reklama

Strefa parkowania w Szczecinie: tu trzeba zmian

ANDRZEJ KUSZaktualizowano 
Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie należy do jednych z największych w Polsce. Wciąż jednak wymaga wielu poprawek. Na szczęście świadomość tego mają też urzędnicy w szczecińskim magistracie, którzy także zastanawiają się nad zmianami
Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie należy do jednych z największych w Polsce. Wciąż jednak wymaga wielu poprawek. Na szczęście świadomość tego mają też urzędnicy w szczecińskim magistracie, którzy także zastanawiają się nad zmianami Fot. Marcin Bielecki
W 2010 roku zarobiła na nas 26 milionów złotych. Mamy prawo wymagać. Zachęcamy do zgłaszania do nas uwag i propozycji dotyczących SPP.

Co zmienić w SPP? Napisz do na

Co zmienić w SPP? Napisz do na

Zachęcamy naszych Czytelników do zgłaszania uwag dotyczących jej funkcjonowania. Można je wpisywać na stronie internetowej www.gs24.pl pod tym materiałem, albo mailem na adres andrzej.kus@mediaregionalne.pl
.

"Po kilku latach funkcjonowania strefy, będziemy analizowali jej parametry. Chcemy ją uprościć. Mamy wnioski mieszkańców, by w niektórych miejscach tę strefę wyłączyć, a w pewnych miejscach ją wprowadzić. To są miejsca na obrzeżach strefy, z których korzystają kierowcy, aby uniknąć opłaty za parkowanie, a przez to mieszkańcy nie mają gdzie zostawić swoich samochodów". Taką deklarację tydzień temu w rozmowie z "Głosem Szczecina" złożył prezydent Piotr Krzystek. Dlatego chcielibyśmy pomóc we wprowadzeniu zmian i zaproponować to, co zgłoszą nam Czytelnicy naszej gazety i Internauci www.gs24.pl.

Nie chcemy niszczyć aut

Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie wciąż budzi wiele kontrowersji. Mimo że jej pracownicy starają się jak najmocniej usprawnić jej funkcjonowanie, mieszkańcy wciąż mają wiele do zarzucenia. Braki szczególnie ukazują się w okresie zimowym, gdy śniegiem zasypywane są miejsca parkingowe.

- To, jak strefa działa rzeczywiście najlepiej można zauważyć, gdy popada trochę śniegu - mówi Jacek Jarzynowski z osiedla Kaliny. - Jest jeszcze większy problem z zaparkowaniem auta niż zazwyczaj. Inspektorzy nie mają litości, sprawdzają i wystawiają upomnienia za nieopłacony postój. Robią to naprawdę bardzo chętnie, nie wiem, czy mają płacone za wystawiony taki dokument czy nie. Nikt nie pamięta, że wykupujemy pewną usługę i również mamy prawo wymagać. Niestety, nie ma od kogo, kierowcy są ignorowani. Rzeczywiście, wprowadzane są jakieś udogodnienia dla ludzi posiadających telefony komórkowe czy dostęp do internetu. Ale należałoby zadbać też o obniżenie chodników, o prawidłowe wytyczenie tych miejsc. O coś, co sprawi, że będzie parkowało się znacznie łatwiej. Nie chcemy niszczyć samochodów - apeluje szczecinianin.

Jak jest w Poznaniu?

Kolejnym zarzutem jest to, że strefa jest zbyt duża i rozproszona. Inni narzekają, że jest zbyt droga.

- Pieniądze ze strefy wpływają do budżetu miasta, a stamtąd m.in. na inwestycje drogowe, remonty dróg i chodników - mówi Tomasz Klek ze szczecińskiego magistratu. - 13,7 miliona złotych wpłynęło z abonamentów, za karty strefowe, z funkcji "SMS parking", z parkomatów. Z opłat dodatkowych za nieopłacony postój wpłynęło 12,8 mln złotych.

Porównaliśmy wpływy z Poznania. Tam w trzech strefach znajduje się blisko 6500 miejsc parkingowych. Dochody z tytułu parkowania w 2010 roku wyniosły dużo mniej, około 16 milionów złotych.

- U nas nie ma żadnych problemów i mieszkańcy nie zgłaszają większych uwag do działania strefy płatnego parkowania - usłyszeliśmy w Zarządzie Dróg Miejskich w Poznaniu. - Na bieżąco staramy się ją usprawniać. W zeszłym roku również wprowadziliśmy funkcję SMS Parking. Liczymy, że będzie z niej korzystało 20 procent mieszkańców.

Piszcie do nas

Strefa płatnego parkowania musi istnieć i będzie istnieć. Nie ma najmniejszych wątpliwości. Płacąc jednak za parking mamy prawo wymagać poprawy jej jakości. Dlatego chcielibyśmy zachęcić do zgłaszania wszystkich uwag dotyczących funkcjonowania SPP: zdjęć z absurdami strefy, fotografii z pozytywnym rozwiązaniem, opisu sytuacji, które przydarzyły Wam się w strefie, czy propozycji rozwiązania danego problemu. Z pewnością macie również pewne przemyślenia dotyczące jej funkcjonowania, być może według Was istnieje możliwość jej rozszerzenia o niektóre miejsca, bądź są rejony, gdzie utrudnia ona komunikację. Napiszcie też, co sądzicie o pomyśle, by przez pierwsze 10 minut parkować za darmo. Najciekawsze uwagi będziemy publikować w "Głosie" oraz na stronie gs24.pl.

Liczymy na Wasze sugestie. Przekażemy je później pracownikom Strefy Płatnego Parkowania, którzy zapewniają, że są otwarci na wszystkie propozycje.

Czytaj e-wydanie »

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
miox

Jeżeli opłata jest za postój w strefie (nie jest mandatem, karą) to dlaczego jeśli przekroczę czas postoju, nie mam prawa do uzupełnienia wpłaty? Co to jest za opłata 20zł i 50zł - co ona ma wspólnego z faktycznym czasem postoju w strefie? Potrzebne są zmiany u podstaw tego systemu, bo w końcu ktoś trafi do sądu z właściwymi argumentami i ten cały system się zawali.

m
maranbaran
Uważam, że w przypadku pobierania dodatkowej - pełnej opłaty za parkowanie w strefie A w sytuacji gdy ma się opłacony bilet na inną strefę, jest nie tylko nie moralne, ale i sprzeczne z uchwałą. Przecież wykupując abonament już uiszczam część tej opłaty. Nadto wskazuję,iż dokąd radni i wszyscy urzędnicy łącznie z władzami miasta sami nie będą uiszczać pełnych opłat nie będą dążyć do tego aby strefy funkcjonowały w sposób prawidłowy.
elka

Przecież możesz moja droga z biletem z podstrefy C parkować w A i B, więc w czym problem? Przelicznik czasu parkowania w danych podstrefach znajduje się na każdym wydrukowanym bilecie, czyż nie? Zawsze tak przecież było.
S
SPEED69

...remonty szczecinskich ulic ha ha ha smiechu warte.popatrzcie ja naprawiaja dziury szczecinscy drogowcy parodia ich pracy.

T
TRXWolF

26 milionów złotych Przepraszam przeznaczone na remonty? Czego chyba stanu kont urzendasów bo ja codziennie niszcze sobie auto na tych remontowanych drogach... Mam ok 1200 zdjeć szczeciniskich wertepów w centrum miasta. Panie Krzystek jesteście złodziejami i tyle!!! Widzialem ostatnio ekipe drogowców co lali smołe w wyrwe w jezdni zalaną wodą (youtube.com) polecam. Kto tak marnotrawi nasze pieniądze jak mozna robić coś takiego. Za dokładnie dwa tygodnie wyrwa pojawiła się ponownie!!! Ale zrobione zapłacone... płace za strefe parkingową i nie mam gdzie zaparkować w mieście a gdzie parkingi w centrum??? Hypermarket za posmarowaną kase to sie stawia w pół roku w centrum... Ale parkingi po co??? A niech sie meczą i tak płacą... Co za syf i złodziejstwo!

K
Karlssonn

"(...)Mamy wnioski mieszkańców, by w niektórych miejscach tę strefę wyłączyć, a w pewnych miejscach ją wprowadzić. To są miejsca na obrzeżach strefy, z których korzystają kierowcy, aby uniknąć opłaty za parkowanie, a przez to mieszkańcy nie mają gdzie zostawić swoich samochodów(...)”

To mamy jak w banku roszerzenie strefy! Tylko, że powstaną nowe obrzeż strefy, z których będą korzystać kierowcy. Za parę lat CAŁY SCZCECIN TO BĘDZIE JEDNA WIELKA STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA !!!

;---

Jak dla mnie powinny pojawić się widoczne z daleka oznaczenia parkomatów. W Poznaniu na parkomacie jest taka jakby chorągiewka z napisem "PARKOMAT" na czerwonym tle bodaj, z daleka widać, bo wystaje wysoko ponad samochody. Jest to dobre rozwiązanie, bo czasem zanim się znajdzie parkomat, to miły pan zaczyna podejrzliwie oglądać nasz samochód.
Czasem jest tak, że minie się znak z oznaczeniem, że parking należy do strefy. A taka "chorągiewka" nie pozostawiałaby wątpliwości, że obowiązuje strefa.

G
Grzesiek28Szczecin

Oczywiście, że o trzepanie kasy. Ty byś się nie cieszył, że rżniesz kolejnym podatkiem mieszkańca swojego miasta ? I z tego masz ciepłą posadkę w magistracie, twój wydział przynosi kasę więc jesteś bezpieczny.

Z
Zenek
Dlaczego nie płacimy za faktyczny czas postoju. Kupuję bilet na "zapas" bo nie wiem ile czasu zajmie mi załatwienie sprawy. Czasami mam bilet na 1 godz. a odjeżdżam po 15 min. Zdzierstwo i tyle

Ano właśnie. To jest największa zagadka, dlaczego muszę przepłacać za postój, jeśli nie wiem jak długo będę musiał parkować.
Następna sprawa: dlaczego, jeśli chodzi o rotację samochodów w strefie, nie wprowadza się rozwiązań, które tę rotację wymuszają, czyli - np. 10 min. bez opłaty!
Dlaczego tak nieczytelny i nonsensowny system podziału na aż trzy strefy??? Gubią się mieszkańcy, nie wspominając o turystach!
Dlaczego nie ma możliwości dopłaty dla kierowców, którzy spóźnili się np. do 30 min???
Rotacja byłaby większa, gdyby czas płatnego parkowania obowiązywał w godz. 8-16!
Dlaczego parkomaty nie wydają reszty???

Pazerni gamonie od zarządzania SPP - ruszcie głowami
Chodzi wam jedynie o trzepanie kasy, czy również o usprawnienie ruchu pojazdów?
S
Szczecinianin

Zrobić parkingi podziemne! Są z tego same plusy! Mniej samochodów na ulicy, a piesi mogą spokojnie chodzić po chodniku. Jak nie wierzycie, zobaczcie ile aut jest zaparkowanych w Szczecinie na zdjęciach z satelity. Po za tym SPP mogło by to spokojnie utrzymywać... Chcieć to móc! Pozdrawiam

e
elka

Uważam, że w przypadku pobierania dodatkowej - pełnej opłaty za parkowanie w strefie A w sytuacji gdy ma się opłacony bilet na inną strefę, jest nie tylko nie moralne, ale i sprzeczne z uchwałą. Przecież wykupując abonament już uiszczam część tej opłaty. Nadto wskazuję,iż dokąd radni i wszyscy urzędnicy łącznie z władzami miasta sami nie będą uiszczać pełnych opłat nie będą dążyć do tego aby strefy funkcjonowały w sposób prawidłowy.
elka

A
Agnieszka

Parkomat powinny wydawać resztę! Najzwyklejszy automat do kawy umie wykonać tę "skomplikowaną" czynność... Najniższa kwota, którą można wrzucić do parkomatu to 30gr. Z tego wynika, że czas parkowania, którego wartość jest niższa niż 30gr powinien być gratisowy.

w
wojt

za porady się płaci.

t
turysta

Moja propozycja. Nie wyznaczać strefy na chodnikach. Chodniki są od chodzenia. Dla pojazdów powinna zostać jezdnia, ewentualnie zatoki postojowe. Jeśli ich nie ma, trudno. Do tego parkowanie równolegle, które nie zabiera miejsca pieszych i zwiększa miejsce na przejazd. Nie mówiąc o względach estetycznych. Ze się zmniejszy liczba miejsc postojowych? Trudno. Nie każdy musi jechać samochodem. W zasadzie każdy, przy zakupie samochodu, powinien wykupić też miejsce postojowe, chyba, że ma na własnej prywatnej działce. Miejska przestrzeń kosztuje. Cena jednego metra kwadratowego mieszkania to 4000-5000zł. Samochód zajmuje tych metrów średnio 6-8..

o
olala78

Bezsensem jest, że Ci co mają abonament na strefę B i C jak zaparkują w strefie A muszą płacić pełny bilet - powinno być najwięcej połowę tego! Parkometry powinny wydawać resztę!!

E
Elika

Dlaczego nie płacimy za faktyczny czas postoju. Kupuję bilet na "zapas" bo nie wiem ile czasu zajmie mi załatwienie sprawy. Czasami mam bilet na 1 godz. a odjeżdżam po 15 min. Zdzierstwo i tyle!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3