Trasa Północna utknęła przed najważniejszym etapem. Pieniędzy na razie nie ma

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Nie ma na razie większych szans na dokończenie budowy trzeciego etapu inwestycji. Potrzeba ok. 150 mln zł.

Trasa Północna to jeden z ważniejszych w przyszłości węzłów komunikacyjnych Szczecina. Ma być sporym skrótem do i z Polic oraz wpiąć się tzw. zachodnie obejście Szczecina. Po przebudowie przed kilku laty ulic Warcisława, czy Łącznej (w ramach I i II etapu), projekt stanął dosłownie szczerym polu. Brakuje pieniędzy na odcinek od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska. To ok. 3,2 km. W Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2021-2026 zarezerwowano na realizację tego zadania zaledwie 2,8 mln zł, głównie na sprawy dokumentacyjne i projektowe.

- Czy Gmina Miasto Szczecin zamierza dalej zabiegać o środki zewnętrzne na realizację ww. zadania? Na jakim etapie obecnie prac jest aktualizacja dokumentacji projektowej zadania - pytał niedawno Łukasz Kadłubowski.

Władze Szczecina nie mają dobrych wiadomości, choć nie rezygnują z szukania pieniędzy.

- Zamierzamy w dalszym ciągu konsekwentnie zabiegać o środki na budowę trzeciego etapu trasy Północnej na odcinku do Łącznej do ulicy Szosa Polska. Jest to przedsięwzięcie o znaczeniu wyraźnie ponadlokalnym. Inwestycja to ma fundamentalne znaczenie nie tylko z punktu widzenia systemu transportu w mieście, ale co równie ważne jak element powiązania sieci drogowej z przyszłym zachodnim drogowym obejściem Szczecina, a za tym systemem dróg krajowych i autostrad - odpowiada Michał Przepiera, zastępca prezydenta do spaw inwestycji.

ZOBACZ TEŻ:

Niedawno projekt nie uzyskał dofinansowania w ramach rządowego funduszu inwestycji lokalnych. Szczecin nie planuje składać kolejnego wniosku.

- Z uwagi na zmodyfikowane warunki naboru - mniejszy budżet naboru, limit trzech wniosków o dofinansowanie na jednego wnioskodawcę niezależnie od jego wielkości - dodaje Michał Przepiera.

Miasto poza wnioskiem o dofinansowanie z programu rządowego występowało już dwukrotnie w tym roku o zaplanowanie przez rząd dofinansowania ze środków europejskich.

- Do dnia dzisiejszego nie uzyskano odpowiedzi strony ministerialnej w zakresie żadnego z dwóch zgłoszeń dla tego zadania -dodaje Przepiera.

Chodź prac na placu budowy na razie się nie doczekamy, czekają nas mniejsze ruchu związane z przygotowaniem inwestycji.
W przyszłym roku planowany jest przetarg na aktualizację dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji umożliwiającej prowadzenie robót budowlanych.

Aż 2,6 miliarda złotych mają kosztować inwestycje miejskie w latach 2020-2024. Lista robi wrażenie i pozostaje trzymać kciuki, aby zadania udało się zakończyć w terminie. Oto szczegóły.

Najważniejsze inwestycje 2020 roku, czyli co zbudują w Szczecinie

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lukasz

Bardzo zła informacja, że trasa znowu jest przekładana a miasto nawet nie ma pomysłu do finansowanie. W 2017 roku miało być zakończenie inwestycji, potem na 2019 planowano...

Jest to bardzo ważna trasa dla Warszewa, Małych Bloni, Bukowa i ludzi codziennie dojeżdżających do pracy Szczecin - Police - Szczecin. Dookoła rozbudowujące się dzielnice, zapchana szosa Polska a za chwilkę będą nowe markety na Polickiej.... W obliczu braku remontu drogi do Polic, codziennych korków na Hozej i obotryckiej, rosnących Tbsow na szosie polskiej itp ta trasa nabiera jeszcze większego znaczenia niż 13 lat temu kiedy była planowana... poczekamy jeszcze 5 lat, aż nam dzieci z domu "pouciekają"... :( bardzo szkoda

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie