Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co dalej z Trasą Północną? Mieszkańcy zadają pytania

Marek Jaszczyński [email protected]
Magistrat nie ukrywa, że liczy na dofinansowanie inwestycji z UE, bez tego byłoby ciężko z jej realizacją. Budowa jest planowana na lata 2018 - 2019.
Magistrat nie ukrywa, że liczy na dofinansowanie inwestycji z UE, bez tego byłoby ciężko z jej realizacją. Budowa jest planowana na lata 2018 - 2019. Urząd Miasta
Ostatni odcinek drogi do Polic mógłby być gotowy za cztery lata. Miasto liczy na dofinansowanie inwestycji wartej 100 mln zł

Trzeci etap TP obejmie odcinek od ulicy Łącznej do ul. Szosa Polska i ma być dwujezdniowy. Każda jezdnia ma mieć dwa pasy po 3,5 m szerokości, pośrodku na pasie zieleni o szerokości 10 m jest wyznaczony teren pod budowę torowiska tramwajowego. Dla pieszych przewidziano chodnik o dwumetrowej szerokości i drogę dla rowerzystów. Gdy powstanie, połączy śródmieście z ul. Szosa Polska w kierunku Polic. Zmieni się dotychczasowy charakter uli. Ostoi-Zagórskiego

- Ulica będzie drogą wewnętrzną wspomagającą, na całej jej długości będą zamontowane ekrany akustyczne - tłumaczy Sylwia Mierzwa z pracowni Transprojekt Gdański.

Ciekawe rozwiązanie projektanci zastosowali na przecięciu TP z ul. Szosa Polska, w tym rejonie miałyby powstać trzy ronda.

Mieszkańcy pytali m.in. o koszt inwestycji, który jest szacowany na 90 - 100 mln zł.

- Staramy się, aby inwestycja była jak najtańsza, ale nie kosztem jakości, czy jej zakresu - informuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Magistrat nie ukrywa, że liczy na dofinansowanie inwestycji z UE, bez tego byłoby ciężko z jej realizacją. Budowa jest planowana na lata 2018 - 2019.

- Prace przy projekcie budowlanym mają się zakończyć do 22 lipca tego roku - wyjaśnia Michał Przepiera.

Mieszkańcy zwracają uwagę m.in. na problem zmiany w kursowaniu autobusu. Obecnie linia nr 101 jedzie ulicą Ludgardy i Ostoi-Zagórskiego, po wybudowaniu główną trasą przejazdu będzie ciąg ul. Kombatantów i Dojazdowa.

- Te ulice są zbyt wąskie dla autobusów, odbywa się spory ruch pieszych - mówią.

Sytuację ma poprawić tzw. pakiet inwestycyjny, czyli remont dróg. Urzędnicy uważają poza tym, że po wybudowaniu TP zniknie też ruch tranzytowy z wąskich uliczek osiedlowych.

Jeden z mieszkańców ul. Szosa Polska pyta też, o ile zmaleje ruch pojazdów po wybudowaniu TP. Według szacunków przez ul. Szosa Polska ma przejeżdżać o ponad 40 proc. mniej aut.

Obecnie trwa remont ul. Warcisława (od ul. Orzeszkowej do ul. Przyjaciół Żołnierza). Jesienią 2014 r. otwarto ul. Królewskiego, czyli II etap TP - wraz z dojazdem przez ul. Łączną. Całkowita wartość projektu wyniosła prawie 33 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński