 KM, aż po 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM w odmianie ST.

Używany Ford Focus IV. Typowe usterki/Sytuacja rynkowa

Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa. Ford

Ford Focus to zazwyczaj niezawodne auto, które tylko sporadycznie boryka się z problemami związanymi z elektroniką oraz błędami w oprogramowaniu. W niektórych przypadkach może zdarzyć się, że przy zmianie ustawień, na przykład w radiu, występują przypadkowe zmiany innych ustawień, jak temperatura, itp. Występują także incydentalne problemy z modułem Bluetooth oraz sporadyczne zawieszenia systemu rozrywki. W starszych modelach z większym przebiegiem, zwłaszcza tylna część zawieszenia, może wymagać wymiany. Od czasu do czasu pojawiają się również drobne trzaski dochodzące z plastików wewnątrz pojazdu.

Ford Focus zawsze cieszył się bardzo dobrą opinią pod względem niezawodności, a jednostka 1.0 EcoBoost wielokrotnie zdobywała nagrody w różnych kategoriach. Oczywiście, jeśli chodzi o codzienną jazdę po mieście, trasy, zwłaszcza z rodziną, to nie poleca się wybierać najmniejszych silników, czyli 1.0 EcoBoost lub 1.5 EcoBlue o najniższej mocy. Optymalnym wyborem jest silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM, który cechuje się dynamiką, oszczędnością, przyjemną charakterystyką i cichą pracą. Po liftingu z oferty zniknęły jednostki 1.5 i zostały zastąpione przez mocniejsze odmiany 1.0.

Ofert na rynku wtórnym jest sporo, ale należy unikać skromnie wyposażonych odmian poflotowych z dużymi przebiegami. Kuszą ceną, ale będą to zazwyczaj mocno zmęczone odmiany z podstawowymi silnikami. Modele z początku produkcji tj. roczniki 2018 z mocniejszym silnikiem Diesla o mocy 120 KM i przyzwoitym wyposażeniem to koszt około 65 000 złotych. Za model z mocną benzyną i dobrym wyposażeniem trzeba zapłacić co najmniej 75 000 złotych.

Używany Ford Focus IV. Podsumowanie

Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę
Ford Focus to niezwykle popularny i ceniony przedstawiciel segmentu C, który zrobił prawdziwą furorę na rynku, zdobywając uznanie za swoją odważną stylistykę i doskonałym prowadzeniem. Czy po ponad dwudziestu latach obecności na rynku, czwarta generacja Focusa nadal zasługuje na uwagę? Oczywiście, co potwierdza nieustająca popularność tego modelu na rynku wtórnym. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się, jakie cechy wyróżniają nadal dostępną generację uwielbianego Focusa. Ford

Ford Focus to jedno z najlepszych aut w segmencie C, co było widoczne już od pierwszej generacji. Nawet w przypadku czwartej generacji, która może nieco straciła na atrakcyjności i oryginalności, nadal oferuje praktyczne wnętrze, bogatą gamę silników i opcji wyposażenia, doskonałe właściwości jezdne oraz zachowuje atrakcyjny wygląd. To doskonała alternatywa dla tych, którzy poszukują przestronnego kompaktowego samochodu, ale niekoniecznie chcą wybierać popularnego Golfa czy Octavii.

Używany Ford Focus IV zalety:

  • wciąż atrakcyjna i świeża stylistyka;
  • przestronne wnętrze i praktyczne rozwiązania;
  • spora oferta na rynku wtórnym;
  • szeroki wachlarz mocy jednostek napędowych;
  • jak przystało na Focusa – bardzo dobre prowadzenie i komfort.

Używany Ford Focus IV wady:

  • dość wysoka cena zakupu;
  • jakość niektórych materiałów we wnętrzu;
  • dużo modeli poflotowych z dużymi przebiegami.

Używany Ford Focus IV opinie

Krzysztof z Legnicy
To auto wyraźnie wyróżnia się na tle konkurencji. Jego główną zaletą jest doskonałe prowadzenie - nie ma innego pojazdu w segmencie C, który oferuje tak doskonałe wrażenia z jazdy jak Ford Focus. To ogromny atut w przypadku układu kierowniczego, zawieszenia oraz skrzyni biegów. Warto również zauważyć, że wnętrze prezentuje się całkiem dobrze - materiały użyte do wykończenia są odpowiedniej jakości (chociaż może trzeba trochę czasu, aby przyzwyczaić się do wystającego tabletu). Poziom wyciszenia wnętrza jest bardzo dobry. Jeśli chodzi o wygląd, w wersji standardowej auto może nie wyróżniać się specjalnie wśród innych pojazdów, ale kiedy masz wersję ST-Line (zwłaszcza w kolorze Desert Island Blue), przyciąga uwagę wielu przechodniów.
Bogdan z Kielc
Auto doskonale sprawdza się na drodze, co stanowi jego główny atut. Napędzane dynamicznym silnikiem o pojemności 1.5 litra i mocy 182 koni mechanicznych, bez problemu rozwija pełną moc, zachowując przy tym płynność pracy. Skrzynia biegów działa sprawnie i ma krótkie przełożenia. Spalanie podczas agresywnej jazdy wynosi około 9 litrów na 100 kilometrów. Wersja ST-line charakteryzuje się twardszym zawieszeniem, co świetnie pasuje do osiągów i dynamicznych zakrętów. Nawet przy wysokich prędkościach, auto daje pewność na zakrętach, jakby poruszało się po sznurku. Poziom wyciszenia wnętrza jest imponująco niski, przewyższając niektóre auta z wyższych klas. Mam go od roku i ciągle sprawia mi frajdę.
Mariusz z Katowic
Ogólnie rzecz biorąc, auto jest praktyczne, posiada obszerny bagażnik, świetnie się prowadzi, jest dynamiczne i ma doskonałą skrzynię biegów. Wygląda także imponująco. Niestety, w ciągu 20 miesięcy użytkowania, auto musiało odwiedzić serwis około 10 razy z powodu różnych problemów. Występowały problemy z oprogramowaniem, m.in. z tylną szybą, która przy niskich temperaturach zacinała się i choć była naprawiana, usterka powracała. Pojawiły się także trudności z przednią szybą od strony kierowcy, gdzie automatyczny mechanizm domykał szybę i otwierał ją ponownie do połowy. System składania kanapy z bagażnika wymagał dwukrotnych napraw. Dodatkowo były problemy z systemem Hill Assist, PreColision Assist, a po upływie gwarancji pojawiły się trudności z otwieraniem przedniej maski. Auto świetne, ale te drobnostki mocno denerwują.

Wybrane jednostki napędowe w Ford Focus IV:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

1.0 EcoBoost

999 ccm

85 KM

170 Nm

177 km/h

13,5 s

6,0 l/100 km

1.0 EcoBoost

999 ccm

100 KM

170 Nm

186 km/h

12,1 s

6,0 l/100 km

1.0 EcoBoost

999 ccm

125 KM

200 Nm

200 km/h

10 s

6,2 l/100 km

1.5 EcoBoost

1497 ccm

150 KM

240 Nm

210 km/h

8,8 s

6,3 l/100 km

1.5 EcoBoost

1497 ccm

182 KM

240 Nm

222 km/h

8,3 s

6,4 l/100 km

2.3 EcoBoost

2261 ccm

280 KM

420 Nm

250 km/h

5,7 s

8,2 l/100 km

1.5 EcoBlue

1500 ccm

95 KM

300 Nm

183 km/h

11,4 s

3,9 l/100 km

1.5 EcoBlue

1500 ccm

120 KM

300 Nm

196 km/h

10 s

4,1 l/100 km

2.0 EcoBlue

1996 ccm

150 KM

370 Nm

210 km/h

9,3 s

6,2 l/100 km

2.0 EcoBlue

1996 ccm

190 KM

400 Nm

220 km/h

7,6 s

7 l/100 km

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używany Ford Focus IV (2018 – obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński