W szkole trwają roboty w kilku częściach budynku. Wymieniane są wszystkie okna. Te nowe będą antywłamaniowe, żeby nie trzeba było montować krat i zapewnić bezpieczeństwo uczniom. Trwa remont dachu. To był poważny problem, bo dach regularnie przeciekał. Na II piętrze częściowo rozebrane zostały niektóre klasy.
- Tam będzie nowa sala do rytmiki i nowa sala organowa - mówi Piotr Piechocki, dyrektor szkoły. Po zdjęciu sufitów okazało się, że w tym klasach jest dodatkowa przestrzeń pod sufitem, co dało nam możliwość wykorzystania tych klas do celów koncertowych.
Na wszystkich piętrach zostaną oddane nowe toalety, dokończony zostanie remont piwnic, w których powstaną sale perkusyjne, będzie też szatnia i sala fitness. W tym etapie zostaną też przeniesione w inne miejsce gabinety dyrektorskie i sekretariat.
Część pomieszczeń będzie gotowych już po wakacjach, a cały remont zakończy się w grudniu tego roku. Szkoła dostała na ten cel 4,2 mln zł z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, któremu szkoła podlega, a 700 tys. zł z Centrum Edukacji Artystycznej. W przyszłym roku szkoła ma obiecane kolejne 5,5 mln zł, a na rok 2015 - ponad 3 mln zł. W ten sposób zakończy się kapitalny remont wewnątrz budynku.
Problemem pozostaje elewacja, która się sypie.
- Nie udało nam się pozyskać pieniędzy z miasta na elewację, ale cały czas będę o to zabiegał - mówi Piotr Piechocki. - Ten budynek stanowi wizytówkę naszego miasta, więc liczę na to, że nasze władze w niego zainwestują.
Jest to o tyle ważne, że szkoła odnosi sukcesy, a ministerstwo powierzyło jej prowadzenie w dwóch najbliższych latach pilotażowego programu zmian w kształceniu artystycznym. Jest jedną z 8 szkół w Polsce, które zostały w ten sposób wyróżnione.
- Uważamy to za nasz duży sukces, tym bardziej zależy nam na tym, żeby szkoła działała w dobrych warunkach - mówi Piotr Piechocki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?