Szczecin kupuje nowe tramwaje

Ynona Husaim-Sobecka
Takie tramwaje pojawią się na szczecińskich ulicach w ciągu półtora roku.
Takie tramwaje pojawią się na szczecińskich ulicach w ciągu półtora roku.
Szczecin kupi 6 nowoczesnych przegubowych, wieloczłonowych tramwajów marki Solaris. Zapłacimy za nie ponad 45 milionów złotych. Trzeba będzie jednak zaczekać na ich dostawę.

Jako pierwsi z nowych pojazdów będą cieszyć się pasażerowie jeżdżący linią 8.

- To może nie są jakieś ekskluzywne pojazdy, ale spełniają wymagania stawiane obecnie tramwajom - mówi Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej urzędu miejskiego.

Tramwaj w całości jest niskopodłogowy. Wysokość od toru to 35 cm, jednak jak będzie się wsiadało z peronu - praktycznie nie trzeba będzie podnosić nogi. Kłopotu nie sprawi wjechanie wózkiem dziecięcym czy inwalidzkim. Wagon będzie w całości klimatyzowany. Ma 61 miejsc siedzących i 145 stojących.

- Mamy 36-miesięczną gwarancję, pełen serwis i odpowiedni dostęp do części zamiennych - dodaje Michał Przepiera. - Będziemy monitorowali całą produkcję. Także nasza załoga przejdzie szkolenie.

Tramwaje zostaną dostarczone do miasta w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy. Za pojazdy zapłacimy ponad 45 milionów złotych, choć tak naprawdę zarezerwowano w budżecie miasta kwotę 58 mln zł.

Jako pierwsi z nowych tramwajów cieszyć się będą pasażerowie linii 8. Ta trasa ma bowiem torowisko w najlepszym stanie.

- Jeżeli zdążymy z remontami, może zostaną także puszczone na linię 7 - dodaje dyrektor.

Nie są to ostatnie nowe tramwaje jakie trafią do miasta. Szczecin na dostać unijną dotację na wymianę taboru.

- Liczymy, że wydane przez nas pieniądze zostaną zakwalifikowane jako udział własny. Wtedy będziemy mogli sobie pozwolić na kupno dodatkowych 30 tramwajów - mówi dyrektor Przepiera. - Jeżeli nie - skończymy na dokupieniu 24.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
lion

Chyba trzeba co niektórych oświecić. Takie eleganckie niskopodłogowe tramwaje (ale innych sprawdzonych marek, w tym bydgoskie PES-y -tak tak, Solaris to nie jedyna polska firma produkująca tramwaje) kursują już od kilku dobrych lat w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu (po kilkadziesiąt lub po kilkanaście sztuk), 2 tramwaje kursują w Bydgoszczy i jeden w Elblągu. A Szczecin jak zwykle na szarym końcu dołącza do grona miast cywilizowanych. Więc nie ma się tak naprawdę czym chwalić w Polsce i nie ma się czym podniecać. Tylko trzeba się wziąć ostro do roboty, żeby taka sytuacja gdzie Szczecin odstaje od polskiej normy nie powtarzała się za często. Mam nadzieje, że te modele wypalą. Solaris nie zbudował jeszcze nawet prototypu. W innych miastach w ostatnich przetargach Solarisa nie dopuszczono nawet do przetargu.

o
ojejku

No i bardzo dobrze, nareszcie polska firma produkujem dobry produkt a części dzisiaj robi cały świat.

~edek~
W dniu 06.03.2009 o 09:40, Krzysztof napisał:

Autobusy Neoplan i tramwaje Neoplan czy to nie dziwne ,że wszystko z jednej firmy. W dobie kryzysu trzeba wspierać polskie firmy. Autosan jeszcze coś tam kleie, Chorzów też , może ich wesprzeć? Potem się okaże , że po drogie części będziemy jeździć do Niemiec, bo w końcu Bolechów k/ Poznania montuje polskie autobusy z niemieckich części.


Polska firma Solaris pod nazwa Neoplan Polska Sp. z o.o. kiedyś produkował Neoplany na licencji. Montowała też tramwaje Bombardier. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w tych przedsięwzięciach dzisiaj produkuje własne autobusy i za kilka miesięcy wyprodukuje własny tramwaj. Autosan też używa zagranicznych podzespołów, choćby osie firmy LAF. Jelcze był robione z "części" firmy Voith, Siemens . Co chcesz wspierać? Archaiczne konstrukcje? Tanie polskie części które trzeba non stop wymieniać? Kogo w Polsce stać na wydawanie ogromnych kwot na stworzenie nowego silnika czy skrzyni biegów.
G
Gość
W dniu 06.03.2009 o 11:23, Anka napisał:

Takie tramwaje jeżdżą już po Warszawie (oczywiście nie wszystkie). Nareszcie coś się ruszyło! I autobusy nowe i tamwaje, a już myślałam, że Szczecin to tylko zaorać i posadzić buraki.



niskacze są w poznaniu, wroclawiu, warszawie, krakowie i gdańsku. nie jestem pewien czy są w Bydgoszczy.

A tych solarisów nie ma jeszcze nigdzie bo to jest świeży projekt i Szczecin będzie ich pierwszym zamówieniem
A
Anka

Takie tramwaje jeżdżą już po Warszawie (oczywiście nie wszystkie). Nareszcie coś się ruszyło! I autobusy nowe i tamwaje, a już myślałam, że Szczecin to tylko zaorać i posadzić buraki.

t
tom
W dniu 06.03.2009 o 09:40, Krzysztof napisał:

Autobusy Neoplan i tramwaje Neoplan czy to nie dziwne ,że wszystko z jednej firmy. W dobie kryzysu trzeba wspierać polskie firmy. Autosan jeszcze coś tam kleie, Chorzów też , może ich wesprzeć? Potem się okaże , że po drogie części będziemy jeździć do Niemiec, bo w końcu Bolechów k/ Poznania montuje polskie autobusy z niemieckich części.



Chyba czytałeś inny tekst, bo ja tu widze nie Neoplan tylko Solaris, a Solaris to polska firma, młoda i dynamiczna. Moze i niektóre podzespoły mają niemieckie, ale to tylko ich plus. Gratuluje wyboru
K
Krzysztof

Autobusy Neoplan i tramwaje Neoplan czy to nie dziwne ,że wszystko z jednej firmy. W dobie kryzysu trzeba wspierać polskie firmy. Autosan jeszcze coś tam kleie, Chorzów też , może ich wesprzeć? Potem się okaże , że po drogie części będziemy jeździć do Niemiec, bo w końcu Bolechów k/ Poznania montuje polskie autobusy z niemieckich części.

p
pasażer siudemki

Dzisiaj jechałem do pracy i wsiadłem w 7 na placu Kościuszki do 2 wagonu, było mało pasażerów, zdziwienie moje od razu zostało zaspokojone dostałem odorem wydobywającym się po otwarciu drzwi wagonu w twarz jak bym dostał cegłówką. Pytam się dla kogo te tramwaje (szczególnie te z miękkimi siedzeniami) chyba tylko dla "strudzonych życiem" cytat który usłyszałem od młodego pasażera który też chciał wsiąść ze mną do tramwaju Ja ich nazywam NORKI (oklejeni fekaliami przemoczeni uryną) to nie są inwalidzi to są lenie i brudasy. Będzie nowy tramwaj będzie co usmarować i zgnoić. I żadnej reakcji rajców żeby coś z tym zrobić , ale poco jak do pracy jeździ się swoim samochodem. Może tak obowiązkowo środkami komunikacji miejskiej żeby ten smród dotarł za biurka tych , którzy powinni coś z tym zrobić?

m
mac

jeździłem takim w Warszawie nie dość że wygodne i ciche to jeszcze pojemne.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3