Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Siedmiu chętnych do zaprojektowania Obwodnicy Śródmiejskiej w Szczecinie

Marek Jaszczyński
Jedna z wizji wyglądu węzła Łękno, czyli styku VI etapu obwodnicy śródmiejskiej. Planowany odcinek obwodnicy ma długość około 1 km, zakłada przebudowę al. Wojska Polskiego wraz z torowiskiem na długości ok. 620 m oraz przebudowę linii kolejowej na długości ok. 1,2 km.
Jedna z wizji wyglądu węzła Łękno, czyli styku VI etapu obwodnicy śródmiejskiej. Planowany odcinek obwodnicy ma długość około 1 km, zakłada przebudowę al. Wojska Polskiego wraz z torowiskiem na długości ok. 620 m oraz przebudowę linii kolejowej na długości ok. 1,2 km. Wizualizacja Maciej Sochanowski
Siedem firm jest zainteresowanych zaprojektowaniem VI etapu Obwodnicy Śródmiejskiej. Najniższa oferta opiewa na 2,4 mln zł, najdroższa na ponad 3,8 mln zł.

Obecnie trwa ocena złożonych ofert. Wszystkie są zgodne ze specyfikacją zamówienia.

W ramach tego zadania ma być przebudowany także węzeł drogowy Łękno.

- Projekt powinien być gotowy pod koniec przyszłego roku. O realizacji zadania będzie można powiedzieć więcej jak niezbędna dokumentacja będzie już gotowa. Na dziś zakładamy, że na pewno powstanie fragment od ul. Niemierzyńskiej do Wojska Polskiego wraz z kompleksową przebudową całego skrzyżowania, co będzie jednym z trudniejszych zadań podczas budowy obwodnicy. - mówi Łukasz Kolasa z biura prasowego Urzędu Miasta.

W szranki stanęły:

Transprojekt Gdański (oferta 2 858 110 zł),

Egis Polska Inżynieria z Warszawy (2 447 700 zł),

Konsorcjum firm: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Biuro Inżynieryjnych Usług Projektowych z Krakowa (3 800 454 zł),

Pracownia Projektowa Dróg i Mostów "DIM" ze Szczecina (3 444 000 zł),

Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku (2 423 100 zł),

Biuro Projektowo- Konsultingowe "BPK" w Szczecinie (2 499 360 zł),

konsorcjum firm: AIREN oraz Biuro Projektowe "Pikieta" ze Szczecina (2 850 156 zł).

Jesienią 2011 roku były przeprowadzone konsultacje społeczne nad wyborem wariantu przebiegu trasy. Uczestnicy rozmów poparli wariant II przebudowy.

Zaletą tego rozwiązania jest prowadzenie jezdni obwodnicy na poziomie linii kolejowej, przez co arteria ta będzie w minimalny sposób ingerować w krajobraz i oddziaływać na otoczenie. Skrzyżowanie Al. Wojska Polskiego z obwodnicą zaprojektowano jako węzeł częściowo bezkolizyjny, w którym Obwodnica przechodzi pod aleją.

Zobacz więcej:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński