Chodzi o Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, w ramach którego 22 września był Dzień bez samochodu.
- Niewielu mieszkańców wiedziało o tej inicjatywie. Miasto nie promowało tej idei. Tydzień, który powinien przyciągnąć jak najwięcej ludzi do komunikacji zbiorowej. Nie jest to po raz pierwszy - uważa Przemysław Słowik, sekretarz Nowoczesnej w Zachodniopomorskim.
Zdaniem Nowoczesnej informacja o Dniu bez Samochodu była bardzo zdawkowa. Bez kampanii informującej kierowców, bez informacji na przystankach. - Dlatego chcemy przekazać prezydentowi Piotrowi Krzystkowi instrukcje - kilkanaście stron - o tym jak można promować transport publiczny. Jakie są propozycje na zachęcenie do korzystania z transportu zbiorowego?
Wprowadzenie taryfy przystankowej, korzystając z technologii kasowników e-biletu. - Chcielibyśmy wiedzieć jak wyglądają prace nad wprowadzeniem taryfy - mówi Przemysław Słowik. - Mariusz Pawlicki, zastępca prezydenta Krzystka mówił, że w pierwszym półroczu 2017 roku poznamy nowa taryfę.
Pojawił się też pomysł na uproszczenie procedury związanej z uzyskaniem Szczecińskiej Karty Aglomeracyjnej.
- Dziś to proces bardzo skomplikowany, wymagający czterech kroków, w tym dwa razy udania się do punktu obsługi klienta - mówi Słowik. - W dobie informatyzacji powinien to być proces znacznie prostszy: wypełnienie wniosku online, a potem odbiór karty osobiście.
Nowoczesna sugeruje też wprowadzenie testowo w Szczecinie car-sharing, czyli usługi wspólnego użytkowania samochodów osobowych, podobnie jak rowerów miejskich.
A jak zlikwidować zatory?
- Nikt nie neguje, że trzeba remontować, ale trzeba minimalizować utrudnienia - komentuje Andrzej Radziwinowicz, wiceprzewodniczący koła Nowoczesna Szczecin Zachód. - Dlaczego remontów nie można robić w wakacje, gdy jest mniejsze natężenie ruchu. Nie można się zasłaniać letnimi imprezami.
Polityk apeluje, żeby w zbliżającym się remoncie Trasy Zamkowej wprowadzić na buspasie carpooling. To zwiększenie liczby pasażerów w czasie przejazdu samochodem osobowym, poprzez kojarzenie osób dojeżdżających do pracy lub nauki na tych samych trasach.
- Buspasem mogłyby jechać samochody osobowe z minimum trzema pasażerami - tłumaczy Andrzej Radziwinowicz.
Zobacz także: Piotr Krzystek przeprasza za korki w Szczecinie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?