- Czuję rozczarowanie, bo projekt trafił do mnie dopiero po show, które prezydent zrobił dla mediów - mówił Łukasz Tyszler, przewodniczący Rady Miasta. - Dostajemy gotowy projekt, który ma teraz być dopiero konsultowany. Co, jeśli się okaże, że jako radni nie zgadzamy się z założeniami? Cała praca zespołu pójdzie do kosza i będzie trzeba pracę zacząć od nowa.
Projekt stworzyli urzędnicy magistratu i ZDiTM. Radni są zgodni, że wraz z przedsiębiorcami powinni być członkami tego zespołu.
- Projekt ma 1188 stron i określa zasady dla 3,5 tys. obszarów w mieście, nikt nie będzie w stanie się przez to przekopać i wytknąć wad - uważa radny Marek Duklanowski, według którego zaproponowana uchwała jest zbyt mało restrykcyjna. - W Gdańsku czy w Łodzi jest wyznaczone po 4-6 obszarów.
Ideę uchwały skrytykowała radna Małgorzata Jacyna-Witt. Według niej przepis, że reklama może zajmować do 10 proc. elewacji, zniszczy przedsiębiorców.
- Jak teraz klienci dowiedzą się o sklepie? - pyta. - Na estetykę można stawiać w bogatym mieście, my żyjemy w mieście o niskich dochodach.
Ponieważ projekt uchwały powstał bez ich udziału, a na dodatek ma ponad 1000 stron, przez co nikt zainteresowany przez niego nie przebrnie.
__________________________________________________________________________________________________
Zobacz też:
Wideo: Ledowe bilboardy i neony zagrożeniem dla kierowców. Rząd ureguluje przepisy?
Polecamy na gs24.pl:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?