Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Recepta na korki w Szczecinie? Jeden z pomysłów - carpooling

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Działacze Nowoczesnej krytykują miasto, że nie promuje transportu publicznego i jednocześnie podpowiadają jak zmniejszyć korki spowodowane remontami ulic.

Chodzi o Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, w ramach którego 22 września był Dzień bez samochodu.

- Niewielu mieszkańców wiedziało o tej inicjatywie. Miasto nie promowało tej idei. Tydzień, który powinien przyciągnąć jak najwięcej ludzi do komunikacji zbiorowej. Nie jest to po raz pierwszy - uważa Przemysław Słowik, sekretarz Nowoczesnej w Zachodniopomorskim.

Zdaniem Nowoczesnej informacja o Dniu bez Samochodu była bardzo zdawkowa. Bez kampanii informującej kierowców, bez informacji na przystankach. - Dlatego chcemy przekazać prezydentowi Piotrowi Krzystkowi instrukcje - kilkanaście stron - o tym jak można promować transport publiczny. Jakie są propozycje na zachęcenie do korzystania z transportu zbiorowego?

Wprowadzenie taryfy przystankowej, korzystając z technologii kasowników e-biletu. - Chcielibyśmy wiedzieć jak wyglądają prace nad wprowadzeniem taryfy - mówi Przemysław Słowik. - Mariusz Pawlicki, zastępca prezydenta Krzystka mówił, że w pierwszym półroczu 2017 roku poznamy nowa taryfę.

Pojawił się też pomysł na uproszczenie procedury związanej z uzyskaniem Szczecińskiej Karty Aglomeracyjnej.
- Dziś to proces bardzo skomplikowany, wymagający czterech kroków, w tym dwa razy udania się do punktu obsługi klienta - mówi Słowik. - W dobie informatyzacji powinien to być proces znacznie prostszy: wypełnienie wniosku online, a potem odbiór karty osobiście.

Nowoczesna sugeruje też wprowadzenie testowo w Szczecinie car-sharing, czyli usługi wspólnego użytkowania samochodów osobowych, podobnie jak rowerów miejskich.

A jak zlikwidować zatory?

- Nikt nie neguje, że trzeba remontować, ale trzeba minimalizować utrudnienia - komentuje Andrzej Radziwinowicz, wiceprzewodniczący koła Nowoczesna Szczecin Zachód. - Dlaczego remontów nie można robić w wakacje, gdy jest mniejsze natężenie ruchu. Nie można się zasłaniać letnimi imprezami.

Polityk apeluje, żeby w zbliżającym się remoncie Trasy Zamkowej wprowadzić na buspasie carpooling. To zwiększenie liczby pasażerów w czasie przejazdu samochodem osobowym, poprzez kojarzenie osób dojeżdżających do pracy lub nauki na tych samych trasach.

- Buspasem mogłyby jechać samochody osobowe z minimum trzema pasażerami - tłumaczy Andrzej Radziwinowicz.

Zobacz także: Piotr Krzystek przeprasza za korki w Szczecinie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński