Sparzyłeś się na pozycjonowaniu? Dlaczego pozycjonowanie nie zadziałało?

Materiał informacyjny Lumo

Wysokie pozycje w wyszukiwarce oznaczają dla Twojej firmy stały napływ klientów, a co za tym idzie - wzrost zysków. Twoja strona nie będzie się jednak tam wyświetlać bez specjalistycznych działań SEO.

Skoro czytasz ten artykuł, prawdopodobnie pozycjonowanie nie sprawdziło się w przypadku Twojej firmy. Nie jest to jednak powód, aby się do niego zniechęcać.

Może ono przynieść Twojej marce szereg korzyści, a brak efektów pozycjonowania Twojej strony da się łatwo wytłumaczyć. Poniżej znajdziesz listę najczęstszych powodów, przez które działania SEO nie przynoszą rezultatów.

Profesjonalne SEO rozpoczyna się od audytu strony i analizy Twoich potrzeb

Ty, jako właściciel czy przedstawiciel firmy, powinieneś brać aktywny udział w pozycjonowaniu swojej strony. Nie chodzi tu oczywiście o działania SEO, ale o Twoją wiedzę, która jest niezwykle istotna zwłaszcza na początku współpracy.

Skuteczne pozycjonowanie nie może bowiem istnieć bez zrozumienia Twoich celów biznesowych i potrzeb. Kluczowa będzie również Twoja znajomość branży, specyfiki Twojego biznesu, a także doświadczenia płynące z wcześniej prowadzonych działań marketingowych.

Do stworzenia planu skutecznych działań konieczna jest również ocena aktualnej kondycji Twojej strony, czyli audyt SEO strony. Jego celem jest analiza obecnych pozycji zajmowanych przez Twoją stronę i odnalezienie przyczyn takiego stanu rzeczy. Na etapie audytu identyfikowane są błędy na Twojej stronie oraz tworzone pierwsze rekomendacje dotyczące pozycjonowania.

Bez takiego przygotowania nie może być mowy o efektywnym SEO.

Błędnie zaplanowana strategia i wykonane prace

Indywidualna strategia jest kluczem do sukcesu w SEO. Nie ma tu bowiem miejsca na uniwersalny zestaw działań, który sprawdzi się w przypadku każdej strony.

Nie jest żadną tajemnicą, że Google tworzy ranking stron w oparciu o ponad 200 czynników. Niektóre z nich są specjalistom SEO świetnie znane, inne pozostają w sferze domysłów. Co więcej, ich znaczenie może różnić się w zależności od konkretnej strony czy branży.

Bez skrupulatnych analiz wybór i podjęcie najskuteczniejszych działań jest zatem niemożliwe. Punktem wyjściowym dla pozycjonowania zawsze powinna być strategia, opracowana specjalnie dla Twojej firmy.

Skuteczne SEO wymaga starannie zaplanowanej strategii

Sama strategia jednak nie wystarczy - liczy się oczywiście również jej jakość. Nietrafione decyzje podjęte na tym etapie będą prowadzić do nieefektywnych działań.

A o te w SEO niestety nie trudno. Wystarczy błędnie zinterpretować intencje użytkowników czy oprzeć strategię na źle dobranych słowach kluczowych, aby o planowanych efektach można było zapomnieć.

Za mały budżet na działania SEO

Pozycjonowanie wiąże się z oczywiście z wydatkami. To zrozumiałe, że prowadząc firmę, chcesz, osiągać jak największe zyski. Jednak przesadna oszczędność może czasem przynieść negatywne skutki.

Może Ci się wydawać, że działania SEO ograniczają się do kilku kliknięć i wygenerowania raportu. Jest to jednak bardzo dalekie od prawdy.

Wyszukiwarka to bardzo dynamiczne środowisko. Na wysokich pozycjach zależy nie tylko Tobie, ale także Twoim konkurentom, którzy aktywnie o nie walczą. Co więcej, Google regularnie aktualizuje algorytm, by dostarczać użytkownikom jak najbardziej adekwatne wyniki wyszukiwania.

Sprawdź ile wynosi cena pozycjonowania stron: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo/

Pozycjonowanie wymaga więc ciągłych analiz i nieustannego poszerzania swojej wiedzy. Musisz jednak wiedzieć, że na koszt pozycjonowania składa się znacznie więcej czynników niż wynagrodzenie specjalisty czy agencji. To także:

  • Kosz tworzenia treści.
  • Koszt związany z pozyskiwaniem linków (publikacje sponsorowane).
  • Koszt licencji na specjalistyczne narzędzia.
  • Koszt innych prac, które wynikają ze specyfiki Twojej strony, branży oraz skali działalności.

Płacąc kilkaset złotych za pozycjonowanie po prostu nie możesz spodziewać się spektakularnych efektów. Optymalny budżet SEO to zazwyczaj kilka-kilkanaście tysięcy złotych - w zależności od celów Twojej firmy i aktywności konkurencji.

Za krótki czas trwania współpracy

Zainwestowałeś w działania SEO, licząc na efekty już po pierwszym miesiącu? Niestety pozycjonowanie tak nie działa. Wymaga ono cierpliwości - a oczekiwane rezultaty często pojawiają się dopiero po kilku miesiącach. W przypadku nowych stron może być to nawet pół roku.

Zakończenie pozycjonowania ze względu na brak natychmiastowych efektów to bardzo zły pomysł i marnotrawstwo funduszy. Pół roku to minimalny okres, po którym powinieneś podjąć decyzję co do dalszej współpracy z danym specjalistą czy agencją.

Nowoczesne pozycjonowanie to działania kompleksowe

Pozycjonowanie od początków swojego istnienia przebyło długą drogę. Jeszcze kilkanaście lat temu działania SEO koncentrowały się głównie na “przechytrzeniu” algorytmów Google. Dziś polegają one tak naprawdę na jak najlepszym dostosowaniu Twojej strony do wymagań użytkownika i zwiększaniu rozpoznawalności marki.

Skuteczne działania SEO wymagają zaplanowania i wdrożenia wielu działań

Jest to szereg działań. Jeżeli do tej pory ograniczałeś się tylko do wprowadzania technicznych zmian na stronie czy pozyskiwania linków, nic dziwnego, że SEO nie przyniosło oczekiwanych efektów.

Na skuteczne działania SEO składają się między innymi:

  • Działania związane z usprawnieniem kwestii technicznych (np. przekierowań, indeksacją, mapą strony).
  • Optymalizacja strony internetowej (np. pod kątem treści, meta tagów czy linkowania wewnętrznego.
  • Pozyskiwanie linków (m.in. poprzez publikację artykułów sponsorowanych).
  • Tworzenie treści - artykułów blogowych, opisów produktów, kategorii itd.
  • Dbanie o dostosowanie strony do wymogów user experience.
  • Stały monitoring i szybkie reakcje na zmiany w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Co trzeba robić, aby SEO zadziałało? Przede wszystkim unikać błędów, które opisaliśmy powyżej.

W Lumo wiemy doskonale, jakie podejście pomoże zapewnić Twojej stronie wysokie pozycje w Google. Mamy wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron. W tym czasie udało nam się zaprowadzić tysiące stron internetowych wprost na szczyt wyszukiwarki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński