Jest to obecnie największy drewniany statek w ciągłej eksploatacji na świecie. Żaglowiec zbudowany, jako trzymasztowy szkuner topslowy w Szkocji w stoczni Herd and Mackenzie w Buckie dla Loch Eil Trust, jako Captain Scott.
Relacja na żywo z finału regat: THE TALL SHIPS RACES 2013 NA ŻYWO. Finał regat LIVE
Konstruktorem żaglowca był Robert Clark. Na materiał użyto drewna dębowego i sosnowego z Urugwaju, maszty są ze stopów aluminium (niższe) i drzewca (wyższe).
Pierwotnie pływał, jako szkoła żeglarska. W 1977 roku żaglowiec odsprzedano sułtanowi Omanu. Został wtedy przemianowany na Youth of Oman i oddany w kompetencje Omańskiemu Ministerstwu Młodzieży. W 1979 r. został przekazany Marynarce Wojennej Omanu, a jego nazwę zmieniono na arabską. Od roku 1984 statek jest barkentyną.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?